Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

12.4.2015 12:04

Kyllä, itekkin homman hoidin dremelillä :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

13.4.2015 17:09

paljonkohan pystyis ottamaan 80 cc airsailin palotilan ympäriltä kannesta tavaraa pois, että palotila laskeutuis alemmaksi. Toivotavasti joku ymmärti mitä tarkoitan. ja pyttyhän on kiinni derbissä :lol: :roll: 8o

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.4.2015 8:51

Eilen saapu klasa-racingin pytty ja samantienhän se tuli iskettyä kiinni, kannesta sorvattiin sopivasti kamaa pois ettei mäntä ota kiinni, mutta asentaessa iski yllätys kun mäntä ottikin lohkoon kiinni :eek: no ei siinä mitään, pakohelmasta n. 4mm pois ja sehän wörkkii yllättävänkin hyvin. Odotin että kanavat olis täynnä jotain valurösöä, mutta nehän oli täysin tasaset (joskin ainakin pakoaukon sivuhaarat todella oli pienemmät kuin vakiossa :lol: ).

Alustavasti uskaltaisin väittää, että ihan hyvää kamaa hintaansa nähden. Varovaisella kierrättelyllä otti ainakin kiekkaa paljon vihaisemmin, kuin kärsinyt vakio.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.4.2015 15:13

Noniin elikkäs kumpikos se oli se ärhäkämpi airsalin 80cc.. Sport (2 m-renkainen) vaiko Racing (1 m-renkainen)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.4.2015 16:17

Onks 80cc airsalistaki sportti ja racing versiot? Racing tietenki on tehokkaampi, muistaa siittä että siinä on yks rengas. Toki mäntä ei kestä niin kauaa kun kaksrenkainen, mutta ainakin 70cc racingiin saa laitettua kaksrenkaisen männän.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.4.2015 16:49

Sitäkin miettinyt että käykö siihen 80cc racingiin 2 m-renkainen mäntä?
Saisi ajella hiukan pidempään samalla

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.4.2015 17:49

Kellään kokemuksia Narakun 70cc AM6?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

30.4.2015 23:12

Suosittelen, että et osta narakua :D :D :D, itsellähän ei ole kokemusta narakusta, mutta huhujen mukaan on aivan paska pytty!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

1.6.2015 16:16

Pitäs derbiin hommata uus sylinteri ja mäntä. Kiinni turbokitin putkisto ja vakio 14mm kaasari. Katoin jotai että 80cc airsal ois samaa teholuokkaa kun 50cc mutta kestävämpi? Vai onko turbokitin kanssa tarve kestävemmälle sylinterille ku toi 50cc vakio kestäny kuitenki iha hyvi tota 12k rpm hapetusta?
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 21766.html
Kestääkö esim tuo ollenkaan? Vähä tarvisin vinkkiä että minkä sylinterin nyt hommais ku tarvis kestävän, tehoja en tarvi lisää ja budjetti mahd. pieni. Vai porauttaa vanhan sylinterin?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

16.6.2015 11:22

Eikös sylinteri kestä ne kierrokset ongelmitta, mutta laakerit ei välttämättä?
Itsellä kanssa uusi sylinterisarja hakusessa (50cc Airsal, Tpr) mutta saako esim tohon Tpr valurautasylinteriin ylikoon mäntiä jos pitää tulevaisuudessa porauttaa? Käykö Prox männät?
Entä mitä sylinterisarjaa suosittelisitte? Lähinnä aatellut Airsal 50cc sport/racing tai juuri tota Tpr valupannua.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

23.6.2015 23:28

Moidon. Olisin kysynyt että mistä sais männän 74 cc italkitin sylinteriin? Otti ja suli reikä mäntään ja tulpasta on muisto jäljellä. Tuo on Rabasan koneella oleva Derbi ja mäntä meni kannentiivisteen pettäessä ja nesteet sylinteriin.
En löytänyt ku Metrakitin valmistaman männän koolla 47.85 ku sylinteri on 48 mm
Metrakitin mäntä ei käynyt pituuden puolesta tuohon.
Onko tuohon saatavilla edes mäntää enään?
Viimeksi muokannut Jartsa 98 päivämäärä 6.7.2015 20:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

5.7.2015 15:54

Siis mitä teho eroa on airsalin 70cc yhellä männänrenkalla ja kahella? Ja nouseeko kahella männänvaihto vai toisin päin ja paljon? Mikä on paras putki tolle ja tossahan ei tarvinnu vahvistaa alakertaa ellei yli 15tkm?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

17.7.2015 22:16

Pistin tänään 70cc airsalin kiinni, 21mm Dellorto phbg ja isomman imukaulan. Pysyy käynnissä vain ryypyllä kaasua kääntämättä. Ei edes hörähdä ilman ryyppyä :) Pääsuutin on kokoa 72 niin pitäs varmaan korjaantua ostamalla isomman suuttimen ? Suutin on siis kiinni ''suutinputkessa'' pitäiskö sekin olla isompi vai riittääkö pelkkä suuttimen vaihto ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.7.2015 12:27

Kyllä, isompi suutin. Ja se suutin on ihan erillinen osa, ei tarvii vaihtaa muuta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.7.2015 12:37

J0N1B0Y kirjoitti:Siis mitä teho eroa on airsalin 70cc yhellä männänrenkalla ja kahella? Ja nouseeko kahella männänvaihto vai toisin päin ja paljon? Mikä on paras putki tolle ja tossahan ei tarvinnu vahvistaa alakertaa ellei yli 15tkm?

1 männänrengas ja on kierrosherkkyyyttä enempi mutta vaihtoväli tiheempi. 2 renkaalla vaihtoväli pidempi mutta kierrosherkkyys tipahtaa vähäsen