Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.11.2011 17:10
Eihän ne käämien lakkaukset päivässä syövykkään.
6.12.2011 1:06
Kertokaas joku hyvä konsti derbin alemman T-palan mutterin irrottamiseen. On kuumennettu, hakattu, käytetty ruosteenirrottajaan ja ihan raakaa voimaa vasaralla mutta ei vaan meinaa lähteä!
7.12.2011 1:29
Lämpöhän laajentaa metallia, eli huonomminhan sen luulisi lähtevän. Kunnon crc reilusti lisäilee 15min välein ja toistaa vaikka 4-5 kertaa tämän.. En kyllä perehtynyt minkälainen mutteri siellä on, mutta nopeilla ja terävillä liikkeillä yleensä avautuu kaikki paremmin kun kokoajan hampaat irvessä vääntäen.. Vasaralla voi pyös hakata työkalua, millä mutteria avaamassa..
7.12.2011 16:04
Lukkopihdit tiukasti kiinni mutteriin, joku akseli siihe välii ja vasaralla naputtelee akselia jolloin mutterin pitäis alkaa pyöriä irti.
7.12.2011 19:35
No siis aikasempi konsti oli hakata jakoavainta vasaralla mutta voimaa ei tullut tarpeeksi, koska runko ei ollut kiinni missään ja iskun voima pääsi hukkaan. Lähti kun käänsi rungon kyljelleen ja anto jakkarille kunnon polkasun.
Ja lämmittämisen idea on kyllä siinä että kun ne metallit siinä elää vähän eritahtiin niin mutterin on pakko liikahtaa kierteillä jolloin kaikki kinniruostumiset ja -hapettumiset irtoaa
18.12.2011 16:12
Nyt jumalauta jätkät vinkkei pöytään. Pösön ala tpalan keulaputki ei irtoo sit millään siit rungosta irti. On kokeilut lämmittää ja viilentää, hakattu ja puristimen kaa väännetty ja seki meni paskaks. On nii saatanan kovaa kiinni siin et ei keksi yhtään enään mitä sille vois tehä.
18.12.2011 17:59
10 kilon moukari.
18.12.2011 18:03
Jep hienosäätövasara auttaa kaikkeen. Jotain crc tai vastaavaa vielä väliin.
24.12.2011 11:39
Lolletroo kirjoitti:Nyt jumalauta jätkät vinkkei pöytään. Pösön ala tpalan keulaputki ei irtoo sit millään siit rungosta irti. On kokeilut lämmittää ja viilentää, hakattu ja puristimen kaa väännetty ja seki meni paskaks. On nii saatanan kovaa kiinni siin et ei keksi yhtään enään mitä sille vois tehä.
Pistäs siitä emäakselin yläpuolelta jokin iso taltta tai jonkin sortin meisseli, ja hakkaa se yläpuolelta päin pois, itte tein ainaki niin kun pösön keulan vaihdoin aikoinaan. itse T-palaa lyömällä tulee vain harmia.
4.2.2012 21:32
Mitäs kaikkee pitää ottaa huomioon, kun alat tekee koneremonttii (4t)? Ja mitä kaikkee suositellaan vaihettavan muuta kuin tiivisteet (ja stefat?)
25.3.2012 21:23
Kevät tulee nitrot huutaen. Mopo pitäisi kasata ja tässä on hyvin kaksi viikkioa aikaa. Kertokaa vinkkejä miten välttää epäonnistumisia, ja tietenkin yleisiä vikkejä!
Kasaus järjestystä saa myös ehdotella. Kone ja svingi nyt tietty ensimmäiisenä
25.3.2012 22:03
Kurkkaappa tämän keskusteluaiheen ensimmäinen sivu, ihan ensimmäisissä viesteissä on minun vähän pitempi sepustus joka kannattaa lukea läpi ajan ja ajatuksen kanssa. Siitä pitäisi saada aika hyvin yleisiä perusohjeita ajoneuvojen huoltoon liittyen.
9.9.2012 23:06
vinkkejä sais antaa kokemattomalle, siis mopon purku- ja kasaus edessä ens keväällä, ja on eka kerta. Kellään yhtään vinkkejä että mitkä asiat purku/kasauksessa ois ne vaikeimmat? Muita vinkkejä otan vastaan myös=)?
13.10.2012 14:03
Millä ohjausakselin saa irti alemmasta t palasta?
7.11.2012 21:20
Jammu1234432 kirjoitti:vinkkejä sais antaa kokemattomalle, siis mopon purku- ja kasaus edessä ens keväällä, ja on eka kerta. Kellään yhtään vinkkejä että mitkä asiat purku/kasauksessa ois ne vaikeimmat? Muita vinkkejä otan vastaan myös=)?
Tosi myöhäinen vastaus, mutta mun mielestä koko mopon purku (lukuun ottamatta moottoria) on aika helppo homma. Omasta mielestä ainakin terpistä vittumaisin homma on ottaa ilmanputsari, öljysäiliö ja bensatankki irti. Moottorin irrotus käy myös aika helposti