Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
29.5.2016 18:19
Mikä vaivaa -07 Rieju Mrx?
Elikkäs vika alkoi ilmenetä pikkuhiljaa ensin pienenä mooauksena kaasupohjassa ja nyt vaan pahentunut. Ja lisäksi tullut pientä paukutusta. Olen vaihtanut cdin,staattorin,imukaulan, koittanut eri suuttimilla,neulaa säädelty ja myöskin ilmaruuvia. Läpät ovat vaihdettu,tulppa kahteen otteeseen ja myös tulpanhattu,kampiakselin mangeeton puoleinen stefakin uusittu.. Elikkäs siis kierrokset leijaa välillä ja kaasupohjassa vain mooaa ja paukuttaa putkeen. Kun hellää kaasua 3/4 kaasulle kestää n. 1sek ja alkaa taas vetämään mutta siinäkin tuntuu pientä nykimistä. Ryypyllä ei tunnu olevan mitään vaikutusta.. Isommalla suuttimella on kokeiltu tietysti mutta ei auttanut asiaan koska ei enään kiertänyt loppuun koska kävi niin rikkaalla, mutta silti mooas. Auttakaa nyt, mulla alkaa ideat loppumaan.. Ei valuta nesteitä eikä syö.
29.5.2016 22:58
Mikä voisi olla Derbissä vikana? Malli on siis Derbi Senda DRD Evo vm. 2009. Eli siis, mopoon juuri vaihdettu sylinterisarja, pesty koko kone (bensalla ja paineilmalla), vaihdeettu kaikki stefat, vaihdettu kaikki tiivisteet, putsattu kaasari, ilmansuodatin ja imukaula, vaihdettu tulppa, vedetty sähköt nätisti ja ylipäätään huollettu koko mopo. Mopon "specsit": Synterisarja on Wandamotorilta tilattu 50cc 70 euron setti (:DD), täysin tyhjä vanhanliiton derbin vakioputki (repii enemmän kuin suurin osa ylävääntöisistä tehiputkista), 17,5 lortto 70 suuttimella ja välit on 11-53. Huippuja kerää noin 75km/h. Ja vikana on se, että ei jaksa vääntää alhaisilla kierroksilla (3 vaihteelta ei jaksa enää vääntää piikille), pätkii aivan tajuttoman paljon ellei aja piikiltä piikille. Mopo ei booaa, pätkii vaan ja ei vastaa kaasuun kunnolla alhaisilla kierroksilla ja kun ajaa piikillä vaikka 60km/h täyskaasulla ja vaihtaa vaikka puolikaasulle, mopo rupeaa pätkimään ja vauhti hidastuu taas sinne 40km/h pintaan. Mikä voisi olla vikana ja mitä pitäisi tehdä/ostaa? Pls help
31.5.2016 4:14
Kertokaapas mikä gilerassa on kun välillä laittaa vaihteen silmään paikoillaan niin moottori töksähtää sammuksiin ja ei enään hetkeen käynnisty.
7.6.2016 16:47
Nyt apuja mikä pösössä vikana! Pösö lähtee hyvin käynttin, koneen lämmittyä ampuu koneen jumiin. Mopon pysähdyttyä voi ihan normaalisti taas käynnistää ja toimii hetken ihan normaalisti ja sitten uudelleen jumiin. Olisko sillä vaikutusta kun on jäähyssä ihan vettä eikä jäähdytin nestettä? Tai kun koneen öljyt on vaihtokunnossa? Pikaista apua! Mopoon vaihdettu 900km sitten narakun sylinteri ja mäntä.
10.6.2016 12:04
Kuulostaa vähän lämpöleikkaamiselta, muista ainakin talveks pistää jäähytinnestettä oikeessa suhteessa ettei jäädy.
10.6.2016 19:17
Kertokaahan taas vaihteeksi mikä riejua vaivaa kun ei anna staattorilta virtaa vaikka uusi staattori
??
13.6.2016 20:33
Mitestuota kun yön jälkeen ei lähe derbi käyntiin millään... täysin normaalisti toimi koko eilis päivän. Kipinän saa ja bensaa tulee, toista tulppaa kokeiltu mutta uutta en vielä päässy koittaan. Kohoa käytin auki josko sieltä jotain löytys mutta eipä näkyny mitään. Puristuksia saman verran kun aina ennenkin. Kun polkee käyntiin niin horisee kyllä silleesti vähäsen että kyllä se tuntus koittavan mutta ei kumminkaan mitään toivoa saada käyntiin.
14.6.2016 22:10
Ootko koittanu työntämällä? Joskus lähtee työntämällä vaikka ei tuntus polkemalla oleva lähelläkään käyntiin lähtemistä.
15.6.2016 17:57
Mini20 kirjoitti:Nyt apuja mikä pösössä vikana! Pösö lähtee hyvin käynttin, koneen lämmittyä ampuu koneen jumiin. Mopon pysähdyttyä voi ihan normaalisti taas käynnistää ja toimii hetken ihan normaalisti ja sitten uudelleen jumiin. Olisko sillä vaikutusta kun on jäähyssä ihan vettä eikä jäähdytin nestettä? Tai kun koneen öljyt on vaihtokunnossa? Pikaista apua! Mopoon vaihdettu 900km sitten narakun sylinteri ja mäntä.
Vaihdoin öljyt ja jäähdytinnesteet ja sama homma jatkuu.
17.6.2016 12:23
Mikä vois olla mopo detsissä vikana kun kaatui oikein puoleiselle kyljelle (keulin ympäri) jonka jälkeen ei jaksa kiertää niin hyvin kuin ennen eikä väännä läheskään yhtä hyvin kuin ennen ? Kaasari putsattu, tulppa katsottu jne.....
18.6.2016 18:52
Mikä vikana Aprilia RX 50 2005 kun sammui ajossa ja nyt ei lähde käyntiin, on puristuksia saa bensaa, saa kipinän ja ilmanputsari on kunnossa ?
20.6.2016 18:22
Eli bensansuodattimen alhaalta tulee letku joka vuotaa bensaa eli bensa ei mene suodattimeen eli varmaan tämän takia ei lähe käyntiin. Minulla siis skootteri mtx evo2. Auttaako vain että ostaa uuden kiristimen siihen että saa letkun kiinni koska vanha kiristin pompannu pois letku näyttää muuten ehjältä?
20.6.2016 19:07
Mikä voisi olla Riejussa vikana, kun alakierroksilla röpöttää ja pätkii ajossa ja paikallaan kierrättäessä, mutta kun kierrokset pääsee nousemaan tarpeeksi niin kiertää hyvin, mutta jos kierrosten antaa laskea niin alkaa taas pätkimään. Kaasari myös tulvii ilmanputsarin välistä (neulaventtiili tai koho jumissa?). Suutin 95, neula toiseksi alimmassa. Kaasari on Dellorto PHBN 16mm, tulppa on vaihdettu. Neula liian rikkaalla? Vai voiko yksinkertaisesti tuo kaasarin tulviminen aiheuttaa vian?
22.6.2016 15:17
Ongelmasta seuraavaan. Elikkäs putsasin kaasarin ja käytin sen kohon neulaventtiilin irti, sieltä löyty jotai paskaa ja loppu tulviminen. Röpötys ja pätkiminen alakierroksilla loppui kun laskin neulaa kahdella pykälällä. Mutta ilmeni semmonen ongelma, että ei millään jaksa nostaa kierroksia 4 vaihteen jälkeen. Putki ja jäähdytysnesteet on tosi kuumia jo n. 1,5km ajon jälkeen. Suutin on 95 ja putki on Metrakit Thrower ja Ilmanputsari on joku bilteman vaahtomuovinen (joku fiddy).
Edit. Ryyppy pääl rupee hyytyy nopeemmin. Eli liian iso suutin?
22.6.2016 22:37
Nyt auttakkee, mikä on kun leijuu kierrokset lämpimänä esim. kun on ajanut jonkun matkaa vaikkapa 3/4 kaasulla, ja sen jälkeen lähtee rullaamaan kytkin pohjassa niin kierrokset ei laskeudu kun ihan himpun verran, ja jää siihen huutamaan. Täytyy aina "tukehduttaa" päästämällä kytkin irti. Tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin eikä lähde kierrokset itsestään nousemaan ja leijumaan vaan aina sen jälkeen, kun on hetken ajanut reippaalla kaasulla.