Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.11.2012 20:24
Mitäköhän eroa on gpr:n ja sendan vaihteistoilla, ku tossa gpr:än vaihteistossa on vaihteet toisinpäin eli 5 alas, yks ylös. oisko siel erilainen vaiherumpu ku rattaat näyttää samalta ku sendassa??
6.11.2012 20:36
Vaihde polin on väärin päin sama ku suzuki R verrattuna suzuki pv kummassakin tasan sama kone mut vaihe polin on vaa väärtepäin.
6.11.2012 20:41
Ei ole vaihepolkimen suunnasta kiinni kiinni, se on kokeiltu jo
Viimeksi muokannut vilz95 päivämäärä 7.11.2012 15:44, muokattu yhteensä 1 kerran
6.11.2012 20:47
Siis normaslisti vaihdepoljin on eteenpäin eli 1 alas, loput ylös kun taas yleensä kyysyissä ja vastaavissa on vaihde poljin taaksepäin jonka takia on 1 ylös, loput alas.
6.11.2012 23:53
Kannattaako koneremontissa vaihtaa kiertokankea? kilometrejä 25tkm
7.11.2012 8:01
kannattaa ehottomasti. kilahtaa kyllä muutaman tkm aikana kun ei ole vielä kilahtanu. omassa barbissa hajos kampiakseli JO 16tkm kohalla ja harvat alkuperäset nuin kauaa kestää
7.11.2012 10:02
Ohhoh
Vai pitäskö samantien koko kampura vaihtaa, vai meneekö pelkällä kiertarin vaiholla sen 15tkm ilman koneen avaamista?
7.11.2012 10:40
kyllä se kannattaa koko setti vaihtaa
7.11.2012 10:52
Koneen joudut kuitenkin avaamaan kokonaan vaikka vaihtaisit vaan kietarin ja ei ne kampiakselitkaan tosta noin vain "kilaha", alapään laakeri kuluu pikkuhiljaa ja sen alkaa jo ajossa huomaamaan jos se on kulunut, lähinnä lisääntyneestä tärinästä varsinki kovilla kiekoilla. Tietysti jonnet ei tajua kulumisen merkkejä terpejänsä raiskatessa ja ajaa niillä siihen "kilahtamispisteeseen" asti.
Yleensä vaan katotaan konerempan yhteydes onko kietarin alapään laakerissa pystyklappia ja jos ei ole niin takaisin kiinni vaan, mitä suotta vaihtaa täysin käyttökelpoista kampuraa. Mutta eipä noi kampiakselitkaan niin kamalan kalliita enään ole, että siitä vaan vaihtamaan koko linkku jos vaan on varaa panostaa rahallisesti siihen. Se on pitkälti voitelusta kiinni, kauanko kammet kestää, ei niinkään kilometreistä.
7.11.2012 12:05
Joo kyllä se uus kampiakselikin lähti tilaukseen. Tärinää tai mitään poikeavaa ei oo ajossa näkyny
7.11.2012 16:29
Itellä huonommin asiat. Jotain päälle 25 tonnia takana ja nyt viimesillä satasilla on ruvennu tärisemään aika häiritsevästi korkeilla kiekoilla.
Kampuraksi ajattelin tommosta topracingin full circleä. En nyt tiedä kuinka paljoa siitä minun virityksillä on hyötyä mutta kokeillaan. Jos jollain on jotain tätä valintaa vastaan älähtäköön nyt tai vaietkoon iäksi.
Mutta olisi mulla kysyttävääkin. Nyt kun se kone käy taas levällään niin olis tarkoitus bluprintata lohkot samantien. Milläs ne sisäpinnat kannattas pinnottaa vaiko pinnottaakko ollenkaan?
10.11.2012 17:46
Mistä kaikkialta kehtaa ''sisimpiä'' lohkoja hakata saadakseen irti toisistaan?
Kampuran päihin hakattiin vasaralla, mutta tulee uus kampura onneksi, nimittäi melko mielenkiintoset ne kampuran ''päät''
E: oisko antaa suuntaa antavia huippuja semmosille vireille kun x-sarjalaisen KOKONAAN tyhjä vakioputki, 12-65 välit ja 17,5 pehva?
10.11.2012 18:27
"Sisismmät lohkot" lähtee helpoiten irti kun otat ison puupalikan ja annat kunnolla sillä iskua kampiakselin magneeton puolen päälle ja vetoakselin päälle. Sitten kun rupeavat raottamaan niin meisseli sinne väliin ja jatka lyömistä. Näillä eväillä oma mylly ainakin helposti aukesi.
10.11.2012 20:44
Perkele, ei ollu ihmekkään ettei auennut kun oli vielä yks pultti kiinni
se oli siellä koneen ''alla'' ja paskan peitossa. Ei onneks korkannu kierteitä ku ei paljoa kammettu sitä lohkoa auki
Seuraava homma on sitten hukattujen tiivisteiden etsintä, vai voiko lyyä joka väliin vaan tiivisteliimat? Kanteen tietenkään ei mutta maalaisjärjellä ajateltuna muualle voisi.
10.11.2012 21:52
Voi laittaa joka paikkaa jopa kanteen, mutta jos laitat kytkinkoppaan tiivisteliimaa nii pitää ottaa kiksistä yks prikkka pois joten sitte mielummin iha paperitiivisteen.