Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.11.2004 16:18
Muistakaapa nyt tämän topicin aihe!!! Onko kellään kuvia kierrosluku mittarista kun se on kiinni?
5.11.2004 16:57
:Ville: kirjoitti:Pojat puhuvat kyllä nyt täyttä paskaa. Hehkutulpat tiisseleissä tosiaankin on mutta se ei niitä käytä polttoaineen sytyttämiseen vaan sen lämmittämiseen, tapahtumaa kutsutaan hehkuttamiseksi, jolloin hehkutulppia lämmitetään. Silloin polttoaine syttyy paremmin. Dieselkone toimii sillai, kun se puristaa ilman ja polttoaineen niin tiukkaan kasaan jolloin se räjähtää puristuksen voimasta.
Ääps, nyt meni väärin vähän
Hehkutulpat lämmittävät ILMAA, joka puristetaan tiukkaan (puristaessa ilma lämpenee) ja siihen lämmenneeseen ilmaan ruiskutetaan oikea määrä polttoainetta, jolloin sen ja ilman seos räjähtää! Ihan pikku tarkennuksena vaan
Ja jos se offtopic vois loppua tän viestin jälkeen
5.11.2004 17:08
tiissel moottori toimii siten että mäntä puristaa ilman(vain ilman) niin kuumaks että diesel syttyy palamaan kun sitä ruiskutetaan sinne, täten diesel moottoriinkin saa kierroslukumittarin
5.11.2004 18:37
... Voi jumalauta teitä poikia. On muitankin diisseleitä kuin suoraruiskutus diisseleitä. On siis MYÖS imukaulaan/imukanavaan ruiskutettavia diisseleitä. Diesel koneen seos syttyy paineesta, paineessa siis kaasu lämpenee ja siten saavuttaa palamislämpötilan jonka diesel vaatii jotta molekyylit hajoavat ja yhtyvät happeen. Hehkutulppa lämpeää sen verran että hehkutulpan lähistöllä vallitsee tarpeeksi suuri lämpötila että diesel siinä kohtaa syttyy, siten käynnistää ketjureaktion jonka avulla koko palotila lämpenee jolloin seos syttyy ilman hehkutulpan lämpötila-avuja. Kysyttävää?
5.11.2004 18:43
dieselmoottori ja kierroslukumittari = samaa asiaa???
5.11.2004 18:47
tuntsa ss kirjoitti:dieselmoottori ja kierroslukumittari = samaa asiaa???
Nyt en oikein ymmärtänyt.
5.11.2004 20:01
Meinas kai, että pysytäänkö topicissa aiheessa.
5.11.2004 20:22
mikael k kirjoitti:Meinas kai, että pysytäänkö topicissa aiheessa.
Aivan joo. En meinannu sunkaan viestiä heti hokasta.
5.11.2004 20:48
Juu, sitä tarkotin.
Eli toimiiko se BILTEMAN kiekkamittari jos sellasen ostais ja minnes päin ne johdot sit lyötiikään kiinni? Vois vaikka joku päivä käydä ostaa.
6.11.2004 0:07
tuntsa ss, toimii, pitää tausta vaihtaa jos haluaa oikeat luvut mittariin. Pystyy kyllä päättelemään oikeat lukemat käden käänteessä. Luet vain kytkentäohjeet pakkauksesta niin pärjäät.
6.11.2004 0:21
Kiitos Kiitos..Meenkin tästä ostaa viikon sisällä sen kun mopeti tuodaan tänne omaan lämpöseen talliin
6.11.2004 5:19
Mulla on ollu
tämmönen tekeillä jo jokusen kuukauden.. ottaa signaalin tulpanjohosta..
6.11.2004 13:22
Ihan siisti. Paljon yks ledi merkkaa? 500? Mistä sait ohjeet?
6.11.2004 13:59
JuZi kirjoitti:Mulla on ollu
tämmönen tekeillä jo jokusen kuukauden.. ottaa signaalin tulpanjohosta..
aikas hyvältä tuo näytttääpi, mutta mites että saako tuon näyttään oikein myös nelarille???
6.11.2004 14:00
siinä on säätö että paljonko 1-ledi merkkaa.. netistähän nuo löyty
http://www.digitaler-drehzahlmesser.de/