Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.1.2011 18:49
Itsestään se tuota rupesi tekemään, voi olla että sylinteristä on joku tiiviste mennyt.
24.1.2011 18:53
Kannattaa korjaussatsi/tiivisteet hankkia ja vaihdella, en keksi muutakaan. Jostain pääsee vuotamaan ilmeisesti kuitenkin
25.2.2011 14:38
Onko kukaan teetättänyt missään jarrulevyä? Pitääkö olla omat materiaalit jos haluaa teetättää (riippuu varmaan paikasta?)? Paljonko on maksanut ja minkälaista laatu on ollut?
25.2.2011 15:55
Laserillahan lienee kätevin hoitaa.
Hinta riippuu paljolti varmaan siitä että suunnitteletko levyn itse. Materiaalit luulisi metallifirman kyllä hoitavan. Laser on todella hyvä tuollaiseen varmasti. Koita googletella, itse löysin pari firmaa nopeasti jotka tälläistä hoitavat. Sitten s-postia/soittoa peliin
25.2.2011 16:11
Juujuu. Asun tässä oulun alueella, löysinkin tuossa yhden firman jonne voisi soitella tässä. Uus etu- ja takajarrulevy, vanhat loppuun kuluneet. Paljon on jarrulevyjen paksuus yleensä? 4mm?
13.3.2011 0:51
Oisko kellään ideoita miten tälläsen vois korjata kun AJPn satulassa siitä puoliskojen liitoskohdasta tulee kunnolla painettaessa nestettä vähän ulos. Tämän takia jarrua ei saa kunnolla ilmattua. Ne satulan pultit on niinn tiukalla kun jaksaa vääntää ja se kumitiiviste on siellä välissä.
13.3.2011 1:53
Kumitiivisteesi on sökö. Se on vanhentuessaan jäänyt litistyneeksi ja ei enään mukaudu siihen tiivistepintaansa kunnolla ja falskaa. Vaihda se niin homma taas toimii.
13.3.2011 1:56
kossusukka kirjoitti:Kumitiivisteesi on sökö. Se on vanhentuessaan jäänyt litistyneeksi ja ei enään mukaudu siihen tiivistepintaansa kunnolla ja falskaa. Vaihda se niin homma taas toimii.
okei kiitos
JA osaatko yhtään sanoo mist sellasen sais
13.3.2011 2:46
Onko se o-rengas? Jos on niin esim. jostain paikallisesta laakeriliikkeestä, tai jossain autovaraosaliikkeessä saattaisi olla.
13.3.2011 15:26
TooByAas kirjoitti:Onko se o-rengas? Jos on niin esim. jostain paikallisesta laakeriliikkeestä, tai jossain autovaraosaliikkeessä saattaisi olla.
Joo sellane ihan pieni. Okei kiitos
13.3.2011 20:21
Moponi on drd limited ed. -08, eli on edessä tuplalevyjarrut. Renkaiden vaihdon yhteydessä oli satula ollut poissa levyltä yön yli eikä sen jälkeen mennyt enää takaisin kiinni ja jouduin ottamaan jarrusatulan irti että sain männät painettua takaisin sisälle. Eli aluksi ei ollut yhtään nesteitä järjestelmässä ja nytte varmaan melkeen tunnin niitä molempia satuloita ilmaillu vähä vuorotellen, mutta ei vieläkään tuu minkäänlaista tuntumaa jarrukahvaan. Läpinäkyvään letkuun, mikä on ilmausruuvin päässä, ei tule enää ilmakupliakaan. Ja ilmaustyylini on tämä 1. ilmausruuvi kiinni pumpataan kahvaa. 2. kahvapohjaan ja ilmausruuvi auki hetkeksi. 3. ilmausruuvi kiinni ja pumpataan.. Nesteitä lisätty aina kun tarve, eikä kertaakaan ole päässyt loppumaan. Minkään ei pitäisi olla hajalla, sillä ennen renkaiden vaihtoa toimi hyvin. Teenkö jotain väärin?
15.3.2011 22:19
Mites tälläsen sais korjattuu kun ilmaan tota jarruu ni se aluks toimii ihan normaalisti mut sit yhtäkkii siit nestesäiliöstä ei enää mee nestettä siihe pääsylinteriin. Ja sit et mite ton pääsylinterin saa purettua. Kyse on siis derbin takajarrusta
15.3.2011 22:56
Mitäs materiaalia nuo jarrulevyt on yleensä?
17.3.2011 17:11
Miten saan ton jarrumännän sisään? Toinen mäntä oli valmiiksi sisässä, mutta toinen ei. Ei liiku ruuvimeisselillä eikä ole jarrumäntätyökalua..
17.3.2011 21:31
Voisiko joku selventää tuon neste-etujarrun toimintaperiaatteen? Eli jarruvivun vieressä on se säiliö, mutta mitä on sen sisällä? Hommasin mopon jarruttomana, takana ei ole jarrusatulaa ollenkaan ja etujarruihin ei tahdo saada painetta aikaseksi.
Olen koittanut lisätä jarrunestettä säilöön ja ilmata, mutta banjoletkun toisessa päässä ei ole juuri ollenkaan painetta. Etujarrusatulaa ilmattaessa, tulee ilmausruuvista vain pari tippaa valumalla pelkkää nestettä, ei ilmaa ollenkaan. Banjoliittimistä taisi puuttua kummastakin päästä, luultavasti sinne kuuluvat tiiveisterenkaat, korvasin ne sinisellä moottorintiivistemönjällä.
Mopeti on bultaco lobido sendea, jarrut ehkä samat ku jossain derbeissä..