Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

23.4.2012 20:26

Itehän sun täytyy testaa onko suutin sopiva. Säädä tyhjäkäynti LÄMPIMÄNÄ hyväks, ja sitte testaa ajaa kaasu pohjassa, jos kulkee lujempaa on suutin liian pieni, jos ei tapahdu mitää ni on hiukka pieni, ja jos hyytyy niin on tarpeeks iso/liiankin iso.

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 9:50

TuplaBonus kirjoitti:Mulla on tommonen cpi sx ja viilattii siitä pätkä kuria pois ja nyt laitoin siihe 5 numeroo isomman suuttimen (72,5-77,5) ja säädin vähän seosruuvia, mutta ongelmana on, että jos seosruuvia vääntää auki yli 1/4 osan nii alkaa hyytymään vähän täyskaasulla ajaessa ja kun taas laittaa enemmän kiinni sitä ruuvia niin kulkee paremmin täyskaasulla ajaessa. Tyhjäkäyntiä käy paremmin ja kevyemmin jos alkaa vääntää enemmän auki mutta täyskaasulla ajaessa tehot kärsii.

Elikkä vielä isompaa suutinta kehiin vai? Ja mitkä suuttimet tohon menee? Kaasarina on joku mikuni 16mm eli iha mikuniin menevät suuttimet?

minkä takia sä seosruuvia menit pyörittelemään, kun kerta joku 5nro isompi suutin olis riittäny pelkällä kurin poistolla :roll: no ei siinä mitää, laita vaa suurempaa suutinta ja pyörittele se seosruuvi soppeliin kohtaan.

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 15:37

Koska jostai mystisestä syystä se ruuvi oli kokonaa kiinni ja päätin yrittää säätää sen oikein mutta nyt se toimii iha hyvi ku säätelin. Mutta miten se ylipäätää voi vaikuttaa täyskaasul ajoon? Eiks sen pitäis vaikuttaa vaan tyhjäkäyntiin ja pintakaasuun? (niihinkin kyllä vaikuttaa)

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 15:49

pitääs, mutta eihän noista insinööriistä ikää tiärä jotta mitä ne keksii :roll:

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 17:22

ohjearvohan on se että seosruuvi on 1.5 rinkiä auki, ja siitä sitte lähtöö muuttelemaan jos ei pelaa.

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 18:05

Mikähän voi olla gileran 17.5mm kaasuttimessa, kun tulvii ja bensaa tulee pois siitä letkusta? Ennen kyllä toimi, mutta nytten ei lähe käyntiinkään.

Ja sitten että mitkä kaikki kaasarin osat vaikuttaa mopoissa käynnistykseen, pienellä kaasunavauksella? Tän http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4minen mukaan tyhjäkäyntisuutin, seosruuvi, neulasuutin ja se kuinka korkealla neula on? Eikö pääsuutin?

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 18:20

Tyhjäkäyntiin vaikuttaa seosruuvi, neula, tyhjäkäyntisuutin, ja jos ryyppy on päällä niin ryyppysuutin. Seosruuvi ja neula vaikuttaa ehkä puolkaasuun asti, sen jälkeen pääsuutin.

Ja katoppa että koho liikkuu oikein eikä jumita, että neulaventtiili on kunnossa, sekä putsaa kaasari.

Re: Kaasuttimet

26.4.2012 20:43

Ei neula vaikuta tyhjäkäynnillä mihinkään :D se saa olla missä asennossa vaan niin se pitää ps tukittuna siihen asti ku kääntää kaasua. Eikö?

Re: Kaasuttimet

27.4.2012 12:01

Pitäs kaasari putsata ja tietopankissa luki, että pitäs antaa liuottimessa olla päivän ennen kun alottaa. Nii minkälaista liuosta? vettä? Ja voiko tuon kaasarin putsauksessa yleensäki käyttää tavan vettä vai?

Re: Kaasuttimet

27.4.2012 12:36

No onko vesi liuotin? Pistä vaikka bensaan lillumaan..

Re: Kaasuttimet

30.4.2012 11:27

moimies kirjoitti:Pitäs kaasari putsata ja tietopankissa luki, että pitäs antaa liuottimessa olla päivän ennen kun alottaa. Nii minkälaista liuosta? vettä? Ja voiko tuon kaasarin putsauksessa yleensäki käyttää tavan vettä vai?

vettä kaasariin :D kyllä sitä vaa joillakin leikkaa.

vettä ei ikinä kaasariin, pyttyyn tms muuhun tärkeään asiaan ;)

Re: Kaasuttimet

30.4.2012 13:36

Nyt alkaa mennä hermo toho pököttii.. Ei tänää lähteny käymää ku oli vissii päästäny sen verran bensaa jo läpi et oli kastellu tulpan -.-

Eli mikä tossa Dellorto PHBN:ssä on kun kaasarin ylivuoto letkusta valuttaa bensaa törky paljon?

Oisko AP-hana voinu mennä rikki? Nopeita vastauksia!

Neulaventtiili vaihettu uuteen ja samalla tarkistettu että koho pelittää niinkuin pitää..

Re: Kaasuttimet

30.4.2012 14:26

Jos se tulvii, on kohossa tai neulaventtiilissä edelleen häikkää. Ei se tulvi vaikka hana ois rikki.

Re: Kaasuttimet

30.4.2012 16:11

Mömmis kantsii käydä rautalangan kans läpi ne suuttimet ja neulaventtiilin yllä oelva reikä tai se. Mulla oli roska liimautunu siihen reiän seinämään niin ettei lähteny paineilmalla vaan piti oikee rautalangalla kaivaa pois.

Ja sitte taas pökötin kaasari ongelmii. Eli 1,5vko sitte ei käyny tyhjäkäyntiä eikä alakierroksia ollu. Sitte nostin neulan sokkaa yhellä alko toimimaan (eihän sen pitäis vaikuttaa tyhjäkäyntiin tai alakierroksiin mutta niin kävi kuitenkin). Toimi pari kolme päivää ja nyt taaskaan ei oo tyhjäkäyntiä tai alakierroksia. Kylmänä starttaa helposti sähköllä nostaa kierrokset 1500 mutta jos antaa kaasua tukehtuu (ei saa tarpeeks ilmaa?). Heti kun sammuu joutuu työntää käyntii niin kauan kunnes kierrokset 3500-3800. Jos kierrokset laskee alemmas sammuu. Ilmaruuvi ei tunnu auttavan mitenkään eikä tyhjäkäyntikään. Työntäessä joutuu usein pitämään täyskaasua ja antamaan äkäsiä ranneliikkeitä.

Re: Kaasuttimet

1.5.2012 18:02

Moro, mulla on cpi sm ja oon ostanu siihen uuen kaasarin, dellerto bhbn 17,5 ja laitoin sen vaan vakio mikuni 16 tilalle, nyt ku luin tota kaasari osii ni huomasin tän ( Huomaa, jos olet ostanut suuremman kaasuttimen on imukurkkua myös suurennettava vastaavaan mittaan, muutoin se toimii kuristimena.) eli pitääks mun ostaa uus imukaula. Toi 17.5 meni kumminkin vakiokaulaan ihan hyvin? Auttakaas ny idioottia ja linkatkaa vaikka joku hyvä imukaulka jos sellasen tarttee ;-)