Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.5.2012 16:45
No mutta ei se vesi liuota öljyä sun muuta pois mitä kaasarissa mahdollisesti on.
4.5.2012 16:54
arsori kirjoitti:No jos esim painepesurilla tohottaa, niin varmasti pesee paremmin kuin paineilma. Toisaalta, kuka rupeaa ruiskimaan kaasaria painepesurilla?
Olihan mulla omakin ongelma. Viittiskö joku selittää(selventävä kuva olis kiva), että mitkä piuhat voi tukkia/jättää kytkemättä, kun dellorto phbn 16 kaasarista poistetaan tuorevoitelu. Itse olen jonkin aikaa jo pähkäillyt tätä asiaa.
Ei muuta ku se tuorevoitelunippa umpee vaikka letkunpätkällä mis on ruuvi.
4.5.2012 18:18
mä kans ihmettelen et mikä siinä on vaikeeta käsittää et vesi ei ole liuotin eikä siis tepsi rasvaan/öljyyn mllään asteella?
4.5.2012 21:47
Vesi on liuotin. Lähtökohtana voi pitää, että pooliset aineet liukenevat poolisiin liuottimiin ja poolittomat liukenevat poolittomiin liuottimiin. Vesi on poolinen, mutta bensa, öljy yms ovat poolittomia. Vesi ei siis liuota kaasarissa pyöriviä aineita, piste. Tuossa esitetty painepesurin käyttö perustuu enemmän mekaaniseen työhön, jota voisi verrata vaikka ruuvimeisselillä rapsuttamiseen. Mutta hyvän lopputuloksen saa helpoiten käyttämällä esimerkiksi bensaa liuottimena ja rapsuttelemalla vaikka hammasharjalla.
4.5.2012 22:35
Kaasarin putsaus: brakecleaner/vastaava + paineilma ohutkärkisestä pistoolista = 5/5.
4.5.2012 23:37
Reetuhai2 kirjoitti:Eikä kaasarin osia kuulu pestä vedellä...
Tarkotin vaa, että ei lehaha tulee jos sytkärillä lämmittää sitä kohoa.
4.5.2012 23:39
Mutta eihän se vesi sitä bensaa huuhtele pois.... Ja kun otat kohon irti, niin kauanko kestää että bensa haihtuu siitä pinnasta? Ei kauaa.
5.5.2012 13:17
Totta, mutta itse ymmärsin aiemman viestisi niin että niitä ei saa pestä vedellä, niinkuin siitä jotain haittaa olisi.
5.5.2012 13:58
Aa. Lähinnä tarkotin, ettei ole mitään järkee pestä vedellä, kun se ei puhdista mitään. Ja jos on joku järjenjättilainen, niin voi tehdä niinkin, että pesee vedellä ja heti kaasari nippuun. Sitte jääki vettä johonki ja haittaa siellä toimintaa.
Sen takia lähinnä sanoisin että ei kannata pestä vedellä.
7.5.2012 22:27
voisko joku sanoa mikä tähän punaisella ympyröityyn kohtaan tulee kiinnittää
Kaasari siis on dellorto phva
7.5.2012 22:35
Olikos nyt toi tuorevoitelun nippa. Veikkaisin vahvasti, mutta joku vois varmistaa viel.
8.5.2012 7:31
Jep sehän se.
8.5.2012 18:41
Mitenkäs jos dt:seen hommaa 16 phbn tilalle 17.5 phva sen saa toimimaan kun tossa phva:ssa ei näy tota tyhjäkäynninsäätöö ja ilmaruuvii? (ylempänä juurikin kuva tuosta 17.5 phva:sta) Ja mistähän luvuista kannattaisi sitten suutinta alkaa etsimään jos hommaa airsal 70cc kaveriks? Vakio putsari kiinni olisi kiinni.
8.5.2012 18:51
Hommaa mielummin 19/21mm jos 70cc meinasit.
8.5.2012 19:05
Arvisinkin että joku tuota ehdottaa. 19mm dellu löytyis muttei taida vakio ilmukaulaan mahtua? Ja pitäisi ostaa uusia suuttimia phbg kun tohon phbn/phva löytyy multa väliltä 88-138. Mutta jos se käy niin mikä ettei pistän sen kiinni
Kuitenkin haluiaisin tuohon aikaisempaakin kysymykseen vastauksen.