Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.6.2018 18:17
Taas kerran täällä kirjoittelemassa. Mikäköhän on Derbissä vikana ku ei meinaa millää lähteä käyntii ja sitten ku lähtee käyntiin nii pitää ryypyn kanssa ajaa että ei booaisi? Kokeiltu pienemmillä suuttimilla, sylinterin tiivisteet vaihdettu, kokeiltu eri tulpilla, sähköt tarkistettu, putki putsattu kokonaan. Sitten ku nostin neulaa ja otin ilmanputsarin pois niin toimi paremmin, mutta ei kuitenkaan ottanut täysiä kiekkoja ihan kuin olisi rajoitin ollut vaikka mopossa on rajoittamaton CDI. Välillä kun yrittää käynnistää niin putkessa poksahtelee.
Tekniikka : Airsal 70cc Sport, 24mm Motoforce kaasari, 24mm imukaula, metrakit thrower tehoputki ja Stage6 ilmanputsari
Käytän BR9ES tulppia
-Toivoton Derbin omistaja
10.6.2018 23:37
Jos se toimii ryypyllä paremmin, niin silloin käy laihalla->isompaa suutinta ja neulan sokkaa alemmas.
11.6.2018 12:51
Neulan laskeminen ei vaikuttanut yhtään
11.6.2018 13:11
Tarkoitatko neulan vai sokan laskua. Sokkaa nostaessa neula laskee ja vice versa.
Sitten isompaa suutinta vaan.
Tuo motorforcen pwk taitaa olla samanlainen puolivalmiste kuin okot, siinä voi olla huonosti porattuja kanavia yms. jolloin säätöosien vaihto ei vaikuta mitään.
11.6.2018 16:22
Nostin tosiaan sen sokan, jolloin neula laski. Pitää sitte suutin kaupoille lähtee
11.6.2018 18:41
Eli pahensit ongelmaa laihentamalla seosta entisestään
.
Toimiiko pyörä paremmin ryypyllä vain täyskaasulla vai läpi kaasun avautuman?
Suosittelen lukemaan ja sisäistämään.
11.6.2018 20:33
Luin tosiaan tuon aiemman väärin. Olen jo kokeillut tuollai että nostan neulaa ja se paransi tilannetta vähän muttei paljoa. Nostin nytten sen neulan ja ryyppy ei enää vaikuta ollenkaan, paitsi että mopo lähtee vain ryypyn kanssa käyntiin.Mopo oireilee eniten täysikaasulla ja röpöttää vähäsen 1/4 kaasulla
edit : Laitoin isomman suuttimen kiinni niin kiihtyvyys meni parempaan suuntaan, mutta mopo ei silti ota täysiä kierroksia.
15.6.2018 20:47
Eli rieju röpöttää huippukierroksilla todella paljon. Mopoon asennettu
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4004214 ... aahtomuovi ja kuriton vakioputki. Testasin 110 suutinta ja röpötti niin vaihoin 100 suuttimelle ja neulaa pykälän verran ylös, röpöttää.. Sekä toisena juttuna, mopossa virtalukko kiinni ja se ei sammu kun kääntää avaimista virrat pois, vaan pitää vaihde päälle ja kytkin ylös. Se mopo käynnistyy ilman avaimiakin, kunhan polkaisee vaikka olisi virrat "pois päältä" Ajattelin tilata sellaisen riejun oman virtalukon niin miten asennus hoituu? Mikä johto menee cdi:n STOP kohtaan.
Alkaa meinaan rahaa palaa jo toden teolla tän riejun kans...
6.7.2018 22:02
Tilasin 70cc ja oli jo 19mm kaasari nii päätin laittaa kii ennen 70cc nii nytt vakio pytty ja enox ja nyt täyskaasulla pätkii nii johtuukse siit 19mm kaasarist? Pitääks laittaa isompaa tai pienempää suutint vai jotain muuta. Ja siis ennen oli 16mm kaasari ja toimi täydellisest huiput 75 ja nyt 19mmnkaa 70. APUA
8.7.2018 17:38
Koitappa vaihtaa tulppa. Jos ei sillä ni ihmeessä se vakiokaasari kiinni vaan. Sitku laitat 70cc ni joudut kuitenkin säätämään kaasarin uudestaan. Voi olla kans et on sattumalta cdi hajonnut tai joissain liitoksissa vettä/muuta korroosiota.
9.7.2018 9:09
Käypi varmaan vaan rikkaalla. Tuosta saa käsityksen että ei olisi säädetty ollenkaan.
12.7.2018 21:37
Mulla on rieju mrx ja olin ajanu sen yhelle tutulle että se porais ton cdi:n. Huomattiin et se oli joskus avattu se cdi ja avattiin se siitä kohtaa uuestaan, oli ilmeisesti sahattu auki ja laitettu vaa tiivisteellä ja teipillä kiinni. Laitettiin kasaan se cdi ennen ku ees porattiin sitä ja kokeilin käyntiin ni lähti mutta sammu melki heti ja sammuu jos antaa kaasua. Ku kumminki sitä ennen ja jopa sinä aamuna oli toiminu iha hyvin. Saa kipinää, kokeiltiin kuivata ja vaihtaa tulppa. Ei toiminu. En ite keksi mikä on vikana, muuta ku cdi paskana.
13.7.2018 18:14
Seuraavanlainen ongelma: Mopo ei lähde kylmänä käyntiin kun vasta n.20 polkukerralla ellei ole yli 20c lämmintä ulkona. Lämpimänäkään ei lähde kunnolla, joskus lämpösellä koneella kun ei lähde niin heittää lieskat putkesta ja vaan savuttaa, muttei käynnisty. Onko tulppa kenties liian kylmä (B6ES) kun on ihan nokinen, vai kenties kone ihan täynnä karstaa ?
26.7.2018 17:35
Kyseessä on peogeot speedfight 2 skootteri.
Skoootterin saa käyntii mutta kuumenee tosi nopeesti , ei ota kierroksia juurikaan ellei pidän kaasua pohjassa tooosi tosi kauan , paukkuu putkessa.
Tekniikka : airsali 70cc racing, stage6 intakekit imukaula, stage6 pro replica tehari, 17.5 kaasutin , peruavariaattori virit,
Oon tapellu tän skopan kanssa monia kuukausia enkä oo löytäny vikaa... Sähköpuolen vika todennäkösesti...
27.7.2018 6:31
Sytytyksen ajoitus? Kampiakselissa kiila paikallaan ja vauhtipyörä oikeassa asennossa?