Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.8.2012 0:15
Turze sen oleellisen sanoikin.
6.8.2012 0:46
Rabasassa on ainakin paikka sille, mutta jostain syystä niitä ei melkeen missään koneessa kiinni.
6.8.2012 17:33
vizu kirjoitti:Rabasassa on ainakin paikka sille, mutta jostain syystä niitä ei melkeen missään koneessa kiinni.
Missäpäi se sijaitsee ja minkäläinen se on? Kuvaa siitä?
6.8.2012 18:40
Siinä Läppäkotelon ala puolella on ainaki paikka sille. Lohkot ku avaa sielt vaihteiston puolelta löytyy semmonen tyhjä paikka nii siihen kuuluis tasapainoakseli.
6.8.2012 20:17
Rabasa EBE:ssä eli Derbi GPR50:n koneessa on. EBS:ssä, eli Sendojen kone, se on jostain syystä päätetty jättää veks. Piaggio noudattaa samaa kaavaa, eli D50B0 koneessa (Sendojen kone) ei tätä löydy, mutta D50B1 (GPR:n kone) on varustettu TP-akselilla.
Samaten EBE:ssä ja D50B1:ssä on sähköstartti, muttei kiksiä, kun taas EBS:ssä ja D50B0:ssä toisinpäin.
7.8.2012 16:51
Kyllä omassa Derbissä vm`98 koneessa sellainen löyty, tosin katkenneena
Sendasta siis kyse enduromalli
8.8.2012 13:23
Derbin DRD Pros (ainaki) on molemmat, sähköstartti ja kiksi. Mut sen kyl huomaa et toi tärisee paljo enemmä ku räsä mikä oli ennen Derbiä vaikka oli 10tkm enemmän ajettu
9.8.2012 0:42
Kannattaisko huolestua kun eilen olin kääntymäs isolta tieltä keskustaan päin niin siinä laitoin kytkimen pohjaan ja aloin kelata vaihteita alas, mut sitte kytkin ottiki kiinni eikä enää irrottanu. Koitin säädellä vaijeria vaikka mihin suuntaan mut ei auttanu. No sitte parin kilsan jälkeen rupes kytkin taas toimiin normaalisti
10.8.2012 22:39
Mopo kasassa, kampura, stefat ja laakerit vaihdettu, tosin magnetopuolen stefasta pursusi osa ulos liiallisen lämmittelyn johdosta, mutta kone pyörii hienosti eikä ilmeisesti mitään ongelmiakaan. Kickstart ei tosin ota kiinni puolestamatkasta alhaalta vaan pitää aina antaa kolahtaa ylös että toimii. Mutta sehän ei menoa haittaa kun se on jo kiinni
Minkähän laisia suuttimia muuten kannattaisi kokeilla vakio tyhjällä putkella, 14mm kaasarilla ja airsalin 70cc pytyllä? nyt 75 ja ei huomattavaa eroa vakiopyttyyn
Ja miten tuon stefan voisi vaihtaa irrottamatta lohkoa pyörästä?
13.8.2012 16:31
Rokkijumalaz kirjoitti:Mopo kasassa, kampura, stefat ja laakerit vaihdettu, tosin magnetopuolen stefasta pursusi osa ulos liiallisen lämmittelyn johdosta, mutta kone pyörii hienosti eikä ilmeisesti mitään ongelmiakaan. Kickstart ei tosin ota kiinni puolestamatkasta alhaalta vaan pitää aina antaa kolahtaa ylös että toimii. Mutta sehän ei menoa haittaa kun se on jo kiinni
Minkähän laisia suuttimia muuten kannattaisi kokeilla vakio tyhjällä putkella, 14mm kaasarilla ja airsalin 70cc pytyllä? nyt 75 ja ei huomattavaa eroa vakiopyttyyn
Ja miten tuon stefan voisi vaihtaa irrottamatta lohkoa pyörästä?
Mulla ainakin vakioputsari, joka siis puhdas ja 90 suutin ja käy täyskaasulla rikkaalla. kulkee 14/62 ~70km/h @gps, mutta moni kaveri käyttää 85 suutinta ja hyvin on toiminu. ite tulee kans se just vaihtoon
27.8.2012 14:09
Hei osaako kukaan sanoo mikä suutin oli nyt hyvä?? Vireinä on airsalin 80cc technigas e-nox ja 21 mm kaasari? vakio ilman putsari? mikä suutin?
27.8.2012 15:50
maapertaja kirjoitti:Hei osaako kukaan sanoo mikä suutin oli nyt hyvä?? Vireinä on airsalin 80cc technigas e-nox ja 21 mm kaasari? vakio ilman putsari? mikä suutin?
Itsellä ei kokemusta tästä kokoonpanosta, mutta yli 100 ainakin. Oisko 120 hyvä? Vähän yli tai alle. Tietopankista löytyy myös tietoa hyvin.
29.8.2012 17:21
2008 Derbi drd pro:n koneeseen vaihdoin kampiakselin, ja nyt olis alakerta muuten kasassa, mutta käynnistinpolkimen akseli jumitaa välillä polkiessa; mutta kun akselin päähän kevyesti napauttaa se ponnahtaa ylös. Muutenkin kuuuluu milestäni hiukan outoa ääntä polkiessa. Akselin pitäisi olla oikein paikallaan ja kytkinkoppa on irroitetu jo useasti. Kytkinkoppa ollut kiristettynä polkimen toimintaa kokeilessa. Koneessa ei siis ole öljyjä, joten sekin voi vaikuttaa.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/1669/25826/BEWE/0-968-1-m414-m1006-m1669-s1672-d25826/Kickstarter.htmlOsa numero 7 eli tuo taivuteltu rautalanganpätkä pyörii akselissa ja sitä on käännelty vähän joka suuntaan, mutta tuntuu että se menisi sille tarkoitettuun kollon.
Voiko olla, että tuo palautinjousi (osa n. 10) on jotenkin vääntynyt, kun sen laittamisessa joutui aika paljon voimaa käyttämään. Aluksi meinaan en irrottanut sitä jousen toista päätä sieltä akseliin tehdystä kolosta, vaan väänsin sen väkisin paikallen sinne lohkoissa olevaan koloon. Ja sen jousen päähän kuuluu sinne lohkoissa olevaan koloon?
31.8.2012 15:57
-ToK- kirjoitti:2008 Derbi drd pro:n koneeseen vaihdoin kampiakselin, ja nyt olis alakerta muuten kasassa, mutta käynnistinpolkimen akseli jumitaa välillä polkiessa; mutta kun akselin päähän kevyesti napauttaa se ponnahtaa ylös. Muutenkin kuuuluu milestäni hiukan outoa ääntä polkiessa. Akselin pitäisi olla oikein paikallaan ja kytkinkoppa on irroitetu jo useasti. Kytkinkoppa ollut kiristettynä polkimen toimintaa kokeilessa. Koneessa ei siis ole öljyjä, joten sekin voi vaikuttaa.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/1669/25826/BEWE/0-968-1-m414-m1006-m1669-s1672-d25826/Kickstarter.htmlOsa numero 7 eli tuo taivuteltu rautalanganpätkä pyörii akselissa ja sitä on käännelty vähän joka suuntaan, mutta tuntuu että se menisi sille tarkoitettuun kollon.
Voiko olla, että tuo palautinjousi (osa n. 10) on jotenkin vääntynyt, kun sen laittamisessa joutui aika paljon voimaa käyttämään. Aluksi meinaan en irrottanut sitä jousen toista päätä sieltä akseliin tehdystä kolosta, vaan väänsin sen väkisin paikallen sinne lohkoissa olevaan koloon. Ja sen jousen päähän kuuluu sinne lohkoissa olevaan koloon?
1.9.2012 15:30
Katkesi pakopakoputken pultti sylinteriin kun otin putkea pois mutta onneks jäi kierrettä ulkopuolelle
Elikkä onko kellään antaa mitään neuvoa että millä sitä katkennutta pulttia kannattaisi ottaa pois sylinteristä?