Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

11.11.2007 14:40

Nicsu kirjoitti:
DepaX kirjoitti:Kun kahtoo näitä teidän keskusteluja niin en voi muuta kuin todeta että suurimmalla osalla on peukalo niin keskellä kämmentä kuin se vaan voi olla. :d Siis kokeilkaa erilaisia juttuja, ottakaa mallia muilta ja kysykää kavereilta. Siis ei vittu voi yhden vaimentimen tekeminen olla noin helvetin vaikeeta? :)


Niinpä. Suurin osa uskoo vain ja ainoastaan mototista luettua tietoa oikeaksi. Ideoiden käyttö sallittu!

'niinkun tuolla jossain oli sellanen kun "miten teen pyöreän äänenvaimentimen" niin sillo repesin :)

11.11.2007 14:44

juhq kirjoitti:
JokkePBR kirjoitti:
Atech kirjoitti:Miten vitussa te saatte teräsvillan palamaan? :D
jaa-a sitä määki täs ihmettelin

No annappa vähän liekkiä, niin johan on tulessa. Jos hitsaat änkkää villat sisässä, niin aika todennäköisesti villat tulessa elleivät todella tiiviisti ole -> eivät myöskään paljoa vaimenna ääntä. En kyllä usko, että ajossa palaisivat pois. Metallisorvin lastut ovat yleensä pitkiä ja kiekuraisia, niin niiden meneminen itse putkeen ja sen kautta pyttyyn aika pirun epätodennäköistä. Ja kuka sanoi, että kivivilla "palaa" 2-tahtiöljyn kanssa, niin "palaahan" se vesikin kun siihen bensaa kaadetaan. Kyllä ne sorvilastutkin vaimentaa aivan hyvin... kivivilla tahtoo kastua 2-tahtiöljyn seurauksena -> vaimennusteho huononee.

onko tullu mieleen yhtään että teräs villaa on eri karkeuksilla? kyllähän se ihan silosin (vai miten sanottaisikaan) syttyy patterillakin ns.palamaan

mutta itelläkin on sitä änäreihin tarkotettua niin ei se kyllä syty mitenkään tälläsestä lämmöstä

11.11.2007 18:23

meijän luokkalaiset onnistu antaa hyvät naurut: ''mistä te villat saitte tohon?'' ''tääl on pari vipperii ja pipo'' :D :D

11.11.2007 18:25

AjaX kirjoitti:meijän luokkalaiset onnistu antaa hyvät naurut: ''mistä te villat saitte tohon?'' ''tääl on pari vipperii ja pipo'' :D :D


Oon ehkä tosi tyhmä, mutta en tajunnut tuota... :) Mitä on vipperit?

11.11.2007 18:29

sellasia rättejä

11.11.2007 18:32

AjaX kirjoitti:sellasia rättejä


Jaa :D Ne saattaa aika nopsaan "varastoida lämpöä"... ;)

19.11.2007 0:21

Kertokaa te viisaammat, menevätkö virtaukset vituilleen turbo kit racing äänenvaimentimessa, jos ottaa villat pois ja jättää alkuun noin 6cm villaa ?
Kaverit tykkää kehuskella että toi 6cm riittää vastapaineeks ja toisi enemmän tehoa.
Ajattelin vaa ku ite ajattelisin että ne pakokaasut menevät niistä reijistä lävitte ja kiertää aina äänenvaimentimen seinän kautta ulos eikä tule ulos suorinta tietä?

19.11.2007 0:50

Kaverisi on kusettaneet sua tai eivät tiedä mitään, vastapaineita ei tule äänenvaimentimesta ja tuolla villojen poistamisella ei tule muuta kuin ääntä (joka tietenkin tarkoittaa tehoa ;)) eli älä tee mitään vaan anna sen olla.

20.11.2007 20:11

RandomNevari kirjoitti:Kertokaa te viisaammat, menevätkö virtaukset vituilleen turbo kit racing äänenvaimentimessa, jos ottaa villat pois ja jättää alkuun noin 6cm villaa ?
Kaverit tykkää kehuskella että toi 6cm riittää vastapaineeks ja toisi enemmän tehoa.
Ajattelin vaa ku ite ajattelisin että ne pakokaasut menevät niistä reijistä lävitte ja kiertää aina äänenvaimentimen seinän kautta ulos eikä tule ulos suorinta tietä?


Ja ne vastapaineethan tulevat paisarista, joka on pakoputkessa se pullein kohta, ei änkästä.

21.11.2007 22:35

SellYourSoul.90 kirjoitti:
RandomNevari kirjoitti:Kertokaa te viisaammat, menevätkö virtaukset vituilleen turbo kit racing äänenvaimentimessa, jos ottaa villat pois ja jättää alkuun noin 6cm villaa ?
Kaverit tykkää kehuskella että toi 6cm riittää vastapaineeks ja toisi enemmän tehoa.
Ajattelin vaa ku ite ajattelisin että ne pakokaasut menevät niistä reijistä lävitte ja kiertää aina äänenvaimentimen seinän kautta ulos eikä tule ulos suorinta tietä?


Ja ne vastapaineethan tulevat paisarista, joka on pakoputkessa se pullein kohta, ei änkästä.


Paitsi joissain tapauksissa, tosin mitkään villat ei asiaan vaikuta.

22.11.2007 18:25

SellYourSoul.90 kirjoitti:
RandomNevari kirjoitti:Kertokaa te viisaammat, menevätkö virtaukset vituilleen turbo kit racing äänenvaimentimessa, jos ottaa villat pois ja jättää alkuun noin 6cm villaa ?
Kaverit tykkää kehuskella että toi 6cm riittää vastapaineeks ja toisi enemmän tehoa.
Ajattelin vaa ku ite ajattelisin että ne pakokaasut menevät niistä reijistä lävitte ja kiertää aina äänenvaimentimen seinän kautta ulos eikä tule ulos suorinta tietä?


Ja ne vastapaineethan tulevat paisarista, joka on pakoputkessa se pullein kohta, ei änkästä.
tai oikeastaan siitä paisarin kartiost

22.11.2007 19:06

Vieläkin voi täsmentää, Vastapaineet tulee siitä änkkää lähempänä olevasta kartiosta eli pulleimman kohdan loppu päästä ;) menee jo pilkun viilaamiseksi...

vaimennin

22.11.2007 19:14

Kyllä se on kuulkaas nii ,että jos aikoo tekemällä tehä kunnon vaimentimen nii ei niissää villaa tarvita.
Esim. kammiovaimennin:
vaimennin jaetaan kolmeen kammioon kahdella seinällä jossa kummassakin kaksi reikää.Vaimentimen tuloputki tulee viimeiseen kammioon asti ja sieltä putki toiseen kammioon ja sieltä ensimmäiseen kammioon ja ja kaikkien kammioiden läpi putki joka ulostulo.

On myös olemassa spiraali vaimentimia jossa normaalin putken ympärillä kiertää spiraalin muoto ja sen päällä ttas putki. Kun pakokaasut virtaavat kahta reittiä ,toista nopeammin ja toista hitaammin nii yhdistyessään ne reagoivat ja "vaimentavat". Tuo vaimennin hyvin toteutettuna voi parantaa virtauksia.

22.11.2007 19:24

Rupes kiinnostaan toi spiraalivaimennin. Voisitko piirtää jonkinlaista kaavakuvaa?

Kammiovaimennin ahdistaa jonkin verran, vaikka vaimentaa hyvin.

22.11.2007 20:00

2-t koneissa jossa oikein mitotettu putki nii luulis että ei hyötyä ois mistään virtausten parantumisesta , ja 4-t samajuttu