Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 2:09

Siitä sit vaan...riippuu melkopaljon ajotavasta millaisia vahvistuksi a tarvitaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 2:17

M-65 kirjoitti:Siitä sit vaan...riippuu melkopaljon ajotavasta millaisia vahvistuksi a tarvitaan.

Ite tuli ajettua silloin tuppi nurin 90% ajasta. Putkenaki oli viel Voca nii ei ajeltu millää pikkukierroksil. Lutu tiskissä ku ajo nii kierrokset siel 14-15k paikkeil. Eka ajelin jopa vakiokytkimelläki parisataa kilometrii mut alko seki sitte isoil kierroksil hiukka luistaa ;)

http://www.dam-sport.net/mecaboite/moto ... 75-gr.html itte sijoittaisin tollaseen. Maksaahan se 100€ enemmänmut tehokkaampi ja kampura mukana..

Derbin kytkin;) eipä luistanu _yhtää_ sen parinsadan aikana. Lopult se alko luistamaa ku kierrokset perstuntumal noin 9k ja 120kmh ei päässy eteepäi ku luisti liikaa :D
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 22.2.2012 2:28, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 2:21

Mulla luisti jo tolla mun topilla niin helvetisti kytkin pelkällä vakio putkellakin, että tais olla mukavat 200km sulla :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 11:54

Edellisiin viesteihin jatkaen, kyllähän se alakerta kestää sen jonkun aikaa esim tuolla: Malossin MHR TEAM 80cc sylinterilläkin

Mutta karu totuushan on se jos sulla on vakio alakerta ja siihen rupeat havittelemaan/laittamaan, kovan tason viritys kamppeita niin kyllähän se alakerta leviää ja poksuu aika hätäseen.

- Vakiot sähköt eivät anna kierroksia tarpeeksi korkealle high-end kamoilla, joten ennemmin tai myöhemmin staattori sanoo itsensä irti jos huudatetaan ns. "tappiin" asti.

- Kampiakseli väljistyy todella nopeasti ja laakerit hirttävät kiinni.

jnejne, kyllähän varmasti jokainen sen tietää. :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 12:00

Niinpä, kyllä se vakiokellari kestää jonku aikaa, varsinki jos on uus kampuras yms. Mutta siinä on se, että eihän se kampura yleensä kuolekkaa siittä tehosta, vaan niistä kierroksista. Kuten laakerit.

Ja toiki on totta, ettei vakiosähköt meinaa pysyy perässä, eikä ne ainakaa kovin kauaa jaksa sellasilla kierroksilla. Kuten ei se kampurakaa.

Ja kuten kytkin, jos se on just laitettu, ja kunnossa, niin kestää se luistamatta hetken aikaa, mutta sitte seki antautuu.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 16:31

KUISKUIS kirjoitti:
M-65 kirjoitti: Malossin MHR team 80cc (noin 22hp ja kolmanneks tehokkain pytty heti patanegran ja parmakitin jälkee)
märis unissas :roll: eikös se pro race oo tehokkain heti patanegran ja parmakitin jälkee ? :D tosin prooreissitäki lähtöö sen 22hp otimaalisilla säärööllä, eli samaa luokkaa kun malossiki. Typerä aihe mistä kiistellä mutta haluun olla ylpee mopon omistaja jolla 3 tehokkain pytty mitä tähän konesee saa :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 21:23

KarsTa kirjoitti:
KUISKUIS kirjoitti:
M-65 kirjoitti: Malossin MHR team 80cc (noin 22hp ja kolmanneks tehokkain pytty heti patanegran ja parmakitin jälkee)
märis unissas :roll: eikös se pro race oo tehokkain heti patanegran ja parmakitin jälkee ? :D tosin prooreissitäki lähtöö sen 22hp otimaalisilla säärööllä, eli samaa luokkaa kun malossiki. Typerä aihe mistä kiistellä mutta haluun olla ylpee mopon omistaja jolla 3 tehokkain pytty mitä tähän konesee saa :D

Eipä vaa ole ;) Isot kierrokset ei aina tarkota isompaa tehoa.. btw vakiosähköt mulla kestäny hyvin monta tonnia kunnon vingutusta high end vireillä. Onhan yhellä suomessaki parmakit ja vakiosähköt silti hyvin pelaa.. Vakio sähköt kiertää kyl ihan tarpeeks, 15k jopa.. Mut sitte ku kaikki pitää puristaa irti nii pitää sähköt vaihtaa.

Mut ei siin mitää. Btw tälläseen lisänä et mitkä laakerit parmakitin kans? Jotkut sanoo että C4 kannattais mut Parmakitin omat mitkä tulee mukaan ku Tune-r:stä tilaa on C3. Kannattaisko pistää ne vai tilata toiset?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 21:34

No jos parmakitin mukanaki tulee C3, ni kyllä laittaisin ne. Ja rajottakaas vähä niitä lainauksia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 23:15

Mulla on kyllä sellanen käsitys, että Ducati 85w sähköjärjestelmän "rajoittomattomassa" cdi-boksissa on kierrostenrajoitin noin 13krpm paikkeilla. Ja pahoin myös kuulosti siltä kun CH oli vielä vireämpi. Ja tosiaan alkaa se sytytysennakkokin olemaan huono niille kierroksille, että ei niillä viimeisimpiä mehuja ulos saa niinkuin kuiskuis sanoi :)

Eikä Parmakitti taida niin kierrospytty olla, ettäkö C4-välyksellä olevat laakerit tarvitsisi.
Stage6 lupaa C3 laakereilleen(SKF) kierroskestoa 20krpm saakka. Ei ne kyllä siellä kauaa kestä, mutta siitä voi jo vähän ottaa osviittaa koska niitä suurempivälyksisiä laakereita oikeasti tarvii :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.2.2012 1:31

Joo....nyt se sit tapahty, männärenkaat/rengas menos/mennyt. Tietääkö kukaan mistä tohon toppiin sais renkaita/mäntäsarjaa?
E: Niin ja selvennykseksi että kyseessä Top Performance 75cc
E: Löyty: http://www.opvoeren.nl/merk/rieju/rrx/z ... mance-49mm Ja olis kans kokoo 49.5 eli jos porautan ton pytyn niin toi mäntähän on sopivan kokoinen, vai......?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.2.2012 1:59

M-65 kirjoitti:Joo....nyt se sit tapahty, männärenkaat/rengas menos/mennyt. Tietääkö kukaan mistä tohon toppiin sais renkaita/mäntäsarjaa?
E: Niin ja selvennykseksi että kyseessä Top Performance 75cc
E: Löyty: http://www.opvoeren.nl/merk/rieju/rrx/z ... mance-49mm Ja olis kans kokoo 49.5 eli jos porautan ton pytyn niin toi mäntähän on sopivan kokoinen, vai......?
jos porautat nii sithä pitää pistää pinnotekki uusiks. Halvemmaks tulis ostaa uus pytty? ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.2.2012 2:04

Valurautapytty......

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.2.2012 9:43

laakereista vielä.. itellä skf C3 kampuran laakerit sisällä eli ne on revitty sieltä lohkoista ulos ja laitettu takas sisää 3 kertaa eli ovat kai kärsineet hiukka väkivaltaakin :s kai nuilla vielä ajaa pro racellakin, eikä ne cee nelosetkaan paljoo maksa...
vois ne homata kun nää cee kolmoset on mennyttä ja kokeilla kestääkö kauemmin ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.2.2012 10:13

Joo kannattaa laittaa ihan uudet laakerit sinne. Todennäköisesti paukutettu aina sisäkehästä pihalle? Ja siitähän kuulat ei oikein tykkää.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.2.2012 10:57

ei tietoo mitä ovat mopoliikkees tehneet, kampuran olivat keskittäneet "vain" 1,5 mm vinoon... onneks Sami L avarti lohkot nii samalla korjas senki ;) ja ei ehtiny olla onneks kertaakaa käynnis enne lohkojen avartamista, vissii ois kiertokanki menny vinoon ?