Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.9.2012 15:24
Olisi sellainen ongelma että kun laitettiin derbissä lohkot kiinni niin vaihteita ei pystynyt vaihtamaan. Noin kahdenkymmenen kasaamis kerran jälkeen kokeilin, että pyöriikö edes pelkkä vaihde rumpu vaihdepoljinta käyttämällä. Ei pyöri. Osaako ketään sanoa missä voisi olla vika ja, pitääkö mitään muuta kasata, että vaihteita löytyisi
19.9.2012 23:07
Vaihteito junnaa jos veto tai kytkinakseli on vähänkään väärässä kohassa. Yleensä lähtee pyörimään niitä naputtelemalla vähän eestaas.
20.9.2012 22:28
Mulla samaa ongelmaa mitä tossa ylempänä oli että vaihteet ei toimi mutta mulla koko kytkinkruunu heiluu vähän samalla tavalla kun olis laakeri menny. En millään usko että siitä olis laakeri paskana nii mitä muuta vois olla? Tosiaan ei taida muutenkaan olla vaihteistossa kaikki ihan kunnosaa kun öljyn seasta tuli puolikas sokan palanen ja toinen puoli sitten koneen avaamisen yhteydessä. Mistä tää sokka olis haljennut ja onko mitään tärkeetä tehtävää sillä
Nää hommat on kyllä niin ärsyttäviä kun ekaa kertaa tekee...
http://www.youtube.com/watch?v=y4ydPU7_4Vg
21.9.2012 13:50
Ei pitäisi tuon välyksen haitata, koska taaimmainen rataspaketti menee vetoakselin laakerin läpi, joten se pitää tuon paikallaan. Sama juttu etummaisessa rataspaketissa, elikkäs menee vasemman puolen lohkoon kiinni liukulaakeriin, eli ei heilu tuollalailla ajaessa. Malaisjärkeä saa käyttää, sekä silmiään ja päätään.
28.9.2012 20:02
Miten tollasesta rabasasta otetaan tuorevoitelu pois? Onko se vaan koppa auki, letku ulos? Ja mitä teen öljysäiliön kanssa?
Tuli mieleen aloittaa oma sekoittaminen ku on vähän virii mopossa, et ei vaa leikkaa öljyn puutteesta...
29.9.2012 16:09
revit vaan ne letkut vittuun ja tukit sieltä kaasarista sitten sen reiän mihin tulee tuorevoitelulta letku että ei veä sieltä ilmaa
30.9.2012 20:52
Jos omaa kaukonäköisyyttä seuraavia omistajia silmälläpitäen, siirtää kaasarille menevän letkun kulkemaan takaisin säiliöön jolloin öljy kiertää kehää eikä osia tarvitse poistella. Näin järjestelmä on helposti kytkettävissä takaisin käyttöön jos siihen tulee tarvetta.
2.10.2012 13:40
Mikä on rabasan vakiopytyn pakoaukon halkaisija? Onko putken kiinnitys jousilla?
2.10.2012 14:22
putken kiinnitys on pulteilla, pakoaukon halkaisija mahto olla 28mm
2.10.2012 17:04
Tuota noin, Derbissä on tyhjennetty putki ja kaikki kurit pois niin ja suuttimena oli 95 (17.5mm lortto) röpötti aika pahasti alhaalta, mutta hyvin pystyi ajamaan.
No eilen laitoin 75 ja alhaalta ei booaa eikö röpötä ja muutenkin toimii hyvin, mutta miksi se silti välillä röpöttää yläkiekoilla? Kutosella ei voi ajaa kaasupohjassa kun alkaa hyytymäään(booaa) eli viittaa liian pieneen suuttimeen ja taas kun välillä röpöttää eli olisi liian iso?
2.10.2012 20:07
Sulla on neula liian rikkaalla jos röpöttää puolikaasulla. Laita sokka ylemmäs. Sitten toi booas täyskaasulla taas kertoo että liian pieni suutin. Vaihda isommaksi.
2.10.2012 20:13
Siis välillä röpöttää kaasupohjassa, ei puolikaasulla Ja taas välillä kaasupohjassa booaa.
4.10.2012 22:02
Missähän vika, kun pytty hoonattu ja mäntä vaihettu ja ei meinaa nyt millään lähteä käyntiin. Työntämällä lähti, mutta kierrokset nousivat vain täysikaasulla ja meinasi sammua kokoajan. Ennen remonttia toimi täydellisesti.
6.10.2012 13:06
Derbin konetta purettaessa pääsi vaihteisto leviämään ennen kuin sain lohkot erilleen. Ei kerinnyt nähdä missä järjestyksessä vetoakselilta tuli prikat pois.
Onko kasausjärjestys nyt oikein kuvassa? Ykköset ovat ulommaisia päädyissä.
Puuttuuko jotain vai onko jokin prikka väärässä paikassa kun ei noista räjäytyskuvista ota selvää mikä tulee minnekkin... Jos joku nopeasti viitsisi vastata
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... Shaft.htmlTuossa vielä tuo räjäytyskuva. Se vaan ei paljoa kerro noitten prikkoje paikkoja...
7.10.2012 17:39
J__L kirjoitti:Derbin konetta purettaessa pääsi vaihteisto leviämään ennen kuin sain lohkot erilleen. Ei kerinnyt nähdä missä järjestyksessä vetoakselilta tuli prikat pois.
Onko kasausjärjestys nyt oikein kuvassa? Ykköset ovat ulommaisia päädyissä.
Puuttuuko jotain vai onko jokin prikka väärässä paikassa kun ei noista räjäytyskuvista ota selvää mikä tulee minnekkin... Jos joku nopeasti viitsisi vastata
http://www.easyparts.nl/showdrawing/191 ... Shaft.htmlTuossa vielä tuo räjäytyskuva. Se vaan ei paljoa kerro noitten prikkoje paikkoja...
Onko uudemman mallin kone? Jos on niin Prikka numero 17 tulee 8 ja 30 väliin. 18 ja 16 tulee 8 jälkeen. Prikka numero 18 = 1.2*17*28 ja prikka n. 16 1.0*18*23. Prikan 15 koko on 1.0*16*23.5. Prikan 17 kokoa en tiedä. Nämä numerot on siis räjäytyskuvasta. Näyttäisi olevan oikeen. Toisen puolen osista en osaa sanoa.