Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.8.2012 15:45
mikähän on ku takajarru jää laahaamaan kun sitä käyttää edes pikkasen mutta häviää sitten jonkin ajan päästä.
23.8.2012 22:16
Eli kävin hakemassa uudet jarrupalat detsiin, ja uudet jarrupalat ovat hiukan pienemmät leveydeltään kun vanhat, varmaa n. reilu puol senttiä leveydeltään pienemmät. Eli onko suurempaa haittaa?
Ja kummatki palat ovat yamaha dtseen.
23.8.2012 22:28
pistä kiinni ja kato toimiiko
26.8.2012 17:40
Mitäs pitäs tehä, ku mopossa taka jarrulla jarruttaessa kuuluu ininää/ulinaa ja välillä jopa pelkästään ajaessakin? Eikä eturengäs pyöri pukilla sekuntia, kahta kauempaa, vaikka kuinka kovasti nykäsis
Kuuluu ihan selvästu, että jarrupalat hankaa levyihin sekä edessä että takana.. Vielä viime talvena toimi moitteettomasti.
Auttakee ihmeessä.
26.8.2012 17:43
Männät jumittaa, liukutapit möhnäpaskassa, liikaa jarrunestettä säiliössä..
26.8.2012 18:19
Mites nuo vois kattoo? Jarrunesteen tason osaan kyl kattoo, eikä site liikaakaan ole, mutta miten nään jumittaako mäntä tai liukutapit? Jarruista en tiiä juuri mitään
26.8.2012 21:00
Sulla on hyvin tod.näk. 2mäntäjarrut niinku noissa yleensä on, niissä ei oo liukutappeja vaan männät molemmin puolin.
Mäntien jumiuden voi tarkistaa ottamalla satulan irti ja pihdeillä tjm. kokeilee painaa niitä sisäänpäin
26.8.2012 21:16
Ei kyl miun silmiin sattunu ku yks mäntä per jarru.. Onkos ne liuku tapit semmoset mitkä menee sen jarrulevyn yli toisen puolen jarrupalaan. Jos on ni ei ainakaan takana jumita sen takia. Pittää männät tsekata ja jarru nesteet, jota tuk´skin on liikaa ku alkuperäset sisässä. Eteen ehkä pitäs lisätä...
27.8.2012 15:06
Ne männät on siis kummallaki puolella, yleensä. en tiiä sit mitkä jarrut lie jos kyse on tuosta pösöstäs, koska ainaki vanhemmissa malleissa käytetään sitä normaalia ajp 2mäntäsatulaa.
Liukutapit on sellaset tapit jotka on kiinni jossain tukevasti (euhaarukka, takana sellanen levy joka lukittuu akselilla paikalleen) ja niiden avulla satula liukuu ja puristuu aina tasasesti levyn päälle. niiden jumius selviää ottamalla renkaan irti ja kokeilee et huilaako satula sulavasti sivuttais suunnasa
29.8.2012 18:29
Miun varmaan kannattas seurata tätäkin aluetta
Mutta kertokee työ onko tuossa yks vai kaks mäntää:
Ja tuo hopeisen harmaa on varmaan se jarrusatula (?)
Ja noi mustat on ne liukutapit(?)
29.8.2012 18:32
Joo toi on liukutapillinen malli, ilmeisesti ovat vaihtaneet jossain välissä osia..
Liukutapit on joo noi mustat, joiden varassa satula (just toi harmaa mötikkä) on.
Renkaan ku otat irti nii satulan pitäs liikkua sivuttaissuunnasa jonkun verran, joissain mopoissa satula lähtee kokonaan irti, ja joissain pitää ruuvata liukutapit kokonaan ensin irti
29.8.2012 18:51
Okkei, pittää koikkeilla viikonloppuna
31.8.2012 9:40
Menneekö derbiin speedfight2 tai aeroxin takajarru käppäriks? entä minkälaisia osia tarvii että ne saa paikalleen?
31.8.2012 10:00
Eihän siitä tarvii ku ottaa jarrukahva säiliöineen ja laittaa letkut orkkis takajarruihin.
31.8.2012 10:23
XPSsm kirjoitti:Eihän siitä tarvii ku ottaa jarrukahva säiliöineen ja laittaa letkut orkkis takajarruihin.
Itseasiassa aika vitun hyvä idea