Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
1.1.2013 23:34
Siis ota kuva siitä, ja en tiedä jos ois vakiona metallinen ite vaan ruvaannu käytettyjä koneita
1.1.2013 23:45
Alkuperäinen stefa taitaa olla metallinen, ainakin jokaisessa koneessa on ollut minkä olen ensikerran aukaissut.
1.1.2013 23:51
Onko se sitten parempi kun muovinen?
2.1.2013 16:47
Metallinen on alkuperäinen ja kumisen ite kans aina vaihtanu remontin yhteydesä jos ei sitte sarjassa oo metallista ollut. Paremmuudesta en osaa sanoa yhtään mitään, mutta itestä ehkä kuminen tuntuis varmemmalta
Ja se musta o-rengas löytyy juurikin kampurasta kytkinpuolelta stefan ja laakerin väliltä. Stefan ja kampuran väliin tulee vielä metallinen holkki jossa on sisäkehällä pieni ura, tämä ura tulee laakeria kohti sitä o-rengasta vasten.
2.1.2013 20:07
Noniin, taas ongelmia riapun kanssa.
Vaihdettiin tossa uudet kytkinlevyt koska kytkin luistaa (kovilla kierroksilla siis vain).
Lyötiin kone takasin kiinni ja ajoin päivän sillä. Seuraavana päivänä kun ajelin niin kävi niin, että mopo ei edes liikkunut kun ajoi yli puolikaasulla. Koitin vielä eilen ja nyt ei meinannut liikkua edes pintakaasulla (kun esim. koittaa polttaa kumia, niin takarengas ei pyöri, kone vain huutaa).
Avattiin tossa äsken kytkin poski, eikä mitään normaalista poikkeavaa näkynyt. Koitettiin myös ettei kytkinvaijeri olisi kireellä tms. muttei vika ollut siinäkään.
Öljyinä käytän castrollin 10W-40
Apuja!
2.1.2013 23:15
Kytkin luistaa..
3.1.2013 8:09
Älä helvetissä.
3.1.2013 8:59
Levyt vaihtoon jos näyttää kuluneilta. Itsellä oli painelevy niin kulunut, että luisti minkä kerkes.
3.1.2013 12:31
Siis vika ilmeni tässä muodossa hieman uusien levyjen ja jousien vaihdon jälkeen.
3.1.2013 14:23
Moro ! Elikkäs olis mopossa sellain ongelma että syö tulppia jatkuvasti oon kokeillu eri lämpöarvon tulppia. nykyistä tulppaa on saannu availla jatkuvasti ja kuivailla koska kastuu? tyhjäkäynnillä röpeltää ja pätkii ajossa isoilla kierroksilla röpeltää. suuttimena 112. Kiitos jo etukäteen!
3.1.2013 15:06
Liian rikkaalla, sen takia syö tulppia. Laita kaasari säätöihin. Lisäksi, jos tulppa kastuu, niin hommaa täyssilikoninen tulpanhattu, niin ei enää kastu
3.1.2013 18:31
M-65 kirjoitti:Noniin, taas ongelmia riapun kanssa.
Vaihdettiin tossa uudet kytkinlevyt koska kytkin luistaa (kovilla kierroksilla siis vain).
Lyötiin kone takasin kiinni ja ajoin päivän sillä. Seuraavana päivänä kun ajelin niin kävi niin, että mopo ei edes liikkunut kun ajoi yli puolikaasulla. Koitin vielä eilen ja nyt ei meinannut liikkua edes pintakaasulla (kun esim. koittaa polttaa kumia, niin takarengas ei pyöri, kone vain huutaa).
Avattiin tossa äsken kytkin poski, eikä mitään normaalista poikkeavaa näkynyt. Koitettiin myös ettei kytkinvaijeri olisi kireellä tms. muttei vika ollut siinäkään.
Öljyinä käytän castrollin 10W-40
Apuja!
Ratkaisu: Säädettiin sitä painolevyn säätöruuvia hiukan kiinnipäin,uudet levyt taitaa olla sen verran ohkaisemmat ettei toiminut kuin hetken vanhalla säädöllä.
3.1.2013 19:18
Mikähän ongelma tuon vaihteiston kanssa, kun lohkojen ollessa erillä vaihteet vaihtuvat mutta eivät vaihdu kun lohkot kasannu ? Voisiko johtua siitä kun ei ole öljyä rattaissa niin ei siitä vaihdepolkimen akselista vaihdu.
4.1.2013 1:01
Onko lohkot kunnolla kiinni toisissaan?
4.1.2013 11:34
Niin ja varmasti prikat oikeissa paikoissa? Itsellä kun oli vähän väärin prikat niin veti aika lailla kokonaan jumiin.
Silloin kun sain oikein kasattua niin ei siinä pyödällä moottori kasassa vaihtunut muutaku pari vaihetta, mutta ennen kasausta kokeilee, että kaikkki vaihteet toimii.