Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

1.5.2012 18:49

Mittaa imukaula, onko sisähalkasija 17,5mm tai enemmän.

Re: Kaasuttimet

1.5.2012 21:31

Vakiokaula eli 16mm. Eli tää varmaa ois hyvä sit, http://www.tmi-janikaasalainen.fi/imuka ... p-970.html

Re: Kaasuttimet

1.5.2012 22:20

Kyllä.

Re: Kaasuttimet

2.5.2012 17:36

Moro!

Kaasarin phdustaminen, kuinka? Riittääkö, että suihkii paineilmaa kaasarin läpi, vai kannattaako purkaa atomeiksi ja harjata joka väli jne? Onko jokin erityinen paikka, mihin lika kertyisi?

Re: Kaasuttimet

2.5.2012 18:06

Kohokammion pohjalle, suuttimiin ja seosruuvin alla oleviin käytäviin tuppaa yleensä möhnää kertymään. Anna liota vaikka yön yli jossain liuottimessa (esim. bensa) kun olet purkanut sen niin pieniin palasiin kun saat. Sitten voi vielä pestä saippuan ja tiskiharjan/hammasharjan kanssa sitä vähän, jos jotain jäänyt..

Re: Kaasuttimet

2.5.2012 21:19

Ja nuiden edellä mainittujen jälkeen voi paineilmallla käydä viellä kaikki osat läpi.

Re: Kaasuttimet

2.5.2012 22:12

-
Viimeksi muokannut banaaani päivämäärä 3.5.2012 19:49, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kaasuttimet

3.5.2012 16:18

Liian iso suutin.

Mömmis kirjoitti:Nyt alkaa mennä hermo toho pököttii.. Ei tänää lähteny käymää ku oli vissii päästäny sen verran bensaa jo läpi et oli kastellu tulpan -.-

Eli mikä tossa Dellorto PHBN:ssä on kun kaasarin ylivuoto letkusta valuttaa bensaa törky paljon?

Oisko AP-hana voinu mennä rikki? Nopeita vastauksia!

Neulaventtiili vaihettu uuteen ja samalla tarkistettu että koho pelittää niinkuin pitää..


Koko kohosarja vaihdettiin mutta ei vaikutusta..

Ei vaikutusta vieläkään. Hetken oli valuttamatta, mutta nyt kun kierrättelin ja kattelin, niin alkohan sieltä ropisee sitä bensaa............................................................................
Kohosarja vaihdettu ja pitäs kyl kaikkien olla niinku kuuluuki siellä. Mikä voi aiheuttaa tuota????
Voiko mahdollisesti tämä pienempi letku, jonka epäilen olevan toinen kaasariin menevistä jäähdytinletkuista? Epäilen, mutta alkaa oleen epätoivosta... :roll:

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 7:13

Koitas purkaa se koho irti, pese se vedellä ja lämmitä sytkärillä vähän sitä tappia, joka sulkee bensan tulon ja taivuta hiukan ylöspäin.

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 10:31

Ite en kyllä lähtis tukkimaan noita ylivuotoletkuja, joista valuttaa tavaraa, voi nimittäin tehä yllätyksiä huonolla tuurilla :D

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 12:37

Enkä mä menis nostaa bensanpintaa. Sulkeutua sen pitää kumminki, oli matalammalla tai ylempänä. Eikä kaasarin osia kuulu pestä vedellä... :roll:

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 12:40

Miksi ei, ei kait sillä väliä ole jos kuivaa antaa?

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 12:52

No mutta ei se kumminkaa puhdista sitä melkee yhtään, ja pääsee paljon helpommalla kun puhaltaa paineilmalla?

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 16:12

Nytte taas pelittää.. Vika jääköön teille tietämättömille, mutta aukasin kohon tyhjennysruuvin täysin ja pistin kiinni. Hetken vielä tiputti, mutta tänään aamulla ei enään, eikä koulupäivän aikana, eikä nyt :)

Re: Kaasuttimet

4.5.2012 16:42

No jos esim painepesurilla tohottaa, niin varmasti pesee paremmin kuin paineilma. Toisaalta, kuka rupeaa ruiskimaan kaasaria painepesurilla?

Olihan mulla omakin ongelma. Viittiskö joku selittää(selventävä kuva olis kiva), että mitkä piuhat voi tukkia/jättää kytkemättä, kun dellorto phbn 16 kaasarista poistetaan tuorevoitelu. Itse olen jonkin aikaa jo pähkäillyt tätä asiaa.