Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.4.2012 19:41
Viittasin sillä dellorton phbg kaasuttajaan, joka on erittäin hyvä perus kaasari
5.4.2012 20:02
Juu, tiedän kyllä mikä on PHBG, mutta en vieläkään tajunnu, kenelle tota tarkoitit.(Ja noi sun muutkin viestit on ollu aika outoja.)
6.4.2012 13:27
Kuuluuko lorton 17.5 phva kaasarista valua bensaa kun ottaa sen alaosan pois? Kun kaverilla ei tule, mutta jos minulla ei nosta sitä valkoista osa ylös (kohoko?) niin sieltä varmaan valuisi koko bensatankki... Mitä tuolle voi tehdä edes jos tämä on vika? Lisää tarinaa tästä derbistä tuolla Mikä on vikana topicissa..
6.4.2012 13:33
Siis. Jos sä otat kohokammion pois, niin eihän siinä ole mitään nestettä tai muuta, joka nostais kohon ylös, joten eihän neulaventtiili mee estää sen bensan tuloo. Ja jos ei oo bensahanaa kiinni, tai alipainehana on rikki, niin kyllähän sieltä valuu koko tankki. Korjata voit sen niin, että laitat manuaalisen hanan, jonka voit laittaa kiinni, tai uus alipainehana (oletan siis että siinä on vakiona alipainehana joka on nyt rikki).
6.4.2012 16:45
Joo niin arvelinkin että hanassa olisi vikaa... Taitaa se on/off malli olla ehkä parempi vaihtoehto? Minkä perusteella sellaista lähden etsimään, onko joku yleismalli vai pitääkö olla juuri tähän malliin ja paljon maksaisi?
6.4.2012 18:10
Toki voit ettiä jonku letkun väliin sopivan on/off hanan, tai sitte ostat tohon sopivan alipainehanan. Hinnaks tulee varmaan joku 10-15€.
6.4.2012 21:01
Joo alipainehanaa näyttää löytyvän paremmin eli sellainen menee ostoon. Mikäköhä siinä on että tyhjäkäynnin ruuvilla ei ole vaikutusta tyhjäkäyntiin? Huomenna voisi sitä seosruuvia myös pyöritellä kun vasta äsken kuvan nähtyäni tajusin mikä se niistä on... Pitäsikö tyhjäkäyntiruuvi kiinni sen laipan tukkia kaasari kokonaan vai ei? Nyt jää pieni väli. Miten sitten tuo kiekkojen hitaahko laskeminen, sain juuri korjattua sen että jäi 6 k kiekkoihin leijumaan joku 20 sec sitten vasta laski, mutta ei tunnu vieläkään normaalilta. Neula noin mihin asentoon? Suutin nyt 95.
6.4.2012 21:52
Mikähän on tuossa Dellorton PHBGssä? Yhtäkkiä kesken ajon alkoi booaamaan. No kaasari kenttäolosuhteissa irti ja pikaputsaus. Ei toiminut. Tulpanreijästä bensaa, lähti hetkeksi käyntiin. Pari kertaa käytin kaasarin irti, mutta ei toiminu. Nyt kotona tein kunnon puhistuksen kaasarille. Ilman kohokammion pohjaa neulaventtiilistä tulee bensaa. Kun pohjan laittaa kiinni niin ei tule tippaakaan. Mitäs sitten kokeilen? Miten päin se neula tulikaan siihen? Tulikos se kuminen kärki sinne koloon?
7.4.2012 0:07
kärki sisälle sinne koloon päin... Mut kai tajusit laittaa sen neulaventtiilin siihen kohoon "kiinni"?
7.4.2012 1:02
No sehän se
Ennen kun ei ole ollut nuita Dellorttoja itellä niin tuommosta en huomannut.
7.4.2012 14:27
Jokaisessa kaasarissa(?) kylläkin neulaventtiili on, se on aika olennainen osa kaasaria. Ei se ole mikään pelkkä dellujen juttu.
7.4.2012 14:44
Aiemmin ollut nuita Mikuneja. Niissä ei ole tarvinnut laittaa neulan toista päätä kohoon kiinni kuten PHBG:ssä. Sitä kiinnitys juttua en siis huomannut ja sen takia neulaventtiili ei auennut.
12.4.2012 23:53
Noniin pitkästä aikaa tällekki foorumille tulee kirjoteltua
Tosiaan ois tarkotuksena laittaa toi Tiger -projekti vihdoin valmiiks, mutta siinä on mm. sellaista vikaa, että bensahanan avatessa hetken päästä alkaa ylivuoto letkuista valua bensat ulos. Kaasari on Dellorto PHBG 20mm. Oisko siellä vaan koho jumissa vai mikä moiseen on syynä?
13.4.2012 7:35
Koho jumissa, paskaa kaasarissa, neulaventtiili rikki, kato niin tiedät.
14.4.2012 13:50
Missäs tuo neulaventtiili on? Mä oon yrittäny räjäytyskuvista kattoa,mutta en vaan oo saanu selville.
Uuden neulaventtiilin kävin tänään ostamas,mutta en oo tuosta kaasarista löytäny mistään saman näköstä alkuperäistä.
Kaasarina mulla on mikuni corp 16mm.Se on siis mikunin kopio.