Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.11.2012 2:07
Ja sitten se kannattaa se toinenkin tulppa avata, valuu öljyt nopeemmin pihalle.
25.11.2012 2:21
^Totta, eikä siitäkään haittaa olisi, jos ajaisit moposi koneen lämpimäksi ennen öljyjen vaihtoa/poistoa, tulee nimittäin paljon helpommin öljyt pois kun lämpöisenä öljy muuttuu juoksevammaksi.
26.11.2012 15:25
Osaisiko joku neuvoa mistä säädöistä pitäisi hakea ongelmaa tähän vikaan. Eli mopo siis nyt viimein ja vihdoin pysyy tyhjäkäynnillä päällä jos mopoa pitää pystyssä mutta jos laskee sivujalalle (eli mopo kallistuu) sammuu käytännössä heti eikä jaksa pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntiruuvia on säädelty kuten myös seosruuvia joka suuntaan, mutta ei vain ota toimiakseen. Jostain syystä kylmänä toimii hyvin, niin voisko olla, että neula on liian rikkaalla (todettu on, että sekin vaikuttaa tämän mopon tyhjäkäyntiin) kun se on nyt joko rikkaimmalla tai toiseksi rikkaimmalla? Toinen vaihtoehto on sitten hommata erikokoinen tyhjäkäyntisuutin, mutta kokeilis nyt aluksi saisiko tämän toimimaan ilman sen vaihtoa, kun joskus kauan sitten toimi vielä hyvin. Ja näköjään aika reilusti vaikutti tuo kannentiivisteen vuotaminen bensankulutukseen kun ennen tiivisteen vaihtoa kulutus pyöri 5.5-6.0 litran välillä, mutta nyt kävin tankilla ja oli vienyt 4.3 litraa sadalla
26.11.2012 18:43
Koita putsata kaasari, voi olla kanavat tukossa ja kohokammioon ei mee tarpeeks bensaa, kato myös ettei letkut oo killissä missään. Mulla ainakin lähti paskat hyvin pois ku kaasari irti (jätin ne jäähdyttimen letkut jotka tulee kannesta kiinni, helpompi kun ei tule jäähdytinnesteet pihalle nii ei tarvitse ilmata) ja pistin kipollisen bensaa siihen koneen päälle ja jätin yöksi likoamaan kaasuttimen sinne ja aamulla putsasin joka kolon paineilmalla. Ota myös neula, suuttimet ja neulaventtiilikin (se mitä koho nostaa ja laskee) irti ja pistä ne yöksi erilliseen tai vaikka samaan bensa-astiaan, kunhan puhdistuvat ja aamulla puhallat paineilmalla kaikki puhtaaksi. Muista että pidät osat tallessa nii ei tuu ikäviä yllätyksiä =).
26.11.2012 19:12
Kaasarin kun alkuun puhdistat, katohan mitä sitten sanoo.
Jos jotain vikaa on sen jälkeen, niin läppien raottaminen ja bensanpinta kannattaa ekaks kattoa.
26.11.2012 21:33
Tais jo vika selvitä. On kaasari jäänyt edellisen irroituksen jäljiltä niin vinoon, että kun laskee sivujalalle (eli kallistuu vasemmalle puolelle) niin kaasutin menee liian vinoon ja sammuu. Jos kallistaa puolestaan oikealle niin pysyy hyvin käynnissä. Noh tulipa tämäkin opittua, seuraavalla kerralla sitten älyää katsoa onko kaasari suorassa
28.11.2012 12:35
mikähän tota mun ch:ta vaivaa kun ottaa sinne melko viimeisiin kierroksiin asti ihan normaalisti kierrokset mutta sitten kun yrittää huippuja ottaa niin alkaa kierrokset pätkimään, alhaalta kiertää kuitenkin ihan normaalisti ja pysyy tyhjäkäynnillä. mopossa on dellorton 17.5mm kaasari, 105 suutin, vakio 50cc, ja tyhjävakioputki. tulpan vaihoin juuri eikä se auttanut. voisiko mulla olla liian vahvat 2t bensa seuokset tankissa? siellä on arviolta varmaan jotkut 3.5-4% seokset nyt kun on sisään ajo?
28.11.2012 13:36
Säädöt? Meneekö ryyppy päällä paremmin? Ei se 4% seoskaan mitään aiheuta vielä. Sitte voi haitata jos alkaa mennä reilusti päälle 5%. Ja etkai sä huippuja koita sisäänajon aikana......
28.11.2012 18:32
Eikös kampiakseli jossa on alatapin halkaisija 18mm kestävempi kun kampiakseli missä alatappi on 16mm? Kun itse katoin motoforcen kampiakselia sparewheeliltä niin kyseisessä on 16mm..
29.11.2012 0:54
Kyllä. Yleensä näissä "kisa"kampuroissa erona on varsinkin toi alapäänlaakeri. Se on isompi kun vakiokampurassa ja kestää paremmin.
29.11.2012 15:51
Uudemmissa koneissa esim deeteessä 04 vuosimallista eteenpäin löytyy vakiona jo tuo 18mm tapilla oleva kampura ja ei oo silmään pistäny ainakaan isommalla olevaa, joten sillon suurin ero niihin kestävempiin kisakampuroihin on ite laakerissa. Vanhemmista sitten löytyy tätä 16mm tapillakin olevaa
29.11.2012 16:38
Mistä sit löydän kampiakselin, jossa on se 18mm alatappi?
29.11.2012 18:14
siimo- kirjoitti:Uudemmissa koneissa esim deeteessä 04 vuosimallista eteenpäin löytyy vakiona jo tuo 18mm tapilla oleva kampura ja ei oo silmään pistäny ainakaan isommalla olevaa, joten sillon suurin ero niihin kestävempiin kisakampuroihin on ite laakerissa. Vanhemmista sitten löytyy tätä 16mm tapillakin olevaa
Eikös se menny niin, et vanhassa minarellissa on alatappi 18mm ja uudemmissa 16mm? Itsellä oli vakiona 16mm alatapilla oleva ja nyt paikollaan on vanhan mallisen detsin kampura, jossa on 18mm tappi
29.11.2012 22:19
Osaisko joku neuvoa että mikä ois paskana kun vaihoin öljyt ni oli valkosta koko öljy?
29.11.2012 22:39
Todennäköisesti vesipumpun stefa vuotaa ja jäähytinnesteet valuu vaihelootaan.