Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.3.2010 0:16

Nalle Puch kirjoitti:
oooozz| kirjoitti:Ruottin maalta tieto taitoista porukkaa tuntuu löytyvän huomattavasti enemmän. Sen verran tullut selailtua mopo foorumeita. :D
On kyllä totta, että mopofoorumeita lueskelemalla löytyy huomattavan paljon asiantuntijoilta tuntuvaa porukkaa. Niin Suomessa, Ruotsissa kuin muuallakin. ;)


Ruotsista puheenollen tähän vois ilmaista sopivasti että kyllä homo homon tunnistaa. :D Eli asiantuntija tunnistaa asiantuntijan. Kuka vaan osaa kirjottaa sopivasti muotoiltua paskaa joka kuulostaa hyvältä ja järkevältä mutta asiantuntijuuteen vaaditaan ainaki näissä mopohommissa myös aika rutkasti sitä käytännön kautta tullutta kokemusta jos aikoo päästä pitkälle. Teoria ja käytäntö kun ei aina välttämättä kohtaa. Käytännön hallitseminen toki höystetään sitten vielä hyvällä teorian hallinnalla joten voisi sanoa että jokapaikassa ne asiantuntijat on aika harvassa.

4.3.2010 22:02

Kaverilla oli vuosia sitten aikamoinen tappomopo. PV kassarikamoilla bolt on tavaraa putket kaikki huiput satasen pintaan. No, tuohan nyt ei millään tavalla vielä vaarallinen mopo ole. Mutta yhessä vaiheessa se oli sellasessa kunnossa että etujarrua ei ollut lainkaan (vaijeri puuttui kokonaan), kaasua joutui pilkkimään (vaijeri kahvan päästä poikki), takajarru niin loppu että ei jarruttanut lainkaan, sähköistä ei toiminut mikään muu kuin sytkä, kytkin ei irroittanut kunnolla ja tommosessa kunnossa kassarikamoilla ajossa oli kyseinen laite. Huvittavan (ja äärimmäisen turvallisen) näköistä touhua, kaveri kiihyttää sataseen pilkkimällä ja runnomalla vaihteet tuon mahtavasti toimivan kytkimen kanssa sisään ja hidastaessa alkaa kenkien pohjilla jarruttamaan vähintään 100m ennen risteystä.
:lol:

4.3.2010 22:48

Tää'lllä oli tässä taannoin yhellä 80cc malossi, jonka joku parempi viilaaja olisi viilannut, 22dellorttoni, korkeapaine kansi, ja joku parempi tehari. Huippuja en ole kysynyt, mutta kolmosella vielä keuli kaasusta, ja nelosella vähän nykäsemällä.

5.3.2010 1:41

Kertokaa ny mulle, mikä tää "legendaarinen" korkeapainekansi on, sitä kun tuntuu kuulevan moneen otteeseen. Kyllä piti mun ostamassa kakkospevussakin olla korkeapainekansi, mut ihan normaali vanhanmallin kansi siellä oli..

5.3.2010 4:07

Suddethi kirjoitti:Kertokaa ny mulle, mikä tää "legendaarinen" korkeapainekansi on, sitä kun tuntuu kuulevan moneen otteeseen. Kyllä piti mun ostamassa kakkospevussakin olla korkeapainekansi, mut ihan normaali vanhanmallin kansi siellä oli..

No mopari on joskus myyny uudenmallin pv:n kantta korkeapaine kantena, ainaki tollasta lueskelin pv foorumilta.

5.3.2010 10:14

Eikös sillä korkeapainekannella meinata ihan mitä tahansa laskettua kantta...?

5.3.2010 15:07

Joo laskettu kansi on korkeapainekansi, ja nimitys tulee siitä kun palotilassa paine on sitä isompi, mitä enemmän on kantta laskettu.

7.3.2010 21:15

Kitaconist kirjoitti:...huvittavan (ja äärimmäisen turvallisen) näköistä touhua, kaveri kiihyttää sataseen pilkkimällä ja runnomalla vaihteet tuon mahtavasti toimivan kytkimen kanssa sisään ja hidastaessa alkaa kenkien pohjilla jarruttamaan vähintään 100m ennen risteystä.
:lol:

Meilläkinpäin on näitä ollut ja paljon :D

7.3.2010 22:10

Itelläkään ei toiminut loppujen lopuksi supersportissa jarrut, joten piti kytkimellä jarruttaa, ja ei ollut niinkään väliä että tykkäsikö se kone siitä vai ei, kun koneremontti oli jo muutenkin lähellä.

7.3.2010 22:41

Slerpa_ kirjoitti:Itelläkään ei toiminut loppujen lopuksi supersportissa jarrut, joten piti kytkimellä jarruttaa, ja ei ollut niinkään väliä että tykkäsikö se kone siitä vai ei, kun koneremontti oli jo muutenkin lähellä.


Melko mielenkiintonen peli kyllä kun kytkimestäkin jarruttaa... Vaihteiden vaihto tapahtui ilmeisesti kaasukahvasta..? :roll:

8.3.2010 0:26

Vaihtaa pienemmälle ja säätelee kytkimellä silleen

8.3.2010 10:21

Kröhöm, siis tyyliin luistatetaan kytkintä mahdollisimman pienellä vaihteella moottorijarruttaen, näin minä käsitin.

8.3.2010 11:52

Niihän toi krg sano? Sano vaa sen karkeemmin.

8.3.2010 18:11

Kyllä se jarruttaa, jos pistää pienemmän vaihteen, ja nostaa kytkimen kierrosten ollessa alhaalla.

9.3.2010 8:44

Rekkameininki ja pakokaasujarru!