Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.6.2018 10:13
Mikä ihme mahtaa olla riejussa, kun kerran jo vaihdoin jännitteensäätimen koska taka- ja etuvalot eivät toimineet. Nyt ehkä pari kuukautta myöhemmin täysin sama ongelma ilmeni uudestaan uudella säätimellä. Eli mikä niitä paskoo? Alkaa tuleen kalliiks tää homma..
E: Pyörä siis -07 mrx
14.6.2018 13:03
Ootko mitannut että se jännitteen säädin on rikki? Polttimot ilmeisesti myös rikki (ylijännitteestä)
Jos on niin eipä juuri muuta kuin johdotuksien ja liitosten tarkastus oikosulkujen ja huonojen kontaktien varalle.
14.6.2018 13:23
Malagutisti kirjoitti:Ootko mitannut että se jännitteen säädin on rikki? Polttimot ilmeisesti myös rikki (ylijännitteestä)
Jos on niin eipä juuri muuta kuin johdotuksien ja liitosten tarkastus oikosulkujen ja huonojen kontaktien varalle.
Ei tuu virtaa etuvalolle. Ensimmäisellä kerralla rikkoi lyhyet, nyt myös pitkät. Jarruvalo ja vilkut kuitenkin toimivat. Epäilen joo tota että jotkut johdot siellä hankaa ja aiheuttaa/aiheutti oikosulun.
23.6.2018 8:58
Pyörä on -07 MRX mihin ducatin sähköt vaihdettu. Ongelma on että mopon saa käynnistettyä vaikka olisi virtalukon asento "off asennossa" Eikä mopo sammu kun kääntää virtalukosta virrat pois eli ihan kuin ohittaisi sen virtalukon? En sen enempää tiedä sähköhommista, mutta olenko väärässä vai pitääkö virtalukolle mennä jonkin sortin virtajohto staattorilta tjsp. ja virtalukosta sitten jatkaa CDI:n stop pinniin. Eli virtalukko toimisi kytkimenä? Vai miten virtalukon kytkentä hoituu?
Ps. Miten saisin asennettua mopoon samalla ohjauslukon? Ei lähtisi ylimääräisten mukaan sitten..
23.6.2018 13:42
Virtalukolta pitäis lähteä 1 johto cdi:n vihreän johdon väliin (näin ainakin derbin ducateissa), 1 maajohto ja 1 vissiin jonnekkinpäin mopoa ohjaamaan milloin valot ynnämuut starttaa.
Jos valot saa päälle avaimesta niin luulisin että pelkkä cdille menevä johto on vaurioitunu.
25.6.2018 6:49
Mittaat siitä virtalukosta mikä pari johtaa kun virtalukko "off" asennossa. Siitä sitten maajohto noiden läpi cdin stoppiin.
Detseissä kaikki johdot (pun+valk+vihr) tulee staattorilta suoraan ja stop tuolla tavalla.
2.7.2018 19:02
Eli virtalukosta ekana lähtee 2 eri navasta johdot, mitkä matkan varrella yhdistyy ja sitten ne päätyy cdi:n stop napaan?
2.7.2018 22:28
Ei.
Virtalukossa on todennäköisesti kaksi piiriä. Toinen niistä on kytketty OFF asennossa, ja toinen puolestaan ON asennossa.
Tuota OFF asennossa johtavaa käytetään sammutukseen ducati CDI:llä, ja sen napojen kautta kulkee johto rungosta CDI:n stop napaan.
Nähtävästi powerup MRX/RRX virtalukossa on kolme piiriä, joista kaksi johtaa ON asennossa ja yksi OFF asennossa, ja tuota OFF asennossa olevaa ei ole johdotettu ollenkaan. Sellainen ei ainakaan toimi jos siihen ei juottele tuota yhtä piiriä. Ainakin tässä kuvassa puuttuu johtojen värit, joten johtoja ei varmaan ole.
2.7.2018 22:45
Mopossa on se motonetin huono virtalukko. Tässä kuva ennen sähköjen karsintaa mitä johtoja oli kiinni virtalukossa. Voitko kertoa mahdollisimman yksinkertaisesti mikä johto menee mihinkin. Nyt etukäteen pyydän anteeksi todella kovasti jos vien aikaasi, keskiviikkoon mennessä pitäisi saada kuntoon.
Tuossa siis linkki kuvaan:
http://imgur.com/Ia7pZ29
3.7.2018 8:34
Omistatko yleismittaria? Siinä on jatkuvuusmittaustoiminto jolla voit kokeilla johtaako joku napapari off asennolla ja käyttää sitä.
Ennenkuin tämän tietää niin ei pahemmin pysty jeesaamaan tarkemmin.
Laitan YV.
5.7.2018 22:36
Miksi detsin vakio tappokatkaisin ei toimi?
Huomasin että musta maa johto roikkuu puolan vieressä ei kiinni missään voisko olla syy ?
13.7.2018 18:36
eli mopodetsistä ajossa sammu etuvalo, että takavalo, jarruvalo toimii. Myöskään kierroslukumittari ei toimi (samaan aikaan lopetti toiminnan) etuvalo hieman "kirkastuu" kun antaa kiekkoja joku 9000-10000. Tämäkin valo tosin erittäin himmeä. Jännitteensäätimen vaihdoin, kun luin että samoja vikoja ollut ja tuolla jänärin vaihdolla olisi toiminut mutta itsellä ei. Johdot myös läpikäyty parikuukautta sitten ammattilaisen toimesta liikkessä, joten en usko että johdoista olisi kiinni. Eli voisko joku ketä sähköhommia tehnyt niin kertoa mikä voisi olla vikana?
7.8.2018 19:33
Ei vika mutta sähköjen kytkentään liittyvä kysymys. Miten asennetaan LED valonauha jossa on vilkut ja jarruvalo samassa? Kun normivilkuissa on kaksi johtoa per valo ja tuossa vaan yksi. Vai laitetaanko vaan plussa kiinni kun tuossa nauhassa on jo yksi miinusnapa?
Vika siitä tulisi jos itse rupeisin laittelemaan kun en sähköjä niin osaa.
7.8.2018 21:03
Juuri noin kun sanoit.
10.9.2018 14:52
Ostin tuossa Derbi Drd Racing 2006 mopon. Erittäin hyväkuntoinen tekniikaltaan, mutta myyjä sanoi, että ongelmana on se kun laturi ei kuulema lataa, joten valot eivät pala kovin pitkään, joten hän oli tehnyt erillisen katkaisijan valoille, jotta voisi ajaa valot pimeänä säästääkseen akkua. Vaihdettua osaa oli staattori ja jännitteensäätäjä. No, itse ajan paljon ja mulla valot pelasi ihan hyvin ja akussa riittää virtaa, ei ongelmaa. MUTTA takavalo ei pala kuin jarruttaessa. Mulla paloi yksi päivä sulake ja silloin valo toimi. Nyt yritin purkaa sitä valojen katkaisijaa mutta en onnistunut(jossain välissä liittimet otti virrat päällä kosketusta ja olin laittanut testimielessä 30AH sulakkeen) ja laitoin sen takaisin ja irrotin sulakkeen, ja takavalo ei palakkaan. Virtaa takavalolle ei ole tullut missään välissä, tai se näyttää miinusta ja lukua n.5 pinnassa. Ja kun oli sulake poissa ja laitoin etuvalon päälle, takavalo himmeni eikä näkynyt melkein ollenkaan, ihan kuin ei virta riittäisi pyörittämään. Onkohan johtoja kytketty suoraan akulta? Ja mitähän tekisin?