Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.2.2010 14:37
Ja siis tämä pullo kannattaa mitottaa ala kierroksille?
Hiphei nyt taas tänään aamulla miggi suotui taas toimimaan.
14.2.2010 18:18
Ehkä kymmenettä kertaa tässä topicissa: BB mitoitetaan sinne missä esiintyy tehokuoppa. Mielellään se kuoppa saisi olla melko kapealla kierroslukualueella(tyyliin 3500-4500rpm välissä oleva kuoppaen mene vannomaan miten kapealla se botle pelaa) BB kun toimii täydellisesti vain yhdella kierrosluvulla(viritystaajuus joka lasketaan laskurilla) ja suuntaan tai toiseen siitä mentäessä vaikutus muuttuu vähitellen vähemmän suotuisaksi, jopa haitalliseksi... Ite oon aatellu laitttaa BB:n kampikammioon...
14.2.2010 18:53
jt-87 kirjoitti:Ite oon aatellu laitttaa BB:n kampikammioon...
Tässä nyt ihan maalaisjärkeä käyttäen se vain lisäisi kampikammion tilavuutta..?
14.2.2010 20:50
Ja sehän siinä on se ideakin, kun tahtoo olla painekiekon kanssa alakiekoilla vähänlaisesti vääntöä, niin BB antaa sinne lisää tilavuutta(kuin ei kiekkoa olisikaan) ja sitten tietyillä kierroksilla(varmaankin niillä joilla painekiekko on suurimman hyödyn antanut), resonoi pullo itsensä pois pelistä. Tätä prokkista varten pitää ensin saada dyno kasaan, että saa hieman dataa vaikutuksista
persdyno on aika epätarkka Voi olla ettei toimi ollenkaan, tai voi olla että pullolla saa painekiekon huonot puolet eliminoitua
14.2.2010 21:32
Ei tuu toimiin sanon ma
14.2.2010 21:33
Mulla on semmonen käsitys että tuo BB laitetaan imukaulaan, mutta onko mitään eroa jos sen laittaa näin:
https://www.pmtuning.co.uk/BOOSTBOTTLEGUIDE2.JPG
14.2.2010 22:00
Imukaulaanhan se tossakin menee. Kaasarin kyljessä on nippa kaasarin kurkkuun -> imukaulaan siis.
14.2.2010 22:28
SellYourSoul.90 kirjoitti:Imukaulaanhan se tossakin menee. Kaasarin kyljessä on nippa kaasarin kurkkuun -> imukaulaan siis.
Ainut vaan että se nippa on niin pieni että siitä pullosta ei saa millään menetelmällä mitattavissa olevaa hyötyä jos se letku on noin pieni. Sinne pulloon ja sieltä pois VIRTAA KAASUA, ja se virtaus johtuu resonoinnista. Ja jos se letku on niin pieni että virtausta ei kerkeä tapahtua, ei siitä mitään hyötyäkään saa. Xtriimiän linkittämä juttu on täyttä skeidaa kuten ne valmispullot yleensäkin.
14.2.2010 22:38
Toihan menee myöskin tonne bensahanaan kiinni, joten sieltä se imee pelkkää bensaa, ja sittenhän boostbottlessa olisi liian rikasta seosta?
14.2.2010 22:50
Se menee alipaineliitäntään/alipaineletkuun...
14.2.2010 23:29
Slerpa_ kirjoitti:Toihan menee myöskin tonne bensahanaan kiinni, joten sieltä se imee pelkkää bensaa, ja sittenhän boostbottlessa olisi liian rikasta seosta?
Kuten jo vastauksena tuli; Uusenskoissa ja skobissa jne on alipainehana -> hana tarvitsee imukanaviston painevaihtelut kalvolle joka sitten avaa hanan. Tähän samaan letkuun voi iskeä BB:n kiinni niin se on samalla yhteydessä imukurkkuun. Olihan tossa kuvassakin jo erikseen näytetty bensaletku.
Omasta mielestä tuo ei oo kyllä hyvä tapa, helvetisti letkuja ja ahtaita nippoja.
15.2.2010 22:35
Niinpätietysti se alipainehana...jos nyt hiihtolomalla jaksaisi alkaa täät värkkäämään, jos kaikki toimisi niin kuin pitäisi(hitsi nyt ensisijassa) ja muut laitteet.
23.2.2010 21:18
Toimiiko tämä kaava oikeasti.
http://www.gilera-runner.com/anleitungen/img/boost.gif Ajattelin laittaa boost bottlen yamaha dt50 enkä viittisi porata reikää imukaulaan.
23.2.2010 21:33
Ei. Lue aiempia juttuja. Muutenkin sen letkun pitäs olla isompi, yli 10mm
23.2.2010 23:35
Joo toi häkkyrä kannattaa jättää ostamatta, ja se boost bottle laittamatta, jollei siihen imukaulaan ole valmis poraamaan reikää. Ei se teholisä niin suuri tästä ole, että se boost bottle ihan välttämätön olisi. Enemmänkin tämä bottle on pro-virittäjien, ja kikkailijoiden systeemi.