Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.11.2011 2:57
No oikeastaan kaikki SHA -kaasarit, mutta järkevämpää olis vaihtaa imukaula ja kaasari vaikka uudempien Minarellien 16mm PHBG:seen.
6.11.2011 18:34
saakos tota öljyn syöttöö säädettyy mistä tossa dellorton PHBNnässä?:s
7.11.2011 15:49
No eihän sitä öljyn syöttöä nyt kaasarista säädetä ? , vaan öljypumpulta.
7.11.2011 16:17
Kaasarista päätellen kaverilla on mopo jossa am6 koneena, ni siitä öljypumpun kopasta kaasukahvan puolelta mopoa lähtee vaijeri, ni siitä vaijerin alapäästä saa säädettyä.
Suosittelen ottamaa koppaa irti ni näkee mite viivat menee öljypumpussa, vakiona siellä on 1 tai 2 viivaa, jotka menevät tasoihin jonkun kohdan kanssa, en nyt satu muistamaan minkä, kun 1,5v sitten tota paskaa viimeeksi asensin
7.11.2011 21:47
justjust
8.11.2011 23:22
Mites säädöt muuttuu kun laitan ton vakiokaasarin (16mm phbn) tilalle 21mm phbg kaasarin.
Nyt suutin 110 ja sokka keskimmäisessä lovessa. Sanokaas myös joku hyvä patentti jos toi ilmanputsarin kiiinnityskohta on liian pieni?
8.11.2011 23:55
Mikähän vois olla räxässä ,kun imuvuotoa ois havaittavissa , nostaa kierrokset 5000-6000 about . Olen vaihtanut uuden imukaulan kumin , vaikka vanhakin oli hyvässä kunnossa,mutta varmuuden vuoksi ostin uuden. Ei auttanut. Voisiko olla ,että uusi kumi on laitettu huonosti kiinni? Vai olisiko neulan sokka voinut tippua?
9.11.2011 15:25
Äkkiäkös sen sokan katot, mut ei mulla ainakaa nostellu kiekkoja kun oli sokka kadonnu
10.11.2011 18:43
Kaasuvaijeri jumissa?
11.11.2011 1:46
Kertokaas joku viisaampi et mikä avuks?! Kaasu hirttää ja jättää kierrokset leijailemaan ja ku laittaa vaihteen silmään ja päästää vähän kytkintä ni palautuu normaaliks vähäks aikaa mut sit taas nousee ja jää leijailemaa. Kaasuvaijeria on yritetty "löysentää" kaikin mahollisin tavoin mut mikään ei tunnu auttavan ainakaa sen vaijerin kanssa. Kaasari on derbin vakio 17.5 dellorto. Alko vasta hirttää ku sain seokset laitettua vituilleen. Ei tehny tuota sillo ku oli niitten seoksien takia tukkonen ku siitepölyallergikon nenä tuulisina päivinä keväällä mut heti ku sain pistettyy 2% seoksille ni alko hirttää. Missä muualla voi olla vika ku vaijerissa? Sokkakin on kaasuluistissa paikoillaan.
11.11.2011 12:56
Käy laihallaan.
Kannattaa isontaa suutinta jos et vielä ole talven varalle isontanut, tai sitten kattoo imuvuodot, jotka yleensä on imukaulassa.
11.11.2011 13:20
Suutin vaihettu eilen 75--->80. Ei oo imukaulassakaan ilmenny vuotoja.
12.11.2011 22:39
Mikäs voi olla DT:ssä kun käy liian laihalla? Imuvuotoa en löytäny kun tutkin imukaulan, läppärungon ja ilmanputsarin kiinnitykset. Vireinä on TG Nox ja joku edellisen omistajan porailema vakioputsari (päättäny tehä sittä vaparin), suutin on 115.
Toi tuli siis siitä ku vaihdoin putsarin Doppler Air Venturista takas vakioputsariin. Teippasin kokeilun vuoks ne poratut reiät siittä putsarista umpeen, ja tukin myös ilmanputsarin puolelta kaasaristpuolet ilmanotosta, mutta käy silti laihalla, ryyppy päälläki.
Voiko siis olla vaan niin iso ero siinä Dopplerissa ja vakioputsarissa?
12.11.2011 22:57
ei pitäisi käydä laihalla ellei sinulla ole jotain 26mm kaasaria 115 suuttimella. minkä kokoinen kaasari sinulla on? jos on joku 17,5mm niin suuttimen pitäisi olla hyvä vaparille, ehkä hieman iso.
12.11.2011 23:09
Ihan vakiokaasari on. Ainoot virit siis on TG Noxi ja se vakioputsarista porailtu vapari. (No moric ohitettu, mutta se nyt ei vaikuta siihen).