Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.12.2012 14:08
missäköhän voisi olla vika kun moponi (DT) ei käynnisty, kipinää tulee bensaa saa ja ilmaa myös. potkii takasin aika kovaa välillä ja putkesta paukkunu muutaman kerran kun yrittäny polkea? Olisko vika sähköissä vai jossain kaasarissa tai koneessa?
11.12.2012 15:12
mikä köhän CH:ssa on vikana ku ei yläkiekat oikee kierrä? enemminkiii sillee pätkii ja paukkuu? tyhjä putki ja 17.5mm dellorton kaasari. ihan uus tulppa ja tulpan hattu ja suuttimia kokeiltu 95,100,105, 108, ja 110?
11.12.2012 16:02
Kokeileppas vielä pienemmällä suuttimella.
11.12.2012 23:20
Ajattelin että jos keväällä veisi ton alakerran rempattavaksi. Paljonkohan tulis maksamaan asennustyöt jos vaihdattaisi kaikki laakerit, stefat, tiivisteet ja kampuran? Veisin tietty pelkän motin sinne. Niin paljon nuo yleensä maksaa jos ei oteta osia huomioon? Ja toiki on toki tosi paikkakohtasta mutta sellasta suuntaa antavaa hintaa kyselisin.
11.12.2012 23:40
Jos ne perus konerempan tekee nii ammattilaisella siinä menee 3-5h kun moottori tuuaan irtonaisena sinne. Sparewheelillä ainakin tuntityöt 66e/h + esim kampiakselin vaihto 40e siihen päälle. Soittele kaikkiin paikkkoihin nii saat parhaan vastauksen
12.12.2012 23:36
Minkä kokoinen tuo minarellin eturattaan akseli oikein on? 14mm vai 18mm? Kiitokset etukäteen vastauksista
13.12.2012 19:00
http://www.katafori.fi/images/products/ ... prpage.jpgSelventääkö tuo kuva?
Kaverin puolesta kyselen, Limitti oireilee seuraavasti: Lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynnillä pysyy käynnissä. Kaasua kun vääntää parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen niin mooaa ja sammuu. Pääsuuttimena 110 tai 105, tk-suutin vakio eli 42.
Ilman ilmanputsaria toimii vähäsen paremmin, ei kuitenkaan ota piikkiä ollenkaan kolmella ekalla vaihteella. Kaasusta kun päästää niin sammuu heti, eli ei käy ajon jälkeen tyhjäkäyntiä.
On koitettu tulppaa vaihtaa, kaasari putsattu, bensahana katottu että toimii, läpät kanssa katottu, ei vaikutusta.
Ite epäilen vaan että ilma/bensa suhde on väärä, ilmaa pitäis saada enemmän?
14.12.2012 15:38
aika isolta suuttimelta kuulostais, Mitä palikkaa on kiinni? Ei osaa sanoo että mikä siinä on kun ei tiedä limitin virejä
14.12.2012 18:12
Vakio kuriton. Munkin mielestä kuulostaa liian isolta suuttimelta, mutta kuulemma täyskaasulla just sopiva, ei mooa eikä röpellä.
14.12.2012 18:25
Koita, auttaisko neulan laskeminen
15.12.2012 0:59
Yam4ha kirjoitti:Todennäköisesti vesipumpun stefa vuotaa ja jäähytinnesteet valuu vaihelootaan.
Kiitti ! nyt on vesipumpun stefat sun muut vaihdettu :p Osaisiko kukaan kertoa paljo maksais täydellinen koneremontti ? tarkoitan osien hintaa.
15.12.2012 14:58
Haageni kirjoitti:Koneen laakerointi + tiivisteet ja stefat on jotaki 80e luokkaa, ja siihen päälle sitte vielä muut osat jos jotaki muutaki pitää vaihtaa. Esim kytkinlevyt ja jouset vaihtoon jos on tarvis, ja kampuran/kiertokangen vaihtoaki kannattaa harkita noilla kilometreillä.
Tuossa etusivulla on lueteltu kaikki tarvittavat laakerit. Ja ennen remonttia olis hyvä hankkia magneeton ulosvetäjä ja luonnollisestikin myös lohkojen väliin tiivisteliima
E: ja liukuvasara olis aika hyvä olla vanhojen laakereiden irroittamisessa
16.12.2012 16:12
Onkos laakerit menossa kun vapaalla jos antaa kaasua kuuluu pientä rohinaa ja alkanut tärisemään enemmän? Ajon aikana ei ainakaan erota kuuluvan rohinaa.
16.12.2012 16:14
Katoppa että onko kone kunnolla kiinni rungossa, kuulostais nimittäin siltä
16.12.2012 21:19
oiskohan laakerit menossa riejusta kun laittaa vaihteen päälle kuuluu jumalaton rosahus ja välillä posahus..
riippuu aina yleensä kuuluu aina kun lähtee liikkeelle ja joskus meinaa jumittaa kun nostaa vaihetta isomalle
öljyt vaihoin vasta ei siinä vikaa ite veikkaisin, että laakerit lopuillaan, koska joskus jonnenna ku mitään osannu ite.. piti vielä huollossa käyttää,koska takuu huollot.. nii eivät laittanu huollossa öljyjä tyhjentäneet olivat kyllä.. ajelin sillä sitte kotia ja sitte läksin ajelee
nii löi koko vaihteiston jumiin äkkiä vikaa etsimään nii ei ollu vaihelaatikossa öljyjä.. uuvet öljyt sisään rupes taas pelittää, mutta nytte on ruennu paukahletee.. enemmän ja useemmin..
heh korvaukseksi liikkeeltä sain uudet öljyt ja 2t öljyy ebin.. (Y)