Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.1.2012 23:34
ismo95 kirjoitti:mikähän voisi olla kun ei polttimo (h4 30/35W) pala kunnolla pitkät päällä
mbk x-limit 04 tuntuu että ei saisi tarpeeksi virtaa mitä pitäisi tehdä?
Samalla tavallahan sen pitäisi palaa kuin lyhyetkin, eri kohdassa vain. Ja jos ei yleismittaria löydy, niin kokeile toisella H4 polttimolla. Jos sama on vieläkin, eikä lampun vaihtaminenkaan auttanut, niin lainaa joltai yleismittari. Ihan saaterin kätevä, halvallakin saa jo sähköliikkeestä ihan kätevän murikan
Voin sanoa että on helpottanut elämää monta kertaa, myös eri saroilla kuin mopon sähköt tuo yleismittari. Sitte vaa mittailemaa jännitteitä, tarkistat kytkimet, liittimet jne jne.
4.1.2012 23:51
Oli tuo derbin sähkösärja irti ja huonoimpia johtoja voihdoin uusiin ja mittarin johdot otin kokonaan pois.
Nyt ku laitoin johdot takasi paikkalle kaikki muut toimi paitsi etuvalo ja vilkut. Yleismittarilla mittasin nii niillle kummallekkaan ei tuu ollenkaan virtaa. mistähän tämä mahtais johtua?
5.1.2012 16:21
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/487138/0Voiko tuollaisella kytkeä vilkun johdot?
Eli laittaisin vain kuoritut johdot siälle ja puristaisin jonka jälkeen lämmittäisin päät?
Käykö näin helposti.
5.1.2012 17:21
Joo juurikin noin helppoa.
5.1.2012 17:58
Neuvokaapa miten tuommosella yleismittarilla voi kahtua ottaako sähköt joistain kohti maihin?
5.1.2012 21:49
Laittaa piippauspuolelle ja laittaa ne koetuskynät johdon alku, ja loppupäähän.
6.1.2012 20:33
Kyllähän se sillon piippaa vaikka ottaiskin runkoon. Ota liittimet irti molemmista päistä ja toinen kärki johtoon ja toinen runkoon, piippauksella.
9.1.2012 23:51
Tooperi kirjoitti:Semmosta kysysin, että mistäköhän mahtaisi lyötyä semmoinen rele, että se kytkee virran pois kun moposta käännetään virrat pois ja ne releen virrat pitäisi taas erikseen kytkeä jostain napista päälle. Eli esimerkkinä: mopossa rajoittimen ohitin ja kun poliisit pysäyttää ja sinä laitat virrat moposta pois niin ohitin ei saa virtaa sen jälkeen eli siis rajotin on käytössä silloin, kun poliisi testaa. Mutta kun poliisit on testanneet niin vois ohittimen taas kytkeä napista päälle jostain esim penkin alta. En tiijä ymmärtääkö joku minun selityksen, mutta yritetään.
Samaa kyselisin, elikkä teen tollasta normaalia kierrostenrajotinta (polko,potikka ym....) niin ajattelin väsätä siitä tollasen phot-econ tapaisen. Yksinkertaisesti siis laitan releen ottamaan virtaa esim. etuvalolta ja silloin se lyö kärjen kiinni eli alkaa rajoittamaan. Napista (esim. kaukosäädin) painamalla virrantulo katkeisi ja mopo olisi taas täysitehoinen.
12.1.2012 20:02
Voiko ton jarruvalollisen led takavalon tehä 3 ledillä vaikka tietopankissa lukee että 7? Ja tyhmä kysymys että miks pitää olla vastuksia paitsi tietysti ymmärrän miks jarruvalolla pitää olla?
13.1.2012 17:27
Voihan tehdä myös 3 ledillä, ja lediä käytettäessä aina etuvastus jolla mitotetaan ledille sopivat arvot.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 13.1.2012 18:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
16.1.2012 20:42
ostin derbiin motonetistä vilkut muutta ne johdot on niin lyhyet ettei se riitä eli voiko liittää niihin sillaiset joka koulustakin löytyvää perus sähkö johtoa jatkoksi?
17.1.2012 22:50
Mites päin se ny menikään noi tulpan lämpöarvot? Pienempi numero - lämpimämpi tulppa? vai toisinpäin?
17.1.2012 22:58
Kyllä juuri niin mitä pienempi numero, sitä lämpösempi tulppa. Hyvä muistisääntö laittaa - numeron eteen niin muistaa siitä, et esim. -5 ja -9 eli pienempi numero lämpösempi.
23.1.2012 17:03
Tuli täs nänin mielee et ku mulla on sillasia reppuselkä abikoja jossa on uros ja naaras, voinko kytkeä maskin johdot niillä niin että laitan toisesta uros liittimen toisen naaraaseen?
vähän epäselvä kysymys.