Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Suutinkeskustelu

24.4.2017 8:36

Eli 2008 mallinen vanhemmilla ducatin sähköillä? Silloin siinä ei ole lisäimasolenoidia ja 90 voi olla ihan sopiva. Ryypyn kanssa voi vähän kokeilla vaikutusta. Kannattanee hommata sarja suuttimia ja kokeilla vaikka 92-94-96 vaikutuksia. Pienellä muutoksella voi olla suuriero käytöksessä parempaan päin.

Re: Suutinkeskustelu

24.4.2017 16:56

Sori kun en tota laittanu eli on ite entinen omistaja värkänny ducatin sähköt tuohon eli pelkkä sytytys vaan eli mistä voi vetää. Ja kaasarin oon ostanu vasta uuden phbn 16 ns ja ps onse 90 ryyppy pitää viel laittaa nopee ku se viimeks katkasin ja en oo jaksanu vaihtaa ku siltiki lähtee semi hyvin käyntiin. ;)

Re: Suutinkeskustelu

24.4.2017 16:57

Katkesi tai meni paskaks*

Re: Suutinkeskustelu

25.4.2017 8:07

Kertokaa joku mikä vois olla vikanana kun yamaha aerox pysyy kylmällä koneella hyvin päällä tyhjäkäynnillä, mutta koneen lämmettyä sammuu jos kaasua ei anna.

Re: Suutinkeskustelu

26.4.2017 7:44

Elias01 kirjoitti:Kertokaa joku mikä v.............


Oletko koittanut säätää tyhjäkäyntiä kun kone lämmin? Sähköryyppy toimii kun kone kylmä, mutta kun lakkaa toimimasta (niinkuin pitääkin) koneen lämmetessä...

Re: Suutinkeskustelu

26.4.2017 8:56

Seosruuvinkin säätö vois auttaa?

Re: Suutinkeskustelu

8.5.2017 0:06

Nyt ois ongelma. Pyöränä Kawasaki Kx125. Elikkäs pienillä kierroksilla meinaa sammua ja booaa mikä kertoisi siitä että on liian pieni suutin, mutta yläkierroksilla röpeltää eikä kierrä kunnolla, mikä taas viittaa liian isoon suuttimeen? Omat ideat loppunu, toivottavasti täältä osais joku auttaa.

Re: Suutinkeskustelu

15.5.2017 19:03

Tietääkö kukaan Tunturi City Morinin Dellorto SHA 14.9P vakiosuuttimen kokoa? Ostin ihan uuden kaasarin, jossa on 43, ja se on kyllä aivan liian pieni. Käy ryyppy päällä tyhjäkäyntiä ihan hyvin, mutta kun ryypyn laittaa pois, niin kone sammuu heti, kun antaa vähän kaasua. Ilmansuodattimesta kun tukkii 3/4 alasta, niin ottaa kierroksia joten kuten.

Kokeilin vanhasta kaasuttimesta suutinta 48, mutta sekin tuntuisi olevan liian pieni, kun kierroksia pitää nostaa ihan vähitellen "houkuttelemalla" ja ajossa ei ole mitään eroa ajaako puolella kaasulla vai täyskaasulla.

Re: Suutinkeskustelu

17.5.2017 17:03

Mikä ois hyvä pääsuutin 08vm detsiin. Kun kuri otettu pois ja on rajoittamaton cdi välit 12 ja 52 mutta kuumenee tsoi nopeasti ja tällä hetkellä suutin on 90 ja neula alimmassa. Eli olisiko 100hyvä. Ps mitä suuttimias teil on detseis ja millä vireillä.

Re: Suutinkeskustelu

17.5.2017 18:48

Ainoastaan kokeilemalla selviää oikea suutinkoko. Kuumeneminen voi johtua muustakin, kuin pienestä suuttimesta, eikä rajoittamaton cdi tai välitykset vaikuta suuttimen kokoon.

Re: Suutinkeskustelu

17.5.2017 20:55

Esim mistä voisi johtua nesteet kyllä kiertää hyvin. En tiiä sitten on se varmaa normaalia jos ajaa joku 1h niin on ihan kuuma. Oon varmaa tyhymä :nolo:

Re: Suutinkeskustelu

17.5.2017 22:00

Mitä tarkoitat "kuumalla"? Jos ei keitä/lämppää niin ihan normaalia. Montako palkkia mittari näyttää lämpötilaksi? 100-115 väliltä löytynee sopiva pääsuutin. Kannattaa ostaa joku sarja suuttimia niin on helpompi säätää.

Re: Suutinkeskustelu

18.5.2017 20:22

Siis olen aikasemmin kirjotellu että on omatekoiset ducatin sähköt eli onko sillä välii ja ei ole mittaria vain sigma

Re: Suutinkeskustelu

18.5.2017 20:32

Aivan. Tottahan 25% hyötysuhteella toimiva moottori lämpöä tuottaa niin ettei sylinteri/syyläri kättä kestä. Jos pelottaa että käy kuumana vois jonku mittarin laittaa.

Re: Suutinkeskustelu

18.5.2017 21:16

Juu eli kannattaako ruveta suuttimia vaihtelemaan ku 100 onki liian iso ja 95ps rötää