Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.5.2017 21:16
Juu eli kannattaako ruveta suuttimia vaihtelemaan ku 100 onki liian iso ja 95ps rötää
19.5.2017 10:54
Ei sitä oo tarvetta vaihtaa jos seos on jo kohdallaan. Jokainen laite on yksilö.
21.5.2017 21:05
Kannattaaks modata aprillia af1 putkee yammuu ku ois ylimääräsenä tuoko "tehoo"
21.5.2017 21:06
Siis 50cc detsii
24.5.2017 17:14
Mitkä välit ois parhaat keulimiseen tällä hetkel on 12 ja 52 niin oisko 11 ja 70 mitää
25.5.2017 20:04
Ei todellakaan kannata noin lyhyitä välejä laittaa
Mä laittaisin ehkä 11-52 jos ei tunnut noilla väleillä saavan keulaa ylös.
25.5.2017 20:05
Pikkusen väärässä paikassa oot välejä kyselemässä keulimiseen.
26.5.2017 13:02
Mopo: derbi drd racing 2015.
Tosiaa ennen derbissä oli vireinä enoxin kokoputkisto(kuriton), rajotin pois, ja kaikki muutkin kurit poissa. Kaasutin vakio eli 17.5mm dellorto. Neula oli keski lovessa ja suutin oli 90.
Nyt vaihdoin 73cc airsalin ja 95 suutin ja neula keskitasosta yhden laihemmalla. Alakierroksilla ei kierrä ja röpöttää.
Keski ja yläkierroksilla toimii moitteitta.
Oon kokeillu säätää ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiä.
27.5.2017 14:28
Miksi vaihdoit isomman suuttimen pytyn yhteydessä? Isompi pytty ei ole sama kuin tarve isommalle suuttimelle. Silloin kun itse aikanaan vaihdoin airsal 70 pytyn omaan derbiin, niin se itseasiassa vaati himpun pienemmän pääsuuttimen.
Mulla oli kans toi 17.5 kaasari, ja pääsuutin muistaakseni 88. Näitä kaasareitahan on tullut myös eri neuloilla joka kans vaikuttaa joten luvut ei oo vertailukelposia välttämättä. Kokeile silti pienempää suutinta.
27.5.2017 14:56
tientuk3 kirjoitti:Miksi vaihdoit isomman suuttimen pytyn yhteydessä? Isompi pytty ei ole sama kuin tarve isommalle suuttimelle. Silloin kun itse aikanaan vaihdoin airsal 70 pytyn omaan derbiin, niin se itseasiassa vaati himpun pienemmän pääsuuttimen.
Mulla oli kans toi 17.5 kaasari, ja pääsuutin muistaakseni 88. Näitä kaasareitahan on tullut myös eri neuloilla joka kans vaikuttaa joten luvut ei oo vertailukelposia välttämättä. Kokeile silti pienempää suutinta.
Juu, muistatko sun neulanasentoo?
28.5.2017 13:33
Rieju MRT Pro 2009, josta pakopuolen kuri poissa.
Ei lähde käyntiin kuin työntämällä ja tyhjäkäyntiä ei ole.
Ilmeisesti tyhjäkäyntisuutin lienee liian iso, vaikka on se vakio D36. Pääsuuttimeksi kokeiltu 75, 95 ja 110, ei vaikuta asiaan.
Kun tulppasin tyhjäkäyntisuuttimen aukon pienellä ruuvilla, lähtee käyntiin ja "tyhjäkäynti" on nyt jotain 3000rpm. Eli 36-suuttimella käy liian rikkaalla eikä siksi toimi. Tuon saanee fiksattua pienentämällä tyhjäkäyntisuutinta, mutta lähinnä kysymys, miksi vakiosuutin on nyt liian iso?
Voiko olla vikaa jossain muualla?
2.7.2017 18:23
Mitenkäs kun itellä Rieju mrx:ssä on tällä hetkellä kuriton enoxi kiinni, ja suuttimena on 95 ja neula keskimmäisessä lovessa, ja tuntuu että ei kierrä ihan loppuun asti?
2.7.2017 21:00
Onko sulla vielä rajotettu cdi?
5.7.2017 15:12
Ei oo rajotettu
20.7.2017 17:40
Antakaa jotaki suuntaa mistä alotan suuttimien kokeilun enoxilla 14mm lortolla ja vapari putsarilla. Joskus itellä tais olla vakioilmanputsarin 17.5mm lorton ja metran kanssa 90, joten joku 100 saattas olla varmaan ok.