Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.5.2012 22:06
Siinähän on kuvassa palan mitat, ota vanha irti ja mittaa?
7.5.2012 16:54
No niinpä tietysti, ei tullut mieleen..
kiitoksia vaan!
7.5.2012 17:43
Mro mistä saisin ison etu jarrulevyn semmosen ku kaikissa derbeissä mutta 3 kiinityksellä ku en löydä ku kuuden kiinityksellä
9.5.2012 21:23
Mikähän on tigerin rumpujarrussa vikana kun ei saa pitämään millään vaikka uudet kengät vaihdettu ja jarrua säädelty vaikka kuinka, polin menee pohjaan ja jää kaiken lisäksi jumiin ja jarruttaa tosi huonosti. apuja?
10.5.2012 14:24
terpi32 kirjoitti:Mikähän on tigerin rumpujarrussa vikana kun ei saa pitämään millään vaikka uudet kengät vaihdettu ja jarrua säädelty vaikka kuinka, polin menee pohjaan ja jää kaiken lisäksi jumiin ja jarruttaa tosi huonosti. apuja?
Kulunut levittäjä ja/tai kulunut jarrurumpu. korjaukseksi hitsaa levittäjään molemmille puolille lisää tavaraa jotta kengät aukeaa enemmän tai osta uusi napa jos jostain moisen löydät, itse korjasin hitsaamalla melko monta tuollatavalla käyttäytyvää jarrua aikoinaan. ymmärrät kyllä mihin tavaraa pitää saada lisää kun purat jarrukengät irti.
20.5.2012 16:15
Lakkasi terpin jarrut toimimasta, jarrunesteiden vaihdon yhteydessä. Laitoin uudet nesteet ja aloin ilmata, ei tapahtunut mitään. Seuraavaksi aloitin alusta elikkä etujarruhan on painesäiliöllä joten koitin saamaan painetta järjestelmään. Ei onnistunut. Seuraavaksi avasin tämän kahva/säiliön puoleisen banjoliittimen pidellen kahvaa pohjassa ei tapahtunut mitään muuta kuin tuli ilmaa. Eli Onko vika nyt vain siinä jarrusylinterissä ? Kerta satulat ym on uudet ja kaikki puhdistettu. Vai voiko vika olla jossain muualla ?
Korjaus-sarja auttanee jos on sylinteri vika....
21.5.2012 15:01
Siis tarkotitko banjoliittimellä sitä banjopulttia jolla jarruletku tulee kiinni siihen sylinteriin? Sillä siihenhän ei jarrua ilmatessa tarvitse koskea. Ja voi olla myös että jarrusatulan männät olis jumissa ja jarru ei sen takia ilmaannu
21.5.2012 16:15
Sitä tarkoitin mutta siksi avasinkin koska katsoin tuleeko nestettä sieltäkään, ei tullut, ja AJP on konkassa että nyt sit ettimään vastaavaa uutta kahva/säiliä sydeemiä
21.5.2012 20:25
Oisko mennyt kahvan päässä oleva sylinteri//stefa siitä? Katoppa tuleeko nestettä läpi. Joskus voi olla myös letku/säiliön reiät tukossa, huolellinen putsaus..
21.5.2012 22:27
ne tiivisteet olivat kovat ei vuoda mistään ja kaikki on putsattu paineilmalla varovasti
lisätietoa ensi viikon aikana että korjaantuko korjaus- sarjalla vähän epäilen
24.5.2012 18:05
Mitäs teen, kun jarruja ilmatessa kaatui jarrunesteet jarrusatulaan... Eli jarrupalat ja jarrulevy on ihan öljyssä/liassa/jarrunesteessä.
Jotain brake cleaneriahan on olemassa, mutta tehoaakohan ihan noin suureen määrään.. Kellään kokemuksia brake cleanerin tehoista ja muuta vinkkejä asiaan liittyen?
Ja ei, en voi itse kokeilla heti. Lähin brake cleaner sijaitsee 38kilometrin päässä kaupassa.
24.5.2012 18:27
Ei se määrä siihen tehoamiseen vaikuta... Mee ostaa pullo ja suihki puhtaaks. Kyllä lähtee.
24.5.2012 19:00
Enimmäthän tietty kandee pyyhkiä paperilla tmv ensin pois.. ja muutenkin jarruneste kannattaa heti pyyhkiä pois, tuppaa maalinkin syövyttämään.
24.5.2012 19:46
eipä siihen kovin ihmeellisiä puhdistusaineita tarvi, huolehdi vaan ettei jarrulevyssä ja paloissa ole jarrunestettä, koska se on öljyä eli menee jarrutehot
24.5.2012 21:03
hessuhopotin kirjoitti:eipä siihen kovin ihmeellisiä puhdistusaineita tarvi, huolehdi vaan ettei jarrulevyssä ja paloissa ole jarrunestettä, koska se on öljyä eli menee jarrutehot
Ei ihan pelkkä pyyhkiminen riitä, kun on levyt ja palat paskassa
Kokeilin.. Brake cleaneria tarvii.