Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.8.2012 22:27
älä hyvä mies viilaa pakoa ja päähuuhtelua noin lähekkäin.jätä ainaki 5mm väliä vähintään. saattaapi pian mennä soppa suoraan pakokanavaan kun putki tekee alipainevaiheen eli vähentää sylinteripainetta.
19.8.2012 0:34
No juuri sinnehän se soppa meneekin kun se putki sen sinne imaisee, mutta jos putki toimii oikein, se työntää karanneen sopan takaisin ennen kuin pakoaukko sulkeutuu. Mutta olet kyllä osittain oikeassa, noin pientä väliä ei kannata jättää koska silloin tuo mainittu short-circuit muuttuu jo liian pahaksi ja toisekseen et voisikaan tehdä pakoaukosta noin leveää sillä tuo menee jo reilusti yli 75% jolloin männänrenkaat hajoo heti. Muuten nuo suunnitelmat vaikuttaa hyviltä, mutta aukoille älä tee aluksi muuta kuin korota pakoaukkoa millin verran mutta jossain määrin säilytä yläreunan kaareva muoto. Ja tosiaan avarra tuo puoliympyrän muotonen pakokanava kokonaan ympyräksi. Jätä nuo männän reijät tuommoseksi miten ne on. Ja tuo kansi on jo melko hyvä, tuota kyllä pystyy laskemaan ilman että tarvii dremelöidä squishia ettei mäntä ota kanteen, mutta ennen laskemista selvitä puristussuhde mikä siinä nyt on.
19.8.2012 18:34
No saahan ne aukot olla lähelläkin toisiaan, joku 5 mm raja on puhtaasti hihasta vedetty. Enemmänkin on kyse siitä kuinka aukot suunnataan.
Esim. oikeesti tehokkaissa vehkeissä sitä sylinterinseinämää on varsin niukasti vara jättää jäljelle.
19.8.2012 18:44
Ahaa, okei. Bellin kirjasta tullu luettua että 5mm aika lailla minimi, mutta vanha kirjahan se on
20.8.2012 10:23
Palezu kirjoitti:No juuri sinnehän se soppa meneekin kun se putki sen sinne imaisee, mutta jos putki toimii oikein, se työntää karanneen sopan takaisin ennen kuin pakoaukko sulkeutuu. Mutta olet kyllä osittain oikeassa, noin pientä väliä ei kannata jättää koska silloin tuo mainittu short-circuit muuttuu jo liian pahaksi
Pakoputki ei osaa erotella meneekö sinne tuoretta vai palanutta seosta. Joten on aika suuri merkitys työntääkö sinne ensin vanhat paskat ja vasta sen jälkeen tuoretta perään vai alkaako heti syöttää molempia sekasin.
20.8.2012 12:59
Tein tosta pakoaukosta 80% leveen yläreunasta vähä leveempi ku alhaalta. Jäi reilu 5mm niihin huuhteluihin. Tarkotus tehä kaks osanen pako. Eli jäähdytysrivasta siivu valupuikolla kiini. Porautukseen ylikokoon ja uus mäntä. Sit kansi on sorvaajalla ja sillä on mallina minarellin 50cc malossin kansi. Sit kun on kasassa niin lasken aukioloajat. Katotaan sitte mitä teen lisää.
20.8.2012 19:31
AGV555 kirjoitti:Tein tosta pakoaukosta 80% leveen yläreunasta vähä leveempi ku alhaalta...Katotaan sitte mitä teen lisää.
Polkaset käyntiin ja vaihdat männänrenkaat..?
20.8.2012 21:48
Huomasitko tekstinpätkän jossa luki että paosta tulee 2 osanen, sen jälkeen pako saa olla vaikka 100% levee
13.9.2012 22:44
Rupesin tässä viilaamaan vanhaa leiponutta 50cc pyttyä:
eli kolmipakohan sieltä tulee. Vasta toinen puoli tehty ja sekin vielä viimeistelemätön ja ruma mutta kyllähän se siitä. Mutta työn lopetettuani rupesin männän kanssa tutkimaan asetelmaa, ja huomasin yhden huolestuttavan jutun:
männän ollessa yläkuolokohdassa, avautuu huuhtelukanavasta reikä männäntapin reijän syvennyksen kautta lisäpakoaukkoon!
Reikä ei ole iso, ei varmaan edes milliä leveä, mutta onkohan siitä haittaa? Periaatteessahan seoksen ei pitäisi mennä siitä jos putkessa ei ole alipaine/kampikammiossa ylipaine, putkesta en tiedä mutta eikö ainakin joillain kierroksilla kampikammiossa pitäisi olla ylipaine kun kaasarista tuleva seos tulee sen verran vauhdilla että virtaus ei heti pysähdy yläkuolokohdassa ja näin ollen seosta tulisi pieni ekstramäärä kampikammioon mutta tuo reikä sitten kusisi sen, mutta onkohan sillä huomattavaa vaikutusta?
En oo muuten vielä dremeliä käyttänyt ollenkaan tuon lisäpaon jyystämiseen(koska se hajosi), ainoastaan akkuporakonetta ja 2,3 ja 4mm teriä
14.9.2012 10:24
Sun kannattaa varmaan ettiä sellanen mäntä missä ei niitä syvennyksiä ole
14.9.2012 14:19
Jep, tosin voi olla että sekään ei auta kun se reikä saattaa mennä jo sen männäntapin reijän kautta. Ainakin se on lähellä, ei passaa enää leventää tuota aukkoa.
17.9.2012 22:16
Availin tuon derbin vakiopytyn, ei varmaan kummempaa kannata tehdä kuin siistiä huuhtelut ja pako? Tietenkin JOS sitä pakoa viilaisi vähäsen... ei kyllä ole nyt ainakaan innostusta perehtyä siihe enempää, jollain dremel kovametalliterällä, tai ihan oikeastaa millä vain onnistuu niin kannattaa niitä vähän siistiä?
18.9.2012 9:20
Viilaus ja siistiminen onnistuu niillä punaisilla ja harmailla poretabletin näköisillä päilläkin. Kuluvat vähän nopeempaa, mutta itsellä niitä ainakin on miljoonanlaista ja vielä montakymmentäkin ja kun ei ne uudetkaan mitään maksa, niin ne on just passelit siihen hommaan.
18.9.2012 21:50
tässä ajattelin että viilailisiin hieman tuota airsalia elikkäs, kuinka paljon tuota airsalin 70cc pyttyä pystyisi oikeen viilaamaan ja saisiko siitä paljon erilaisen pytyn? Ekaa kertaa olen viilaamassa pyttyä mutta kyllä on muutama osaava kaveri siinä apuna tietenkin.
18.9.2012 22:26
Siitä saa tehtyä vaikka mitä, mutta ne kaverit saat unohtaa. Kaverien hoputuksen alaisena ei tuu muuta kuin sutta ja paskaa. Eri asia on jos on yksi kaveri jolla on oikeasti kärsivällisyyttä istua sun kans se muutama tunti siinä pyttyä viilatessa. Ja paljonko viilataan? En tiedä. Sun täytyy ettiä jostain joku joka on sellaista airsalia viilannu ja kysyä häneltä ohjeita. Tai sitten ruveta ite selvittämään että miten se homma toimii.