Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.2.2012 15:23

Nyt kun kerran Airsaleista puhutaan, niin jostain luin, että tälle pytylle pitäisi vahvistaa alakertaa. Onko tämä totta? Jäykemmät kytkinjouset ja uudet -levyt on jo, eli riittääkö nuo tuolle pytylle?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.2.2012 15:32

No ei varmaa tarvii. Jos kerta vakiokellari kestää 80cc Airsalinki, ja toi on vieläpä toi kaksrenkainen malli, eli se on tehottomampi kun yksrenkainen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.2.2012 15:58

No niin kyllä ajattelinki, että ei kyllä voi tarvita. Ja mites sitten, sen takia olen ajatellut hommata tuon Racing-mallin, koska siinä on kaksirenkainen mäntä. Eli kannattaako tuo Racing hommata tuosta syystä, vai ennemmin Sport?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.2.2012 18:14

Sillä ei ole minkäänlaista seksuaalista merkitystä onko se 2 vai 1 renkainen :D ja Racing mallissa muistaakseni oli paremmat huuhtelut verrattuna sporttiin, vai oliko se just toisinpäin ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.2.2012 19:58

Yksrenkaisessa on paremmat kanavat, joten se on selvästi tehokkaampi. Ja yksrenkaisella ajaa tietysti vähemmän mutta yksrenkaisella tilalle voi laittaa kaksrenkaisen männän joten ite ottaisin yksrenkaisen, ja kun eka mäntä on ajettu loppuu, ni kaksrenkainen tilalle jolla pääsee ajaa pitempää.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.2.2012 21:11

Pitääkin sitten tehdä juurikin noin, eli Sport tilaukseen ja männänvaihdon yhteydessä laitetaan kaksirenkainen mäntä tilalle :P

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.2.2012 22:06

Hyvä/huono? http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a6001.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.2.2012 23:03

Taitaa vastata tehoiltaan tota airsalin 80cc:tä eli low endiin kuuluu. Vahvistuspuolena taitaa riittää jäykemmät kytkinjouset tai jos varman päälle haluaa pelata niin eihän se kampuran vaihtaminen vahvistettuun + c3 laakerit pahitteeks oo. :)
E: Oho niimpäs näyttää tietojen mukaan kuuluvankin high endiin. :nolo: Sekotin ton siihe barikitin 80cc. :D Mutta jos vastaa stage6 80cc tehoiltaan, niin en kyllä lähtis tehojen takia ostamaan, kun miksuhillahan oli se ja oli ollu melkone pettymys...
Viimeksi muokannut teemu96 päivämäärä 21.2.2012 16:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.2.2012 0:32

Ei niitä laakereita tarvii laittaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.2.2012 1:38

jos oikein ymmärsin mitä tossa sanottiin, niin taitaa kyllä kuulua high-endiin ja vastata tehoiltaan stage6.....

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.2.2012 2:05

^Niinhän siellä lukee

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.2.2012 11:11

Jebou
Kiitos vastauksistanne! Taitaa tuollainen sitten lähteä jossain vaiheessa tulemaan, niin pääsee muita kiusaamaan :seko:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.2.2012 12:54

Joo,mutta tarviit:
-vahvemmat laakerit
-vahvistetun kampuran
-kisasähköt
-isomman kaasarin (26-28mm?)
-sopivan putken
Mutta tolla sit todellakin kiusataan muita: http://www.youtube.com/watch?v=VrBnf63EfhA

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.2.2012 20:32

laakerit 25 e
kampura 140 -180 e
kisasähköt 200-300 e
kaasri 40- 120 e
putki 90- 350 e
+ hiilariläpät (jos haluu) 50 e
Uuren ilimanputsarin ja
säätöosia ( esim. suuttimia ,sytytystulppia jne... ) n. 30 e
ja eipäs unohreta kytkintä!
Polinin kytkinlevyt on tosi hyvät, kytkinjouset vaan aika löysät mutta italkitin jousilla toimii hyvin ja mikseikäs myös polinin omilla toimis ;) n. 80 e

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.2.2012 2:01

M-65 kirjoitti:Joo,mutta tarviit:
-vahvemmat laakerit
-vahvistetun kampuran
-kisasähköt
-isomman kaasarin (26-28mm?)
-sopivan putken
Mutta tolla sit todellakin kiusataan muita: http://www.youtube.com/watch?v=VrBnf63EfhA

Nyt tulee sellasta soopaa :D Athenan 80cc ei todellakaan tarvi kisasähköjä tai 26-28 kaasaria, vahvistettu kampuraki on siinä ja siinä riippuu vähän paljo vanhalla ajettu. Malossin MHR team 80cc (noin 22hp ja kolmanneks tehokkain pytty heti patanegran ja parmakitin jälkee) toimi hyvin vakio kampurallakii noin 1tkm kunnes vaihoin metraa ja vakio oli ihan ku uus viel vaihdettaessaki. 21-24 kaasaril, C3 laakereil, esim stagen aika halvoil kytkinjousil ja levyil ja ehkä vahvistetul kampural pärjää ihan hyvin athenal...