Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.3.2015 21:04
Noniin. 70 kiinni mut taas tuli yks kysymys vastaa et eiks se sama termostaatti käy seittämänkymppisenkanssa?
15.3.2015 17:21
J11 kirjoitti:Se joko kestää tai ei
Yleisesti voi aina antaa vinkkiä, kuten lopuksi annoitkin. Tiedän kyllä varsin hyvin että joka kone on yksilö.
Eipä vaan tarvitse enää miettiä, kun tossa pari tuntia sitten männän sokka päätti katketa ja lähteä seikkailemaan männän väliin -> tuloksena männänrenkaat useammasta paikasta poikki, männässä ja pytyssä hirveät skraidut, sekä alakerrastakin kuuluu mukava rahina. Tiedä sitten johtuuko ylimääräisistä palasista vai mistä, mutta avattavahan se on.
Tulipahan hyvä syy hankkia uusi pytty ja pistää alakertakin uusiksi
15.3.2015 18:07
Hyvänä esimerkkinä voin käyttää edellistä mopoa ja nykyistä..
ex-derbillä oli rullailtu n. 19tkm, kun asensin siihen Airsal 70cc pytyn, Mikuni TM28 kaasuttimen ja Giannellin.
21tkm paikkeilla vaihdelaatikon neulalaakeri hajosi ja petilaakeri oli väljistynyt.
Sitten vaihdoin kaikki laakerit, stefat ja tiivisteet, kunnes hajos 22tkm paikkeilla männäntapin neulalaakerin valmistusvirheen vuoksi (mäntä hajalle). Tämän jälkeen kesti 23-24tkm asti, kunnes myin mopon eteenpäin.. tietääkseni moottori on vieläkin toimintakunnossa.
Nykyinen Derbi sitten oli vähemmän ajettu (13 333km, kun sen hain) ja siinä oli jo valmiiksi Airsal 70cc pytty, Dell'orto PHBG 21mm kaasari ja Doppler WR7 putkisto.
N. viikon päästä hommasin Metrakit Pro Race putkiston, Mikuni TMX 27mm kaasarin, CR85 imukaulan ja V-Force 3 läppäventtiilin.. kytkin antoi periksi alle 100km jälkeen joka luisteli vielä n. 6h:n ajan, kunnes kiertokangen alapään neulalaakeri leipas kiinni.
Petilaakerit ja kiertokangen alapään neulalaakeri väljistyivät merkittävästi jo alle 3h jälkeen.
Ja alakerta oli uuden veroinen, ennen kuin vaihdoin nuo uudet osat.
Ajotavat, moottorin kierrokset, öljy, kaasuttimen säädöt.. yms. vaikuttaa eniten.
25.3.2015 22:48
Tietääkö ketään mitään tästä parmakitin 80cc pytystä?
http://www.pmtuning.co.uk/parmakit-gt-8 ... uid-cooled hintakaan ei ole paha..
27.3.2015 18:27
MVT Carrera 50cc- 12 hp
Kellään kokemusta Sylinterisarjasta ja mitä suuttimia kannattaisi kokeilla 21 milliseen kaasuttimeen tällä pytyllä!
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... rrera.html
27.3.2015 20:51
Eipä oo kokemusta. Mutta toisessa ketjussa mainitsit sulla olevan e-noxin putkena, joka on alavääntöinen, eikä varmasti paras mahdollinen tuolle pytylle kun sivuilla lukee että huipputehot putkahtaa ulos @11 800 rpm ja noxi hyytyy kymppitonnissa jo
Tuon putken kanssa vaikka 17,5mm kaasari toimii todennäköisesti paremmin kuin 21mm. Korkeammilla kierroksilla tarvitaan isompaa kaasaria, matalemmilla siitä on vain haittaa.
Suuttimen kokeilun voit aloittaa siitä mikä sulla siellä kaasarissa nyt on.
30.3.2015 18:59
Ja kun tuossa edellisessä viestiketjussa mainitsit ettet saanut kaasutinta säätöihin vaikka kokeilit viittä eri pääsuutinta.... Ensinnäkin kaasutinta ei säädetä pelkästään pääsuuttimella. Tietopankista löytyy kattavat ohjeet 2t-kaasuttimen säätöön,suosittelen lukemaan läpi. Ja se että jos se ei viittä eri suutinta kokeilemalla "tule" säätöihin, ei se tarkoita ettei sitä saisi säädettyä...
4.4.2015 20:34
Terve!
Olisikohan jollakulla tietoa AM6:n 50cc Airsalin männänrenkaan katkoskohdan sijainnista? Onko se kenties paon ja huuhtelujen välissä vai imupuolella? Ja jos imupuolella niin missä kohtaa siellä?
Projektiin etsiskelen 40.3mm mäntää, ja vakio Am6:n mäntä ei sovi katkoskohtien sijainnin takia, niin jos tämä
Airsalin mäntä olisi parempi...
-Beta
4.4.2015 20:44
Boostportin ja apuhuuhteluaukon välissä.
(vasemmalla puolella takaa päin katsottuna)
OT: Mihis projektiin tarttet mäntää? Ja tarviiko välttämättä olla 40,30mm?
4.4.2015 21:00
Kiitos infosta! Tunturi-viriprojuun etsin mäntää. Siinä oli AM6:n vakiomäntä tähän mennessä, mutta ongelmana on katkoskohtien siirtäminen. Katkoskohdan siirtäminen aiheuttaa helposti näköjään ohipuhallusta ja männän sulamisen... Tarttisi siis yrittää löytää korvaava mäntä joka kävisi sylinteriin siirtämättä katkoskohtaa. Tai sitten ottaa riski sylinterin rikkomisesta ja koittaa vakio AM6 männällä ja siirretyillä katkoskohdilla
5.4.2015 2:45
http://www.ebay.de/itm/KR-Zylinder-Kit-70ccm-47mm-DERBI-Senda-SM-DRD-50-LC-2T-Cylinder-Set-/151568450813?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item234a2f04fdItselleni tuli omaan derbiin leiponeen vakion tilalle tilattua tämmönen, tuli tuossa viikko sitten mutta en oo vielä kauheesti päässy ajelemaan ku ollu pieniä ongelmia. Sen verta mitä olen tuota testannut niin vääntöä on todella paljon verrattuna vakioon, kiertää suunnilleen samanverran kuin vakio kun aukot näyttäisi olevan aikalailla saman kokoiset kuin vakiossa. 3 osainen pako myös niinkuin vakiossakin on. Lisää raporttia pistän sitten kun saan kaasarin säätöihin ja sytytyksen ongelmat korjattua. Hinnallahan tuo ei ole pilattu, 45e kotiovelle toimitettuna ja viimeistely oli todella hyvää hintaansa nähden.
9.4.2015 20:06
Päätinpä sitte itekkin tilata tollasen ja kattellaa nyt mitä sieltä tulee, edellisen tosta puljusta tilatun pytyn perusteella en odottele liikoja
Sinänsä mielenkiintosta nähdä, miten 70cc pytty ja 50cc kansi wörkkii keskenään.
Kuvien perusteella kanavat tosin näytti vielä pienemmältä kuin vakiossa
10.4.2015 0:23
Niinhän ne kyllä näyttää... ainakin näin sormituntumalla sanoisin että huuhtelulähdöistä joutuu ottamaan aika reilusti tavaraa että sopii lohkoihin. Tuon asentaessa kannattaa varmaan avata lohkot ja poistella portaat sieltä.
Sinä joka ostit tuon jo, niin viittitkö mittailla paljo on asteita aukoissa ja miten leveä pako yms., voisi itekin harkita kuhan tuon edellisen saan leipomaan.
12.4.2015 4:46
Kantta joutuu avartamaan aika paljon että sopii pyörimään, kanavat oli täysin samankokoiset kun vertailin vierekkäin vakiota ja tuota. Asteita piti mittailla perjantaina ku oli kansi auki mutta en sitte muistanutkaan
Ja eihän tuo tosiaankaan mikään "korkealta ja kovaa" kiekuva ole, mutta käyttömopoon vakioputken kanssa oikein kiva ja alhaalta vetävä sylinteri.
12.4.2015 9:49
Eli ilmeisesti palotilaa pitää levittää vastaamaan uuden pytyn mittoja, eli kairata 47mm leveäksi? Onneks hyllystä löytyy dremeli, niin eipä se varmaan ylitsepääsemätön ongelma ole