Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.5.2012 17:18
vizu kirjoitti:Nii itekki mietin sitä että vaikuttaako se huuhtelujen toimintaan olellisesti? Pytyssä on viisi huuhtelu aukkoa.
Vaikuttaa oleellisesti. Ja vieläpä huonompaan suuntaan.
5.6.2012 8:52
Sain sen varran aikaseks pakoputken tekoa varten, että koneesta on nyt mitat ylhäällä ja samalla tuli mieleen, että minkä lainen ajotus olis imulle hyvä mäntäohjatussa. Kyseessä siis tuna.
-Pako 157
-Huuhtelut 120
-Imu 230
Tarkotus olis siis kokeilla miten vinku uppoaa männän helmaan, mutta kun ei viihtis tehä ihan perstuntumalla niin, kuin joskus nuorempana
Joten jos tuohon ois jollain ''heittää'' arvo ,ellei sitten valmiiks ole hyvissä lukemissa ?
E: Imu tais tullakkin mitattua väärin joten käväsempä mittaamassa oikean mitan.
E2:Imun mitta korjattu jos näyttää jonkun silmään huonolta niin mitataan sitten viellä kolmanteen kertaan
5.6.2012 10:21
Mites nuo pakoaukon leveysprosentit mitataan? Suoralla mitalla vai portmapista?
5.6.2012 10:24
Portmapista. Laitat palan paperia ja tuon jälkeen hankaat sen likaisella sormella läpi. Siihen muodostuu pakoaukon muoto. Ota tuo leveys vaikka kolmesta mittauksen keskiarvosta.
5.6.2012 10:40
Portmap-kuva on jo. Eli siis nyt lasketaan montako prosenttia pakoaukon leveys on sylinterin halkaisijasta. Eikös se näin mene?
5.6.2012 20:23
Eikö portmapista suoraan mitattuna tule väärä mitta? Se mittahan tulisi muuttaa jännemitaksi, tai jotain ennen kun se mitta on oikea?
5.6.2012 21:55
juurikin niin, tuosta vielä vähän apua muunnokseen(portmap antaa kehämitan):
http://www.mediafire.com/view/?vrzl31y0rfezvib
6.6.2012 8:00
Mihin karkeuteen huuhtelut kannattaa jättää? Onko vesihiomalla 360 liian hieno? Voikos noita pytyssä olevia huuhtelun lähtöjä viilailla , ilman, että menee huuhtelukuvio sekaisin? Pikkuisen aattelin selly tapaan nuo viilata. Allekirjoituksessa löytyy linkki projutopikkiin jossa on kuvia pytystä ja sellyn viilaamasta pytystä.
6.6.2012 17:00
Täysin sileäksi ne kannattaa vetää, vaikkapa juuri jonnekkin 360 paperille asti. Kaikki viilankolot yms pitää saada pois, ne tuo turbulenssia joka on huono juttu. Joku dremelin hiomarullalla tuleva pinta on jo ihan jees.
6.6.2012 17:03
Zoner v2 kirjoitti:Mihin karkeuteen huuhtelut kannattaa jättää?
Ite oon jättänyt ihan vaan tollasen timanttiterän jättämälle pinnalle, sopivan silosta pintaa sekin jättää kunhan hellästi sohii menemään.
14.6.2012 22:47
Tuli tossa mieleen, kun laittelin taas tota RäMän yläpäätä kasauskuntoo huomista varten, että miks seos pisaroituu helposti, jos imupuolen kiillottaa? Ja onko mitään muita turvallista kiillottaa, kun pako?
Miltäs muuten näyttää tämä, onko normaali, hyvä huono, vai? Kun ite en vielä oikee tiiä. Kyseessähän siis RäMän (PV:n) 80cc plusu.
14.6.2012 22:55
Männän pään voi kiillottaa, jotta ei kerää karstaa. Ainakin jos muistan oikein.. ainakin kuvia kiillotetusta männän laesta on kuvia tälläkin foorumilla pyörinyt
15.6.2012 9:55
Ei se kiillotus kokonaan poista karstan kerääntymistä, vähentää vain. Kannattaa tehdä jos sattuu huvittamaan. Kireissä koneissa toinen hyöty on pienempi männän lämpökuorma - suomeksi sanottuna mäntä ei kuumene niin paljoa jos laen kiillottaa kunnolla.
Karstainen männänlaki johtuu yleensä siitä että seokset on ollu rikkaalla. Myös väärä syttyennakko vaikuttaa.
15.6.2012 12:04
Rikkaalla toi on käynykki, sen vähän mitä sitä oon testiny että toimii. Mutta meinasin, että näkeekös tosta jotain huuhtelujen suuntauksia, että onko hyvin vai iha vituillaan.
15.6.2012 14:06
Reetuhai2 kirjoitti:Mutta meinasin, että näkeekös tosta jotain huuhtelujen suuntauksia, että onko hyvin vai iha vituillaan.
Perus perseellään mitä plusussa yleensäkin.