Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.9.2008 9:23

Kuten Sarvi jo totesikin: mikäli äsykkösesi sen 120 oikeasti kulkee, niin tämä forum alkaa käymään sinun virittäjäntaidoille melko pieneksi.

12.9.2008 15:12

Ennen kysymystäni on pakko puolustautua sillä, että en ole kovin pitkään näitä oikeasti asiallisia viritystopicceja sellannut. Elikkäs, yksiosaisen pakoaukon suurentaminen tuottaa vain tuskaa kun mäntä ja männänrenkaat kuluvat. Olisiko millainen operaatio tehdä/kiinnittää aukkoon väliripa. Aluksi ripa voisi olla liian suuri, jotta kiinnittäminen olisi helpompaa, ja sitä voisi sitten muokata mieleisekseen. Ideoita, näkemyksiä?

15.9.2008 15:45

Sain lisättyä ainoastaan harvinaisen huono laatuisen kuvan cdi/puolasta, mutta otan staattorista myöhemmin kuvia. Siis sovittelu vaati ainoastaan pari uutta reikää aluslevyyn ja mutterin, joka pitää vauhtipyörän kiinni. (Vauhti pyörä syvempi kuin raisun oma) Ja hieno säätöä varten pyöräytin jyrsimellä sinne säätö urat.

Kytkin ei tosin millään suostu yhteis työhön, onneksi tähänkin on ratkaisu kun pääsee koulussa hommiin.

28.9.2008 11:08

Joo nyt tarvis apuu hommasin mopon vähä aika sit ja en plajookaa tiiä niist viel mut oon nyt hommaas airsolin 70 cc, Dellorto PHBG21 CS, mitä muuta tarvin siihe ja mul on leovince v6 hand made
tarviiks toho 70 cc mitää muuta et se kulkee et vaik mikä suutin ja sillee :s

28.9.2008 11:21

mee kyseleen mallikohtaiseen topickiin

28.9.2008 11:22

suutin on mopokaohtaista, ja tämä ei oikeen kuulu pro-viri topicciin!

5.10.2008 12:51

-Wales- kirjoitti:Kuvia voin laittaa huomenissa ja koitan etsiä jostakin jotain dataa liittyen tähän asiaan.
Semmonenkin mukava juttu on tullut huomattua, että jo 5-kertaa, on kytkin ruvennut toimimasta, ilman syytä, ajon aikana. Siis, vaijeri ei anna periksi, kytkimen säätömutteri ei aukea, vipu lohkoissa kääntyy normaalisti, yms. Siis olen jo 5 kertaa tämän korjannut säätämällä kytkimen kopan sisältä, ja aina tapahtuu samoin. Siihenkin huomenissa perehdyn, jos on aikaa.


Luulusin että sulla on ne tapit, jotka tulee kytkimen käyttövivulta niin hitsautunu yhteen, eli se kuula joka laakeroi sen kahden tapin välyksen, on murentunut ja hitsautunu sinne tehden ne tangot yhdeksi puuksi. Kytkintä painettaessa ei irrotustangot pääsekkään pyörimään vapaasti, vaan aukaisee mutteria pikkuhiljaa.

:D

9.10.2008 23:36

kaikilla tuntuu olevan 2t mopoja nii aloitetaan siit että ei oo vaikee saada iso pyöräinen derbi tai joku muu semmonen kulkee pirusti minä sentäs pistin maagisen 100kmh rikki 72cc mankilla ja sit 117kmh mankin alakerrasta ite tehty 110cc:llä siinä onkin haaste saada 4tuuman renkaat pyöriin nii pirusti että menee nii kovaa varsinkin 4t

10.10.2008 0:11

tuningax kirjoitti:kaikilla tuntuu olevan 2t mopoja nii aloitetaan siit että ei oo vaikee saada iso pyöräinen derbi tai joku muu semmonen kulkee pirusti............siinä onkin haaste saada 4tuuman renkaat pyöriin nii pirusti että menee nii kovaa varsinkin 4t

Renkaan koko vaikuta käytännössä huippuihin. Toisaalta mankilla lennät turvaltes siinä 90kmh kohalla, että sinällään huiput kyllä tippuu.

tuningax kirjoitti:minä sentäs pistin maagisen 100kmh rikki 72cc mankilla ja sit 117kmh mankin alakerrasta ite tehty 110cc:llä

Mihin mittasit? Miten teit itse moottorin? Vaihdoit sylinterin? Nimittäin viestis perusteella huiput tais olla 73kmh.
Viimeksi muokannut ananias päivämäärä 10.10.2008 0:12, muokattu yhteensä 1 kerran

10.10.2008 0:11

tuningax kirjoitti:kaikilla tuntuu olevan 2t mopoja nii aloitetaan siit että ei oo vaikee saada iso pyöräinen derbi tai joku muu semmonen kulkee pirusti minä sentäs pistin maagisen 100kmh rikki 72cc mankilla ja sit 117kmh mankin alakerrasta ite tehty 110cc:llä siinä onkin haaste saada 4tuuman renkaat pyöriin nii pirusti että menee nii kovaa varsinkin 4t
kova kulkunen peli on manki ollu, saisiko tästä jotakin dokumetaariota..?

E: öhö

10.10.2008 9:07

Jos on haaste on saada 4" renkaisiin riittävästi kierroksia (varsinkin nelitahtikoneella), niin vielä kovempi haaste saattaa olla kunnolla dokumentoitujen tulosten esittäminen.

10.10.2008 13:36

ananias kirjoitti:Renkaan koko vaikuta käytännössä huippuihin. Toisaalta mankilla lennät turvaltes siinä 90kmh kohalla, että sinällään huiput kyllä tippuu.
Tästä kyllä huomaa, että ananias ei ole ikinä ajanut mankilla. Tai sitten hän ei vain osaa ajaa sillä ollenkaan, jos jo 90kmh vauhissa turvalteen lentelee.
tuningax kirjoitti:117kmh mankin alakerrasta ite tehty 110cc:llä

Muakin kyllä kiinnostais että minkälaista palikkaa tuossa koneessasi on? Perus satakympillä ei vedetä moisia huippuja, moiseen tarvii jo kanteen kaikenlaista tai sitten lisää iskutilavuutta.

10.10.2008 16:22

Mortuoppi kirjoitti:Tästä kyllä huomaa, että ananias ei ole ikinä ajanut mankilla. Tai sitten hän ei vain osaa ajaa sillä ollenkaan, jos jo 90kmh vauhissa turvalteen lentelee.

Ehkä karrikoin vähän, mutta manki on meillä ollut viimeset 6 vuotta. Siitä voi herra ihan itse päätellä olenko ajanut sillä enemmän kuin hän. Eikä tää mankista kinastelu ei todellakaan kuulu tähän topickiin, mutta mikäli Mortuopin mielestä manki on hyvä ajaa, ei hän todellakaan ole ajanut millään oikeasti hyvällä pyörällä. Ei siinä, on se muuten hyvä mopo.

10.10.2008 17:02

Olen hyviä pyöriä ajanut, mutta onnistuu se "kovaa" ajaminen mankillakin, oli mulla pointtina.

nii

10.10.2008 18:15

se on kaverin manki siinä oli 110cc ja 3 venttiilikansi korkeapainemäntä 26keihin 30mm rosteriputki kireämpi nokka 18/28välit ja sitte 72cc:llä oli sama kansi 23mikuni sikakiree nokka ja korkeapaine mäntä ja 17/28välit meijän gps:ssään se meni sen 117km/h mutta voihanse gpssäki valehella paskat sateliitit tässä maassa :D