Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Viilaustopic

15.6.2012 18:22

No olkoot sitte. :) Jos et välttämättä haluu suunnata. :D

Re: Viilaustopic

16.6.2012 18:03

Onko täällä kukaan koittanut tehdä paria lisähuuhtelua PV:n vakioläpättömälle? Tuli ostettua muutama sellainen kun halvalla sai, niin niitä nyt alan viilailemaan.

Hieman tähän tyyliin: http://s13.photobucket.com/albums/a275/ ... sat007.jpg

Re: Viilaustopic

28.6.2012 12:48

Paljonko uskaltaa nostaa pv:n 80ccp+ pakoa ilman että tukin läppäkanavaa tai kosken imuun? Setuppina gianelli, 18mm kaasari ja väleiksi laitan huippunopeuden kannalta parhaat välit.

Re: Viilaustopic

28.6.2012 14:08

Seppoman kirjoitti:Paljonko uskaltaa nostaa pv:n 80ccp+ pakoa ilman että tukin läppäkanavaa tai kosken imuun? Setuppina gianelli, 18mm kaasari ja väleiksi laitan huippunopeuden kannalta parhaat välit.

Korota max 17mm kokoon, levitä 68% korville ja muotoile hyvin. Imuhelmasta 6mm pituutta pois ja kunnon öljyviisteet helmaan. Tulee hyvä.

Re: Viilaustopic

2.7.2012 20:28

Sai tuon mopon viimeinkin toimimaan... Uusivaluinen poweri ottanut vähän viilaa...
Kuva

Re: Viilaustopic

2.7.2012 20:49

Milläs terillä alupyttyä/niscal pinnoitettua pyttyä viilataan?

Re: Viilaustopic

2.7.2012 21:12

Itte ainakin ihan normi terillä viilannut, mutta vain korkeemmilla kierroksilla.

Re: Viilaustopic

14.7.2012 23:48

Viilasin oman S6 Racingin Dremelin pienemmällä hienolla hiekkapaperiterällä, toimi erittäin hienosti. Galleriassa kuvaa :)

Re: Viilaustopic

19.7.2012 9:48

jt-87 kirjoitti:Sai tuon mopon viimeinkin toimimaan... Uusivaluinen poweri ottanut vähän viilaa...
Jee! Ginulla aika nuhainen tulos, mutta omatekoisella putkella kiekuu ja kulkee hienosti.

Re: Viilaustopic

20.7.2012 13:48

Kiitokset, parempaa(toivottavasti) tulossa:
-Pyttyä madallettu ylätiivistepinnasta 0,3mm ihan hiomapaperilla käspelissä, tunti vierähti ja vielä pitää viimeistellä. Nyt paljerako on 0,4-0,5mm.
-Alempi männänrengas pääsee eläkkeelle...
-Imuhelmaa ajattelin pitkän pähkinnän tuloksena lyhentää asteiden saamiseksi vähän yli 190. Saattaa olla liikaa, mutta nyt on yläkierroksilla voimaton. Jotain siis kokeiltava...
-Imukanavan viimeistelen, siellä on paljon viilattavaa vielä.
-Sytytysennakkoa laitan lisää, nyt on vakio siltä osin.
-Pidempiä välejä ostamaan mars, myöskin...
-Huuhtelut puhdistelen timanttiterällä ja takahuuhtelut suuntaan ylemmäs. Samalla niille tulee hieman lisää ajoitusta, pitäisi olla hyvä juttu sekin.

Re: Viilaustopic

23.7.2012 12:30

MSJD kirjoitti:Itte ainakin ihan normi terillä viilannut, mutta vain korkeemmilla kierroksilla.

Ite en ole hirveesti noita dremelin/vingun "viiloja" käyttänyt nicasiliin enkä kovakromiin. Mutta voin koneistajana sanoa että mitä kovempi ja sitkosempi aine, niin sitä vähemmän kieroksia ja vähemmän syöttöjä eli todella varovasti lähde liikkeelle jos ekaa kertaa teet.

Re: Viilaustopic

23.7.2012 13:32

Ainakin mitä mä oon kuullu, niin kaikki nimenomaan on sanonut että Nicasilia pitäs viilata isoilla kiekoilla.

Re: Viilaustopic

23.7.2012 20:33

Nicasil kovilla jenkoilla ja pienellä syötöllä. Näin sanoo vanha kansa, ja näin homma onnistuu. Pikkujenkoilla voi pinnotteeseen tulla jonkunsortin halkeema joka sittn joskus lähtee isonemaan.

Re: Viilaustopic

24.7.2012 22:18

Jep, ja muutenkin tuppaa haukkomaan pintaa. Hieno fiilis kun pakoaukko alkaa juuri olla muodossaan, ja yhtäkkiä nicasilista halkeaa muutaman millin palanen. Kokeiltiin aluksi ihan perus jyrsinterää vingun perässä tuohon omaan pyttyyn, mutta eihän siitä mitään tullut. Hiomaterällä nicasil taittuu hienosti.

Re: Viilaustopic

8.8.2012 17:32

Elikkäs motti on ilmajäähdytteinen vaakaminarelli.
Ja kun löysin täältä tälläsen topikin niin ajattelin kysyä että onko ideani ihan huonoja tai toteutuskelpoisia.

Eli tollai hiukan suurentaa noita lähtöjä ja koko kanavaa.
Kuva

Suurentaa tota reikää tolle boos portille tai mikä nyt onkaan.
Kuva

Sit levittäis vähän noita helman koloja.
Kuva

Ja lohkoja kans muokkaukseen.
Kuva

Toi paksu viivan kohta olis sellate pyöristys ettei olis tollasta kulmaa.
Kuva

Toisessa lohkossa sama homma.
Kuva

Sitten oli ideana että koroattaisi kaikkia kanavia 1 millin. Ja pakoaukon muotoilu tollai.
Kuva
Kuitenkin huuhtelun suunnan säilyttäen.

Ja pakoaukkoa suurentais sen verran kun tossa on tota karstaa.
Kuva

Sit näyttäis olevan helman kolojen kohalla mäntä aika paljon tiellä. Ja suurentais noita reikiä.
Kuva

Kansi näyttäis omaan silmään hiukan oudolta, kannattaisiko sille tehä jotakin, esim laskea ja tehä normaalimman näköinen squish.
Kuva

Sitten vielä sellanen että kannattaako ottaa väliripa pois ja laittaa isot läpät?
Kuva

Toivotaan että edes joku vaivautuu vastaamaan, etten riko laitettani lopullisesti :D