Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

25.12.2012 0:43

No ootkos sitä tulppaa millon vaihtanu ja muuten huoltanu konetta? Ootko laittanu isompaa suutinta talveks?

25.12.2012 15:04

Olisi tarkoitus vaihtaa vaihteistoöljyt, joten millaista öljyä suosittelisitte? Kumpi näistä olisi parempaa, 80W vai 75W (minulla ei ole mitään käsitystä noista viskositeeteistä)?

25.12.2012 17:16

Ite saatan olla vähän huolettomampi näitten öljyjen suhteen, mutta ylensä itse otan vaan sieltä hyllystä jotain missä lukee täys synteettistä ja mikä on pahdollisimman kallista, tai no niin kallista etten mene vararikkoon eli jonkun 20-25 e tienoilla olevia öljyjä. Ja nyt mitä olen tossa mun HM ässä käyttänyt on 10w-40 eli noista kahesta toi 80w. Itse asiassa joskus 3kk sitten mulla on ollut tota öljyä ja ihan normaalisti pelas. Eli voin vaikka melkeen suositella sitä :) .

janter1 kirjoitti:kävi tossa vaan mielessä että kun ei oma mopo huoli oikee lähtee talvisin käyntii, kyllä se lähtee mutta saa aina polkee niin maan perkeleesti. nii kertokaas miten tätä käyntiin lähtemistä parannetaan, vähäh muutakin tietoa jos sais kun "uus tulppa"

Juu no toi tulpan vaihto vois olla kyllä yks asia, ite laitoin astetta lämpimämmän tulpan sillä toimi toi mun mopedi hyvin (en tosin sitä vaihtanut siksi, että talvella lähtis käyntiin paremmin vaan kun oli poksunu 3 tulppaa 2 päivän sisällä niin myyjä ehotti että koittaisin lämpimämpää tulppaa ja sillä sitten pelas)
Sitten nyt isompaa pääsuutinta kaasariin ja muutenkin kaasari säätöihin. Ite oon kanssa laittanut syylän eteen pahvin nii lämpiää nopeemmin. Tällä järjestelyllä mulla lähtee aina 2 polkasusta käyntiin oli pakkasta miten paljon vaan. :)

28.12.2012 21:33

Millähän mahtais ton magneeton saada irti ? On kokeiltu tavallista ulosvetäjää sekä http://www.smartia.fi/PublishedService? ... code=KU411 tollaista. Tuo keskellä oleva ruuvi vain taittui ja magneetto ei liikahda mihinkään. On kokeiltu lyödä vasaralla päähä :paha:

28.12.2012 21:38

Itse otin paskassa kunnossa olevat sähköt ihan vaan pulttipyssyllä :eek: ... Tiedä sitten miksi se onnistui :lol: Mutta tosiaan, kun koko moottorista jää jäljelle lohkot, niin ei ollut väliä hajoaako. Sitten kun vakioksi laitetaan, niin hommaan uudet kamat kuitenkin...

28.12.2012 22:39

laitappa se ulosvetäjä hyvään kireyteen vetämään sitä vauhtipyörää irti, sitten suihkutat vähän öljyä (wd40 tai 5.56) kartion kohdalle, ja paukuttelet eri puolille vauhtipyörää vasaralla, pitäisi kilahtaa nätisti irti ;)

29.12.2012 0:35

Ei auta öljy eikä vasara. :paha: :paha:
Vielä semmonen juttu että aluksi se magneetto tuli ulos monta senttiä mutta sen jälkeen pysähtyi kuin seinään.

29.12.2012 2:19

Tyhmä kysymys, mutta kai sä olet avannut sen mutterin siitä keskeltä? :D

29.12.2012 15:09

Onse aukaistu :D Ei vaan tuo mg liiku enää mihinkään.

30.12.2012 19:23

Mites, ootko tarkistanu ettei ulosvetäjän keskitappi ole liian paksu, että magneetto mahtuu tulee, eikä toppaa tohon ulosvetimen keskitappiin?

31.12.2012 13:30

Eise siitä ota kiinni. Onko tommoisista jäljistä jotain haittaa http://aijaa.com/HG8vvX ?

31.12.2012 15:56

No huuhteluitahan noi sekottaa, mutta ei se vaikuta tehoon mitenkään merkittävästi. Toki jos pytty on pois niin vedä dremelillä ja hiekkapaperilla tasaseks.

31.12.2012 16:35

Mikä reikä siinä on?

31.12.2012 17:12

Tuonhan voisi varmaan myös täyttää kemiskillä

31.12.2012 18:25

:lol: Hieno idea täyttää kemiskillä, eiköhän se ole ihan voitelua varten tehty reikä runkolaakerille.