Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.7.2012 10:45
Vinkuminen johtuu monesti myös lasittuneista paloista joihin auttaa hiominen, mut jos palat on jo silmin nähden eripaksuset, ja toinen melkeen jo metallila, ei kannata paljoo päätä vaivata miettimällä vaan tilaa suoraan uudet ihan oman turvallisuuden vuoksikin
6.7.2012 17:03
Mikä vois olla kaverin gilera rcr 04 etujarrussa kun ei jarruta sitten ei yhtään. Etupumppujen stefat vuotaa, voi olla siis että pääsee öljyy etujarruun. On putsattu rasvanpoistoaineella yms, tuloksetta. Ilmattiin, putsattiin palat koko jarruhärpäke, tuloksetta.
Eli siis jarru ei jarruta juur ollenkaan, kahvassa tuntuu vastusta, mutta painuu kyllä melkeen pohjaan asti ja ainaki silmämääräsesti paloissaki on pintaa vielä jäljellä. Missä vois olla vika?
7.7.2012 17:47
Painetta tuntuu mut kahva menee pohjaan??
Jos painetta siis on, vika on joko jumittuneissa männissä tai paloissa (esim öljyn pilaamat, selviää ajamalla hetken jarrua painaen alkaako savuaan)
Jos taas painetta ei oo, ilmaus ei oo onnistunut täydellisesti ja siksi ei toppaa
4.8.2012 16:29
okei elikkä vaihdoin nesteet jarruun, ilmasin ihan normaalisti ja jarrun ilmaus ruuvi päästää nesteet läpi siis siitä keskellä olevasta reiästä! mitä tehdä?
4.8.2012 16:55
ruuvin tai satulan kartio pilalla tai moskaa välissä eikä mee pohjaa, puhista
9.8.2012 1:35
eikö sieltä pitäs ilmatessa tulla sitä nestettä ja ilmaa ulos :O oonkohan sitte aina ilmannu väärin, ku oon laittanu letkunpätkän siihen ja aukassu sen ja pumpannu hiljalleen jarrua? Aina on ilmaus onnistunu ja toimii hyvin. Vai meinaakko että tavaraa tulee sillon ku se on kiinni?
10.8.2012 15:59
etujarru vinkuu ja kuumenee ajossa. Pintaa on vielä hyvin paloissa. Täytyisikö hommata uudet palat? Kuumeneeko levy jos palat ovat lasittuneet, vai männät jumiutuneet?
Levyjen ulkopinnassa ja sisäpinnassa on pieniä ruosteläikkiä. Ei siis ole jarrutuspinnassa. Ei ilmeisesti haittaa mitään kunhan ei jarrutuspinalle tule?
10.8.2012 16:11
Varmaanki jarrupalat vaan lasittunu, eli hio karkealla hiomapaperilla ne.
Ja lämpeneminen kuuluu asiaan, se on kaikissa jarruissa normaalia.
10.8.2012 17:26
Mutta jos kuumenee paljon, niin jarrut voi laahata hiukka. Kun purat niin mäntiä herkistät, vois auttaa. Ruoste ei haittaa, ei se jarrutuspinnassakaan haittaa jos pari kukkaa tulee kun seisoo, ne lähtee kun jarruttaa. Mutta jos oikeesti on ruostunu kunnolla niin sitte palat voi mennä kun jarruttelee.
10.8.2012 18:18
Pitäisikö paloista tulla karheat vai sileä? Toiset sanoo että oikein hienolla hiekkapaperilla, toiset taas karhistaa..
EDIT: Ostin ihan suosiolla uudet palat. Mutta, kysymyksestä toiseen, täytyykö derbi xtreme 07:ssa irroittaa koko takarengas jotta jarrusatulan saa irti? Hetken pähkäilin mutterit auki enkä muuta keinoa keksinyt kuin irrottaa renkaan.
Viimeksi muokannut Trokaaja päivämäärä 10.8.2012 23:06, muokattu yhteensä 1 kerran
10.8.2012 22:57
Ihan vaikka 60 paperilla voit vetästä. Lasittumat, kiiltävät pois, sillee että tulee sellanen mattapinta.
11.8.2012 18:46
Räksässä ongelmaa taas kerran. Etujarrulevy urittunut, pitää hyvin uusilla paloilla noin pari viikkoa, sitten se puoli joka painuu levyä vasten kuluu loppuun, ja jarrutusvoimasta tulee surkeahko, ei saa enää edes takarengasta ilmaan vaikka on kaksmäntänen jarru ja kaikkea...
Toimiiko mäntien herkistämisellä ja palojen vaihdolla?
11.8.2012 22:19
Jos männät on jumissa. Mutta kyllähän ne molemmat palat ottaa kiinni, toinen puristuu mäntien voimasta ja satula vetää toista yhtälailla. Kannattaa myös käydä levyn kanssa koneistamolla kysymässä että saisko siittä sorvattua urat pois.
18.8.2012 18:08
mulla on derbissä jarru männät vissiin jumissa kun ei ota jarru yhtään niin miten ne männät saa taas liikkumaan?
18.8.2012 22:00
Satula irti, pihdeillä puristat männät sissän, tai pyörität, jos on ruuvattavat männät. Sitte painat jarrua että männät tulee ulospäin. Pari kertaa kun teet niin pitäs toimii. Jos ei toimi niin joudut purkaa männät pois, putsaa ja kiillottaa ne.