Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.3.2013 20:09
Ja vielä yksi tyhmä viimeinen kysymys. Elikkä jos otan prikan pois , niin auttaako rullien vaihto kiihtyvyyteen?
Kun mulle kerrottiin että ei auta kiihtyvyyteen jos on muuten vakio.
30.3.2013 20:45
Teoriassa kyllä, mutta son vähän mopokohtasta. Ei ne rullat paljoo maksa, pidät varikopan auki ja testailet rullia samalla ku nappaat prikan poies. Persdynon mukaan se kiihtyy toki paremmin ku kiertää enemmän mutta sekunttikellon kanssa parempi kattoa. Jos ei toimi ni myyt rullat jolleki hyväuskoselle.
30.3.2013 21:02
Kummat tilaukseen , 4,8g vai 5,0g? Ja viriä siis prikka pois
31.3.2013 14:23
Jos oikeasti haluat viimeiset sekunnin kymmenykset kiihtyvyydessä käyttöön, ostat 3-5 eripainoista rullasarjaa ja vertailet kiihtyvyyttä niiden kanssa. Saavutettava hyöty ei siltikään mikään kovin radikaali ole. Jos haluat selkeämpää parannusta, harkitse tehoputken hankkimista.
Jatketaan tämän asian puimista moposkootteripuolella, tämä on vaihdemopojen alue.
2.4.2013 13:55
mistäs johtuis toi et mopo rötää tollai, ei kierrä kunnol? vaihdoin sinne 110 suuttimen, et onko se sit liian iso? ja mopo on rieju mrx power up. vireinä on turbokit tehari
2.4.2013 16:19
Moi, jos derbistä (tai mistä tahansa muusta) on hukkaputki tukitti, niin miten saan putken takaisin ns vakioksi? Ja pystynkö ajamaan derbillä kun olen reilut 160 cm pitkä (tästä kyllä vielä kasvan kun marraskuussa vasta 15v)
2.4.2013 16:44
No hitsaamalla putkeen hukkaputken takaisin. Mut ei se niin kauheesti siinä kurista.
Pystyt ajamaan. Tyttöystävä 157cm ja ajaa enska DTllä. Hyvin pystyy derbilläki ajelee (:
2.4.2013 21:46
Noniin elikkä nyt tarttis apuja vähän! Mikähän voi olla vikana Yamaha Dt 50 vm 2011, avasin kaasarin ja putsasin kohokammion pohjalta lian pois ja tarkistin kaiken, ja kasasin kaasarin uudelleen eikä mopo ole sen jälkeen toiminut. Eli käy tyhjäkäyntiä lähes normaalisti mutta heti kaasua annettaessa sammuu kuin seinään, sama homma jos yrität ryyppyä antaa mopon käydessä. Eli toisin sanoen hetikun rupee saamaan tyhjäkäyntiä enemmän soppaa niin booaa ja sammmuu. Ei ota kierroksia tyhjäkäyntiä enemmän oikeastaan yhtään. Imukaulasta on tarkistettu imuvuodot ja niitä ei löytynyt,on koitettu säätää kaasaria ja on avattu uudestaan ja todettu että kaikki on niinkuin pitääkin olla.. Kipinä tulee normaalisti ja bensaa tuntuu saavan koska tyhjäkäyntiä käy kumminkin. Ja mopohan toimi normaalisti ennen kaasarin avausta! KIIREELLISIÄ VASTAUKSIA KIITOS JO ETUKÄTEEEN
3.4.2013 21:47
joo elikkä olisin tässä rupeemas laittaa peevetä pirteempään kuntoo.. elii mulle tulee siihe 50cc power+ (step two) ja mulla on 12 milline vakio kaasari jossa on mun muistaakseni 63-70 suutin en muista mut tolta väliltä ja kuriton vakioputki.. eli mitä suosittelisitte mulle suuttimen kooks tai kaasariks ja laittakaa samalla linkkii mistä niitä saa! kiitos teille jo etukäteen
4.4.2013 18:53
millähän välityksillä sais kulkemaa riejun jotai 70 - 75? muita virejä ois turbokit ja rajottamaton cdi? ja onko noissa nopeuksissa jo pakollista ottaa tuorevoitelu pois käytöstä?
4.4.2013 20:31
Noista riejun välitys hommeleista en tiedä, mutta ei sitä tuorevoitelua ole pakko ottaa pois käytöstä. Kyllähän toi mun räsäkin menee sen 100 ja tuorevoitelua käytän, koska oon liian laiska ottaamaan sitä pois käytöstä/sekottamaan bensoja
Eikös tossa riejussakin ole am6? sen verran voin kumminki välityksistä sanoa, että 13/47 väleillä satasta ja 10/47 väleillä 70. Kai tuosta voi jotain päätellä?
4.4.2013 20:40
peussipoika96 kirjoitti:joo elikkä olisin tässä rupeemas laittaa peevetä pirteempään kuntoo.. elii mulle tulee siihe 50cc power+ (step two) ja mulla on 12 milline vakio kaasari jossa on mun muistaakseni 63-70 suutin en muista mut tolta väliltä ja kuriton vakioputki.. eli mitä suosittelisitte mulle suuttimen kooks tai kaasariks ja laittakaa samalla linkkii mistä niitä saa! kiitos teille jo etukäteen
Suutin 70-80 todennäköisesti. Kokeilemalla selviää. 12 mm mikuni on ihan toimiva mut kyllähän tehoje kannalta joku 16mm ois parempi, tosin bensaahan se vie enemmän enkä sitten hyödyn määrästä tiiä... Ite pitäsinm 12mm
7.4.2013 17:08
käykö vanneteippi/ kiinnittyykö vanneteippi kromivanteeseen?
onko kukaa laitttanu, eli minkä näköinen siitä tulisi?
7.4.2013 17:13
Kyllähän se kiinnittyy kunhan pinta on puhdistettu huolellisesti rasvasta ym. moskasta mutta itse pitäisin vanteet kiiltävinä, vanneteippituuningit ei ole ainakaan omasta mielestä tyylikkäät.
7.4.2013 17:55
mikähän suutin mahtaisi olla sopiva turbokitin kanssa? 110 kanssa ei ainakaan toiminut, ei kiertänyt kunnolla. ja pyörähän on rieju mrx power up. ja tähän loppuun että olisko 11/60 välit sopivat sen tk:n kanssa et menis jotai päälle 70?