Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

28.3.2010 4:13

täälä itärajalla on rakennettu kunnon legenda PELI .
ELi asiaa poika jäi poliiseille kiini pv missä oli 80cc 24mikuni gianelli ja 15/36 välit no poliisit lähti perää ajoi karkuu ja BENSA loppu :D :D no poikaaha vituttii prkl ja sanoi poliiseille ettei tää jää tähän ja meni kotii ja alko suunittelemaan LEgendaa.
OSTI mökkinaapurilt 200e 250cc hondan kone :lol: ja päätti laittaa pv sen ja lähtee kattoo mitä poliisit sanoo kyllähä se kulki kuulemma aivan prkl

28.3.2010 4:15

Myös veljeni oli kesätöis paikallises virmas ja ne päätti rakentaa aavikko auton ja mooottoriksi 1000cc hondan kone :D
rakentelivat sitä kesän ja insipiraatio loppui :D 2 viikon pööst veljeni meni paikalle ja kattoi pihatielle ONKO ne seonnut kattoo ko tulee ajettuva ruohonleikkurin ja 1000cc koneella ja yosimuran pönttö tulee penkilt alta :idea: :idea: tappo vehje se oli kuulemma veljeni sanoi mutta ei se paljoo kestänuyt

28.3.2010 11:08

missäs päin itä-suomee täälänen tapaus on?

28.3.2010 11:20

bultti_ kirjoitti:missäs päin itä-suomee täälänen tapaus on?

Varmaan hyvin HYVIN HYVIN idässä :D
Susirajan takana...

28.3.2010 13:25

2 viikon pööst veljeni meni paikalle ja kattoi pihatielle ONKO ne seonnut kattoo ko tulee ajettuva ruohonleikkurin ja 1000cc koneella ja yosimuran pönttö tulee penkilt alta tappo vehje se oli kuulemma veljeni sanoi mutta ei se paljoo kestänuyt
Öh? Ehkä välimerkkien käyttö voisi olla ihan mukavaa että tuota edes viittis lukea...

1.4.2010 19:15

Taas porukalle miettimistä : Yks vanha poliisijätkä oli kehunu et suurin nopeus, mitä pv on vetäny tutkaan on 132, toinenki oli tullu peräs melkee yhtä kovaa, mut pääs karkuhun..

1.4.2010 20:04

http://www.youtube.com/watch?v=S24epepyRvE Voitto?

2.4.2010 12:45

Nyt kuravedenjuontipvän jälkeen lienee syytä siirtää pv:n sytytysupgrade, kultainen puola tähän topickkiin... :D

GTi-mies kirjoitti:Suosittelen puolaamaan itse ensiöpuolan. Kokeilin moista saatuani 18k kultalankaa käsiini, ja helvetti että parani. Niin kierrosherkkyys kun kaistan laajuuskin. Ilmeisestikkään pvn ensiöpuola ei toimi kunnolla suurilla kierroksilla. Omani toimii vallan mainiosti. Samaa lankaa sain myös päällystettynä, ja siitä vedin ensiöpuola-sytytyspuola-välin. Tulpanjohtona sitä ei kullan alhaisen sulamispisteen vuoksi voisi käyttää kun erittäin paksuna, ja sehän ei enää ole kannattavaa.

Suurin työ on metsästää tuo kultalanka, suosittelen kääntymään PA-laitteisiin keskittyneisiin ammattilaisiin.

Valitettavasti puolasta ei ole kun yksi kuva ja sekin on kännykällä nopeasti otettu. Akku temppuilee luurissa ja parempaa kuvaa todennäköisesti en jaksa ottaa. http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/496647/cat/34255

Huippuja pääsee testaamaan huomenna, jos kone kiertää vielä viimeisellä vaihteella paremmin puolan takia, pitäisi huippujen nousta yli viidellä kilometrillä tunnissa.

12.5.2010 0:52

Itse kuulin kaverin isältä, että hänellä oli Helkama raisu moposportin virisatsilla johon hän oli tehnyt jonkin laisen patentin: kun väänsi vivusta niin putsariin tuli 100% happea:eek: kovasti kuulemma kulki ennenku alakerta SULI. 8o

12.5.2010 9:48

banaani-racing kirjoitti:Itse kuulin kaverin isältä, että hänellä oli Helkama raisu moposportin virisatsilla johon hän oli tehnyt jonkin laisen patentin: kun väänsi vivusta niin putsariin tuli 100% happea:eek: kovasti kuulemma kulki ennenku alakerta SULI. 8o


Aah, voi noita aikoja. 8)

12.5.2010 10:24

Te kun ootte noitten GPS systeemien kanssa leikkiny, niin pitääkö sellanen vanha laskukaava yhtään paikkaansa, että kun PV:n mittari sojottaa suoraan alas niin ollaan satasen vauhdeissa ja sitten kun neula on siellä nollan ja km/h puolessa välissä mustalla alueella niin alkaa vauhdit olemaan 120km/h luokkaa?

Tällänen siis oli joskus ennenmuinoin perussääntö..

12.5.2010 15:32

Tanteri kirjoitti:Te kun ootte noitten GPS systeemien kanssa leikkiny, niin pitääkö sellanen vanha laskukaava yhtään paikkaansa, että kun PV:n mittari sojottaa suoraan alas niin ollaan satasen vauhdeissa ja sitten kun neula on siellä nollan ja km/h puolessa välissä mustalla alueella niin alkaa vauhdit olemaan 120km/h luokkaa?

Tällänen siis oli joskus ennenmuinoin perussääntö..

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /allfields

Siinä olis 110km/h asti, jos siis nuo lukemien välit on oikiat. Pitää sitten myös muistaa että peuskan mittarit saattaa heittää melko huimastikin joskus.

29.5.2010 0:01

Tänään käväsin jututtamassa ja kyselemässä tunturin osia tältä virittelijätyypiltä kuka oli selittänyt sitä että sai puchin tekniikalla menemään kovempaa kun satapiikki suzuki.

Kuulemma oli ollut joku puchin kisakone(tai vastaava) siinä tigerissä, jossa on 6 vaihdetta ollu. Kuulemma noita koneita on suomessa ollu 3, ja nyt tuo on myyty moposporttiin jollekkin tyypille. Sitä pyttyä lupasi ettiskellä. TÄssä varmaan ensiviikolla käyn siellä kattomassa, että onko löytynyt pyttyä.

29.5.2010 0:04

Kyseessä varmaan on Puch Monza 6 vaihteinen virikone..

14.6.2010 2:07

Tutulta kuulin tuossa jokin aika sitten että vuonne 97-99 siinä vaiheilla, oli äijä virittänyt omaa mopoaan joka oli joku malagutin skootteri. Siihen oli kuulemma tehty kokonaan itse sylinteri ja putki, ja kaasari oli joku "vitun iso Keihin." Kulki kuulemma 107km/h ja ajoi sillä Pirkanmaan ensimmäiseen moporatisaan vuonna 1999. Ratsiassa poliisi sai skootterin kuulemma kulkemaan vaih 74km/h. Jannu on nykyään alle reilu parikymppinen. Siis tää tuttu jolta kuulin kertoi itsestään, eli hänen moponsa oli, jos jäi epäselväksi.