Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.9.2008 13:54

No haiskahtaa melko pitkälle inertiadynolta, joka on nykyään varsin paljon käytetty tehonmittaustapa.

vezcu kirjoitti:Sain idean suht. helposti rakennettavasta dynosta ja nyt kaipailisin mielipiteitä sen toimivuudesta käytännössä.
...
Onko tämä idea täysi susi vai olisiko se toteuttamisen väärti?

3.9.2008 21:31

mites nuo pakoaukon säätimet? onko niitä kukaan koittanut sovittaa mopoon, ei luulisi vaikka RAVE:n olevan mahdoton laittaa pienellä sovittamisella, ja ehkä säätämällä sitä hiukan herkemmäksi..

4.9.2008 9:18

hustla kirjoitti:mites nuo pakoaukon säätimet? onko niitä kukaan koittanut sovittaa mopoon, ei luulisi vaikka RAVE:n olevan mahdoton laittaa pienellä sovittamisella, ja ehkä säätämällä sitä hiukan herkemmäksi..


No on se aika vaikea, kun käytännössä vaatii aika tarkat koneistuslaitteet että sen laipan saa tarvittavalle etäisyydelle sylinteristä.

7.9.2008 23:06

Nyt on am6 sytkät saatu kiinni raisuun ja hieno säätöä vaille valmiit, sen jälkeen toista putkea tekemään, jospa sais kierroksia enemmän kun ei enää ole ongelmaa kärkien mukana pysymisestä.

8.9.2008 17:08

Paljonko raisu kiertää nyt isoimmalla vaihteella ?

10.9.2008 23:25

Jaa a, vaikea sanoa näin 5 minuutin testien jälkeen, tein tänään sen hieno säädön ja persdynolla on huomattavasti enemmän potkua ala-kierroksilla. Tästäpä sitten juolahti mieleen, ettei vain olisi am6 sähköissä muuttuva sytytys ennakko? Tänään siis ajoin vain 3 vaihteella kun en käynyt pihaa kauempana. Niin ja tosta MOTAlla räpeltämisestä kun on kyse, niin ainakaan se "teho-kuoppa" ei voi olla niin suuri mitä MOTA ennusti, tosin on aika lyhyet välit joten huomenna pidempää väliä kiinni, uudet öljyt koneeseen yms. Sittenpä saadaan testit nykyisillä kamoilla suoritettua, uusi imukaula ja putki jää odottamaan vielä 2 viikoksi luonnos paperille.

11.9.2008 7:17

Kansa vaatii dataa ja informaatiota esim.kuvien muodossa.

11.9.2008 12:10

-Wales- kirjoitti:... ettei vain olisi am6 sähköissä muuttuva sytytys ennakko? Tänään siis ajoin vain 3 vaihteella kun en käynyt pihaa kauempana. Niin ja tosta MOTAlla räpeltämisestä kun on kyse, niin ainakaan se "teho-kuoppa" ei voi olla niin suuri mitä MOTA ennusti...

Ihme jos ei AM6 sytyssä olisi muuttuvaa ennakkoa. Ja ennakon muuttuminen kierrosten mukaan pitäisi kertoa MOTAlle, tai sen antamat tulokset on taas vähän enemmän pielessä.

11.9.2008 13:28

Onko kellän kokemusta tuosta pv:n tekemisestä täysläppä vehkeeksi.Toimiiko hyvin, tuleeko paljon tehoa lisää vai ei ollenkaan ja miten kannattas toteuttaa

11.9.2008 15:38

yamahats125 kirjoitti:Onko kellän kokemusta tuosta pv:n tekemisestä täysläppä vehkeeksi.Toimiiko hyvin, tuleeko paljon tehoa lisää vai ei ollenkaan ja miten kannattas toteuttaa

Tehoa lisää verrattuna mihin?

Onhan noita aika monikin väsännyt. Itse tekasin moisen aikoinaan malossista ja suht hyvä tuli. Kannattaa muistaa, että aika oli silloin hiukka toinen ja hyvän sylinterin määritelmä oli jotain vähän muuta, mitä nykyään ;) Kompromisseihin joutuu varautumaan. Esim tuossa galleriassanikin olevassa P+ versiossa oli läppäventtiilikin pakko sijoittaa suhteellisen etäälle sen koosta johtuen.

Tietty olis voinut hankkia pienemmän ja tarkoitukseen paremmin sopivan, mutta kun tuo YZ80 läppävena kerran jo oli, eikä sylinterikään maksanut mitään, niin valinta oli siltäosin selvä. Porauksen ja hoonauksen se vaatisi, mutta taitaa silti jäädä hyllyn koristeeksi. Ei oikein enää jaksa vääntää mopon romujen kanssa konkreettisesti. Teoriatasolla vielä viitsiikin. :P
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 11.9.2008 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran

11.9.2008 15:39

Täällä jotain tietoa kaikennäkösistä täysläppisprojektista: http://viritetty.com/foorumi/index.php/topic,60.0.html

Ja kuvia:

http://www.motot.net/galleria/showgalle ... dition=and

Oikein tehtynä täysläppiksillä saadaan laaja tehoalue, läppäventtiili pitää saada tarpeeksi syvälle ja se ei saa olla liian iso eikä liian pieni.

11.9.2008 22:15

Nooooh... Kun kattoo että tuossa sun "Pyörä" kohdassa mainitaan että sun S kulkee jo nyt 120+ kmh, niin tuskinpa siihen enää läppäkonversiolla lisää kulkua saat, ja ainakaan et saa neuvoja siihen projektiin täältä.
On nimittäin niin, että mun tietääkseni kukaan ei ole saanut läppävehjettä kulkemaan edes sitä 120 kmh, ja faktisesti ottaen harva on varmaan edes satkun ylittäny. Aika monen rakennelmissa näkyy olevan sen verran pahoja perustavaa laatua olevia vikoja.

yamahats125 kirjoitti:Onko kellän kokemusta tuosta pv:n tekemisestä täysläppä vehkeeksi.Toimiiko hyvin, tuleeko paljon tehoa lisää vai ei ollenkaan ja miten kannattas toteuttaa

11.9.2008 23:38

Nalle Puch kirjoitti:
-Wales- kirjoitti:... ettei vain olisi am6 sähköissä muuttuva sytytys ennakko? Tänään siis ajoin vain 3 vaihteella kun en käynyt pihaa kauempana. Niin ja tosta MOTAlla räpeltämisestä kun on kyse, niin ainakaan se "teho-kuoppa" ei voi olla niin suuri mitä MOTA ennusti...

Ihme jos ei AM6 sytyssä olisi muuttuvaa ennakkoa. Ja ennakon muuttuminen kierrosten mukaan pitäisi kertoa MOTAlle, tai sen antamat tulokset on taas vähän enemmän pielessä.


Kylläpä kyllä, mutta mistäpä saisi syttykäyrät ilman sitä testeriä (en valitettavasti muista nyt nimeä, mutta näin? Kumminkin tänään tuli testattua 15 piikkisellä eturissalla ja (ilman 100% tietoa) 90-+ meni.. Tämä siis katsottu auton mittarilla joka tiedettävästi valehtelee n. 5km/h, eli auton mittariin 95km/h. Eipä jaksa vetää enään nelos vaihteella sitä ns. "toista piikkiä" eli tehokuoppaan jumittuu kierrokset.

Noh, hätä ei ole tämän näköinen kun saa sen toisen putken tehtyä, kierrokset pitäisi nousta sinne 13000 hujakoille (MOTAn mukaan) ja sopivasti nuo am6 sytyt ovat rajoitettu 13k kohdalle. Tämähän siis heti ensimmäisenä koulussa listalla, kun pääsee hommiin.

Kuvia voin laittaa huomenissa ja koitan etsiä jostakin jotain dataa liittyen tähän asiaan.
Semmonenkin mukava juttu on tullut huomattua, että jo 5-kertaa, on kytkin ruvennut toimimasta, ilman syytä, ajon aikana. Siis, vaijeri ei anna periksi, kytkimen säätömutteri ei aukea, vipu lohkoissa kääntyy normaalisti, yms. Siis olen jo 5 kertaa tämän korjannut säätämällä kytkimen kopan sisältä, ja aina tapahtuu samoin. Siihenkin huomenissa perehdyn, jos on aikaa.

12.9.2008 6:59

Tuo toinen piikki kielii putken ongelmista. Itseasiassa en ehkä nimittäisi piikiksi, vaan muuta aluetta notkoksi.

12.9.2008 8:59

noh kai se pitää se täysläppä tehä tossa joku päivä tohon 50cc pyttyyn.ei viitti ekana ruveta mun tekee sitä tohon malossiin ku jos ei homma onnistu niin ei mee malossi piloille