Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.10.2012 15:22
ne pittää aina vaihtaa
28.10.2012 16:18
Ei pidä. Jos nyt oikeen ymmärsin, on kyseessä dt, ja minarellissa kannentiiviste on silikonirengas. Sen toki voi vaihtaa aina, mutta sitä ei Pidä vaihtaa vasta kun se on hajonnut.
Kun rengasta venyttelee niin näkee onko ehjä, jos näkyy viiltoja tai halkeemia nii on entinen.
Mutta nyt jos sattuu et olis jääny kansi löysälle nii on varmasti palanu pilalle
Ite oon käyttäny 4-5 kertaaki samaa tiivistettä, ja sitteki vaihtanu varmuuden vuoksi.
28.10.2012 16:56
Ahaaa joo mää että se on semmonen perus pahvitiiviste vai mikälie
28.10.2012 21:51
Itellä ainakaan airsalissa oo kestäny toista kertaa ne kumitiivisterenkaat. Laitoin samalla renkaalla niin kusi alakerran täyteen jäähdytinnestettä
28.10.2012 22:24
Derbissäkö?
Minarellin koneella usein käy näin jos ulkokehälle laittaa väärän tiivisteen. Tiivistesarjassa tulee useempaa eri sorttia, ja yks ainaki on liian paksu -> kansi jää kantamaan ja sisäkehän tiiviste palaa samantien.
Se rengas myös voi hajota jos kantta on esim. laskettu tai vaikka vaan oikaistu
28.10.2012 23:09
Minarelliin tarkoitetussa airsalin 70cc setissä jää se kansi irti sylinteristä. Siihen jää millin rako suunnilleen. Ja tossa setissähän ei tule kuin yksi tiivistevaihtoehto per. rengas.
28.10.2012 23:57
Aivan. Mutta osa pätee silti kyseiseen asiaan, ja kaikki minarellin vakiopyttyyn
29.10.2012 20:57
Selvisikin tänään se, miksi ei puristuksia enää ollut.. Oli mäntä raapaissut huuhtelusta pienen palan irti, joten pala oli mäntään tehnyt semmosen naarmun, että ei varmasti toimi. Pytyssä on myös jälki, joka suurimmaksi osaksi lähti onneksi hoonaamalla. Nyt uus mäntä tilalle ja kokeilemaan..
31.10.2012 18:28
Moro, nyt tarvis apua ja äkkiä.Ongelma on siis se kun putasin ilmanputsarin ja kaasarin ja laitoin takasin kiinni niin mopo ei läh enää käyntii ei ryypyn kanssa eikä ilman.Tulppa on juuri vaihettu joten ei siitä ole.Samaten suuttimen vaihoin kun koitin tolla vanhalla 78 suuttimella eikä lähteny nii laitoin 84 eikä silti lähteny käyntii.Bensaa pitäisi saada koska ainakin bensaletkussa on bensaa sen jälkeen kun koittaa polkea käyntiin.
1.11.2012 15:54
Mikä on ch:ssa vikana kun tänään aamulla rupes yhtäkkiä booaamaan ihan älyttömästi ja toimi aina hetken normaalisti ja sitten taas boo. Sitten mopo sammui ja kun yritti käynnistää uudestaan, nii pysyi hetken käynnissä tyhjäkäynnillä ja sitten taas sammu.
1.11.2012 17:03
Tulpanhatussa/cdi boksin kannoissa vettä. Mulla teki mh samaa näillä kurakeleillä. Laitoin routasuojaa sylinterikanne eteen ja cdi:n ympärille kääräsin sitä kanssa, nyt on toiminut.
1.11.2012 17:12
Terve taas, nyt uus ongelma ilmes kun koulusta tulin.Elikkäs yhtäkkiä mopo sammuu vauhista vähän niin ku leikkais kinni, mutta ei kuiteskaa leikannu kiinni koska mopon sai vielä käyntiin, mutta teki samaa koko ajan.Epäilen että bensan saannissa vika mutta ainaki bensaletkusta menee bensaa joten oiskoha se kaasarissa sitte vika vai missä : O
1.11.2012 19:38
Olisko roska kaasarissa tai tulpanhatussa vettä?
1.11.2012 20:18
en oo varma tuleeko bensaa kaasariin asti. ja uudet bensat oon vaihtanu. mut kaveri myykööt ton vitu halval sit ku en jaksa tota alkaa maalailee ja kaikkee...
1.11.2012 20:36
Ei ainakaa roska oo kaasarissa ku nyt vielä uusiks putsasin, bensaletkusta oli hävinny se lenksu joka pitää sitä kireellä, mutta tuskin siitäkään on.Samalla muuten hajos kicksi elikkä lyö vaan tyhjää kun koittaa polkea,unohtu toho ekaan viestiin laittaa nii laitetaan tähän.En oo siitä tulpanhatusta kattonu onko vettä, pitää kattoo jos se siitä ois ku joutuu joku 20-30 kertaa polkemaan ennen ku käynnistyy : (