Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.7.2006 20:53
Mitähän 12v akku maksais sitä kieppikelloa varten? Ja mieluiten semmonen että mahtuu Tunturi SS. Ja mistä sais? ...tai onko mitään mahdollisuutta virittää sitä sähköjärjestelmää tai kieppikelloa niin, että ei tarvis akkua ollenkaan, vaan riittäis alkuperäiset 6 voltin sähköt?
23.7.2006 22:49
Hyvä että tuli nyt tämä esille, että toimii vaikka ei olisi johto kiinni sytkänjohdossa. Koska oma mittari alko hyppimään ja otin sen vittuuntuneena irti kokonaan,sitten tajusin että vihreä joto oli irronnut, niin vähän ihmettelin, että silti toimii?!? Päättelin sit, että johto irtos vahingossa, kun irrotin mittaria. Eli voisin antaa mittarille uuden mahdollisuudden
Ja tosiaan mittarin lasi, hajoaa helposti, mutta ite patentoin siihen uuden vanhoista (naarmuttomista) uudenvuoden suojalaseista leikkaamalla
23.7.2006 23:10
jos ei ole jo ennen mainittu, niin täällä on ledi kierroslukumittarin teko-ohjeet:
http://www.akh.se/myown/7612.htm
24.7.2006 1:46
Osaisko joku kertoo mikä on vikana, kun mun gileran kierroslukumittari pyörii välillä ympyrää, ja näyttää muutenki ihan mitä sattuu? Se on aina heittelehtiny ihan pikkasen (normaalia) mut nyt se on alkanu elää omaa elämää
24.7.2006 17:57
rompeettori kirjoitti:Osaisko joku kertoo mikä on vikana, kun mun gileran kierroslukumittari pyörii välillä ympyrää, ja näyttää muutenki ihan mitä sattuu? Se on aina heittelehtiny ihan pikkasen (normaalia) mut nyt se on alkanu elää omaa elämää
onko se ihan sähkösesti toimiva kiekkamittari vai jollain perkuleen vaijerilla ?? jos se on sähköllä , niin siinä voi olla jokin komponentti hajalla
24.7.2006 19:10
paahtis kirjoitti:Hyvä että tuli nyt tämä esille, että toimii vaikka ei olisi johto kiinni sytkänjohdossa. Koska oma mittari alko hyppimään ja otin sen vittuuntuneena irti kokonaan,sitten tajusin että vihreä joto oli irronnut, niin vähän ihmettelin, että silti toimii?!? Päättelin sit, että johto irtos vahingossa, kun irrotin mittaria. Eli voisin antaa mittarille uuden mahdollisuudden
Ja tosiaan mittarin lasi, hajoaa helposti, mutta ite patentoin siihen uuden vanhoista (naarmuttomista) uudenvuoden suojalaseista leikkaamalla
No koitin nyt uudestaan kierroslukumittaria, ja laitoin vihreän johdon jatkoksi paksumman johdon ja kiersin sen tulpanjohdon ympärille, muttei toiminu. ei näyttäny yli 2000 rpm. Muttei hyppiny edestakas niinku ennen. Missäköhän vika?
24.7.2006 21:47
mite muute onks sen pakko olla 12v sähköllä toi mittari vai toimiiks 6v? ku en jaksais ruveta modaamaan mankia 12v ja toista akkua ei oikeen saa mihinkään mahtumaan =/
24.7.2006 21:53
nyt on niin monta teoriaa jo liikkeellä, mutta jos tutkitaan magneetolta tulevia sykäyksiä, ymmärsinkö nyt oikein että 4cyl 4t autossa magneetolta tulee 1syk per kierros, ja 2t mopossa sama.. mutta 4t mopossa niitä tulis vaan 1 per 2kierrosta? eli impulssikäämi jättäis joka toisen kierroksen laskematta ? mut miten sit on mahdollista kun sanotaan et manki heittää hukkakipinän pakotahdin lopussa, mistä se kehittää sen kipinän jos ei tule sykäystä magneetolta ? vai onko tää virheellistä tietoa tää hukkakipinä ?
24.7.2006 22:23
paahtis kirjoitti:paahtis kirjoitti:Hyvä että tuli nyt tämä esille, että toimii vaikka ei olisi johto kiinni sytkänjohdossa. Koska oma mittari alko hyppimään ja otin sen vittuuntuneena irti kokonaan,sitten tajusin että vihreä joto oli irronnut, niin vähän ihmettelin, että silti toimii?!? Päättelin sit, että johto irtos vahingossa, kun irrotin mittaria. Eli voisin antaa mittarille uuden mahdollisuudden
Ja tosiaan mittarin lasi, hajoaa helposti, mutta ite patentoin siihen uuden vanhoista (naarmuttomista) uudenvuoden suojalaseista leikkaamalla
No koitin nyt uudestaan kierroslukumittaria, ja laitoin vihreän johdon jatkoksi paksumman johdon ja kiersin sen tulpanjohdon ympärille, muttei toiminu. ei näyttäny yli 2000 rpm. Muttei hyppiny edestakas niinku ennen. Missäköhän vika?
Se koko vanha johto olis pitäny korvata sillä paksummalla.
24.7.2006 23:13
Kuinka iso tuo bilteman kiekkamittari on?
24.7.2006 23:58
Jarod Woods kirjoitti:
Se koko vanha johto olis pitäny korvata sillä paksummalla.
ahaa, no huomenna uusi yritys
26.7.2006 11:53
<-_jonas_-> kirjoitti:mite muute onks sen pakko olla 12v sähköllä toi mittari vai toimiiks 6v? ku en jaksais ruveta modaamaan mankia 12v ja toista akkua ei oikeen saa mihinkään mahtumaan =/
??
28.7.2006 0:11
Saiskohan tota Bilteman kieppikellon lamppua vaihdetua 6v sähköillä toimivaksi? Taikka kokonaan lediksi. Olis tarkotus hommata joku pieni 12v patteri/akku Tunturi SuperSporttiin ja laittaa kieppikello siihen kiinni, mutta lamppu olis hyvä saada toimimaan mopon omilla sähköillä, ettei tarvis latailla akkua/vaihdella patteria niin usein. Ja varmaan
tällainen patteri riittää?
31.7.2006 22:39
kertokaahan nyt joku ku kytkin mittarin vihreen jinkun mustakeltaseen(cdi:ltä puolalle), molemmat mustat akun miinus-napaan.. ja punasen plus napaan.. valkosta en laittanu mihkään.. niin mittari ei inahtanutkaa.. sit pistin siihen mustakeltaseen johtoon pätkän paksumpaa johtoa ja puristin sitä toises kädessä, sit otin kiekkamittarin vihreen toiseen käteen niin tyhjäkäynnillä näytti 1000rpm.. sit ku pisti pikkusen kaasua se nous 2000rpm mut sit ku se ylitti sen se hyppäs suoraa nollaan.. sit ku kierrokset laski taas siihen 2000rpm nii viisari nous siihen 2000 ja laski tasasesti siihen tyhjäkäynti kierroksille.. eli tarvisko se hervottoman vastuksen siihen väliin vai miks se tekee näin? ja miks se ei noussu kuitenka yli 2000? kannattaisko kokeilla magneetolta cdi:lle meneviä johtoja ?
1.8.2006 0:17
ilyx kirjoitti:kertokaahan nyt joku ku kytkin mittarin vihreen jinkun mustakeltaseen(cdi:ltä puolalle), molemmat mustat akun miinus-napaan.. ja punasen plus napaan.. valkosta en laittanu mihkään.. niin mittari ei inahtanutkaa.. sit pistin siihen mustakeltaseen johtoon pätkän paksumpaa johtoa ja puristin sitä toises kädessä, sit otin kiekkamittarin vihreen toiseen käteen niin tyhjäkäynnillä näytti 1000rpm.. sit ku pisti pikkusen kaasua se nous 2000rpm mut sit ku se ylitti sen se hyppäs suoraa nollaan.. sit ku kierrokset laski taas siihen 2000rpm nii viisari nous siihen 2000 ja laski tasasesti siihen tyhjäkäynti kierroksille.. eli tarvisko se hervottoman vastuksen siihen väliin vai miks se tekee näin? ja miks se ei noussu kuitenka yli 2000? kannattaisko kokeilla magneetolta cdi:lle meneviä johtoja ?
millainen mittari sulla on? monipyttyisellle olet sen mittarin asettanut. entä jos kytket sen mittarin impulssikäämin johtoon