Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.3.2013 0:49

Öljyä se vaijeri jollain ohuella rasvalla, niin kevenee. Öljyjen vaihto auttaa myös. Suosittelisin kuitenkin, että et pidä sitä kahvaa noin löysällä, koska sitten se jää helposti puristamatta riittävän pohjaan, jolloin vaihteisto kärsii. Todennäköisesti se vaijeri on myöskin jonkin verran lyhyempi, kuin sun entinen, joten siksikään et saa kahvaa niin löysälle.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 13:34

Ei nyt varsinaisesti taida liittyä tähän, mutta tarviiko kytkinvaijeria vaihtaessa avata kytkinpuolen lohko? :nolo:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 14:50

No ei tieteskää. Kattelet ihan maalaisjärjellä miten se vaijeri on siinä vivussa kiinni ja nappaat poies.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 15:25

Tota uutta vaijeria pitäs vissiin rasvata jollain enne kiinnilaittoa...mikäs siihen tarkotukseen käy? Normi aseöljy/lukkoöljy vai pitääkö olla jotai tukevampaa? Voisin honkkarista käydä kattoo..mut mites sen öljyn tonne koko vaijerii saa kun siinä on tommonen muovikuori päällä? :D :nolo:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 15:32

Teipillä muovipussin pala kuoreen kiinni suppiloks ja sen avulla öljyy sisään kunnes tulee toisesta päästä ulos. Öljyks käy aika lailla mikä tahansa WD-nelikymppisestä moottoriöljyyn.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 17:20

Eli normi lukkoöljy ei käy jos oikei ymmärsi?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 17:29

Tönäset ny sinne vaan vaikka vanhaa moottoriöljyä. Lukkoöljy toimii mutta tarvii öljytä sit useemmin.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 22:21

Voiko suhta vakio aeroxiin vaihtaa kevyemmät rullat, ilman että pitää mitään muuta vaihdella? :lol: Anteeks tietämättömyyteni..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 22:29

Totta kai voi, sehän on voimansiirtoa vaan. Toki muu variaattori saattaa tarvita säätöä mutta ei se mitään riko jos laitat vaan kevyet rullat.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 22:29

Miksi vaihtaisit, ei hyödytä yhtään mitään. :lol:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.3.2013 23:03

Ja sit viel niin tyhmä kysymys kun , mites toi tangon vaihto... Lieneekö helpoin tapa irrottaa katteita edestä jotta sais työtilaa , ja katkasta vaa tylysti vakiomittarin piuhat ja teipata sisäkatteeseen sähköteipillä? :roll:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.3.2013 18:45

Suostuuko mopoliikkeet virittämään käytettyä mopoa, itsellä kun ei taidot riitä :lol: / huvita ruveta säätämään... Olis käytetty mopo kyseessä. Elikkäs Suutinta suurentaa, rullia keventää ja kytkinjousia vaihtamaan...?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.3.2013 19:26

Ei ne suostu. Ainakaan täällä etelässä. Eipä rullien keventäminen, suuttimen vaihtaminen ja kytkinjousien vaihtaminen kuitenkaan ole millään muotoa virittämistä. Sitä kutsutaan säätämiseksi :lol:

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.3.2013 19:53

Haluttais laittaa tehoputki ulkonäön vuoksi, mutta pitää itse kulkupuoli siinä 50-60..
Voiko putken laittaa kiinni ilman että vaihtelee suuttimia sun muita? Ilman että leipoo? Toimiiko ihan normaalisti?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

30.3.2013 20:00

Ei.