Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.2.2012 7:57
Kylläpäs porukka hiljeni
Eikös toi mun linkaama toppi oo valurauta pytty?
27.2.2012 10:50
Alotusviestissä ainakin lukee että olis valurautanen, ja tehot olis mid-race luokkaa. Muuta siittä ei sitte selviikkää. Kellaria varmaa kannattas vahvistella, Airsalille ei varmaa tarvii, monet vetää vakiokellarilla.
27.2.2012 15:34
Ok, kiitti tiedosta, en muuten huomannutkaan että aloitusviestissä olikin näistä pytyistä juttua....
29.2.2012 19:06
Paha sanoa, voisin kuvitella että kun eri kuutiomääristä/mallista kyse niin tiivisteet ovat aina mallikohtaisia.
29.2.2012 21:01
Näyttäs olevan sopivat.
29.2.2012 21:48
miksuhh kirjoitti:Paha sanoa, voisin kuvitella että kun eri kuutiomääristä/mallista kyse niin tiivisteet ovat aina mallikohtaisia.
Mulla meni vakiopytyn tiivisteet tohon 75cc toppiin, ihme kyllä. Joutu vaan ne korvakkeet leikkaamaan pois siitä.
1.3.2012 22:19
Antaako tollanen 50cc metrakitti lisää potkua paremmin kun tollanen vakio pytty ja sopiiko ilman mitään pataentteja generic merkkiseen mopoon ? vaatiiko alekerran vahvistuksen ?
1.3.2012 22:25
No kerros nyt eka että mikä 50cc Metrakit? Jos meinaat Pro Racea, niin kyllä tuo lisää tehoa, mutta saat avartaa lohkot, hankkii kisasähköt, vaihtaa kampuran, ja kaikki maholliset tehä.
3.3.2012 16:21
vissii meinaat jotaki metran hoo ämmää, elikkä vakioon ei vissii paljookaan eroo ? ei tarvi vahvistuksia.
Btw nytten lähti saksanmaalta scr corse racing line 70 tulemaan elikkäs pian on vauhtia ja vaarallisia tilanteita luvasssa proo reissi genullä
3.3.2012 18:22
Laitappa videoo kun saat koottu sen
3.3.2012 21:03
tottakai!
putki on vissii jo ens viikon perjantaina mulla. kytkin ei vaa suostu yhteistyöhön
(se tunne kun mopo on muuten kasas mutta sitte alat säätämää viimesenä kytkintä ja huomaat jotta se on kasattu vääri... sama homma taas alusta
)
4.3.2012 19:37
Minkähän lie kokonen (millimetreinä) tuo mäntä on? Kun tuolla ei lue mittään.
http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/p-Me ... -4842.aspx
7.3.2012 0:44
mitäs jäbät sanotte tästä
http://www.vsmotoparts.com/top-performa ... arelli-am6kelailin et jos tollasen poistais kesäl jos en kevari saa ni mitäs sitte koneelle pitäis tehdä kun tuommosen iskee kiinni? sanoisin että pakosti alakerran vahvistus mitä oon ny lukenu mutta kysymys kuuluuki että mitä siinä alakerran vahvistuksessa tehdään/vaihdetaan... jos joku voisi yksinkertaisesti luetella vaihdettavat osat ni olis kyl helvetin jees ku toi google ei oikee tärpänny täl kertaa ton alakerran vahvistamisen osien kans... eli siis suuri ja ihmeellinen kysymys on että mitä tarkoittaa ku alakerta vahvistetaan...
7.3.2012 1:02
Jos oikeesti aiot jokapäiväseen ajoon, niin sanon heti suoraan ettei ole mitään järkeä hankkia tollasta. Koska tarvii niin paljon osaa kaveriks, ja huoltoväli on todella pieni.
Tarvii osaa esim. kisasähköt, lohkojen avarruksen, parempi kytkin(?), kunnon putki, kaasari, sitte tarvii vaihtaa luultavammin laakeritki, ja kampura (se nyt tulee tossa mukana).
Noi kaikki kun hankit, niin voisit alkaa saamaan tehoaki ulos, mutta pitää osata niin paljon asioita, että suosittelen jättämään haaveeks, jos et edes tiedä mitä meinaa alakerran vahvistaminen.
Ja kun huoltoväli on noissa todella lyhyt, saa ajaa helvetin kauniisti, jos aikoo päästä 2000km männällä, järkevästi.
Sitten se alakerran vahvistushan tarkottaa mahdollisesti paremman kytkimen asennusta, tai pelkästään kytkinjousien/levyjen vaihtoa parempiin, tai ainaki uusiin (siis levyt), kampuran vaihtamista vahvistettuun, mahdollisesti laakereitten vaihtoa.