Ei se, että lähtee ekalla polkaisulla käyntiin välttämättä kerro mitään väljyydestä..
Miulla oli Airsalin alkuperäinen mäntä 47,85mm ja sylinterin koko 47,98mm (13 satkuu välystä = liikaa).
Silti lähti aina ekalla käyntiin.. paitsi sitten kun läpät lahos.
Kuskin paino vaikuttaa kiihtyvyyteen, ilmanvastus vaikuttaa kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen.. jos vetää muna-asennossa, niin totta kai on helpompi saavuttaa korkeampi huippunopeus olettaen ettei normiasennossa kierrä loppuun asti.
Sellaista juttua ite kuullut, että Beta RR 50 Track liitäis 113-115km/h.. sen voin sanoa, et on ainakin paskapuhetta.
Vakiokunnossa Airsal 70cc, Dell'orto PHBG 21mm "Racing" ja Doppler WR7 putkistolla meni oma Derbi vaivaiset 110km/h..Kaveri saanut omalla Beta RR 50 enskalla ~100km/h gepsiin, kun laittoi 14/48 välitykset ja vingutti muna-asennossa "riittävän pitkään".. pelkkä kuristamaton vakioputki ja kaasari laitettu säätöihin.
Kiihtyi yhtä hyvin kuin kuristettu Derbi.