Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.2.2010 21:04

Veli-Vihannes kirjoitti:Olisi oikein veikeää järjestää näille tämän topicin pyörille kokoontumisajot/ratapäivät. Voisi siinä kahvia juodessa ja rupatellessa katsella miten jarruttomat ja ruosteiset Sykeröt vetävät 140km/h lasissa radalla. :)

Aika harva varmaan pääsis lähellekkään tuota :)

3.2.2010 10:55

Hei kamoon, mitä ihmettä te spekuloitte? Eikös tämän topikin ideana ole viihdyttää eikä arvioida näiden legendojen todenperäisyyksiä -.- "Hmm, voiko PV kulkea jopa 86,2 km/h 9mm kaasarilla... se 85,7 km/h on vielä mahdollinen, mutta jos saataisiin koko Mototin porukka tulla katsomaan ihan oikeasti..."

3.2.2010 10:59

Sopiskohan tää tänne.

Tulipa mieleen yksi S1, (nekös ne vasta kulkevia mopoja ovat) jota tuli käytyä katsomassa. Vireinä oli 50cc Power+, 19mm kaasari, tehari ja kulki sen 90 km/h. Eihän siinä mitään, kaveri kun näytti, kyllä se vauhti kovalta näytti.

Mutta. Ei kiksiä, ei jarruja, kytkinkahva oli käytännössä turha, renkaat vispasivat kuin tehosekotin ja mopo oli kuukauden sisään jo kolmanteen kertaan maalattu myynnin toivossa. Paras oli illalla tullut sähköposti, "vittu nyt en ikinä saa ajokorttia, ei se mikään paska mopo ole mut vituttaa tommoset ku eka tullaa kattomaa mut sit vaa haukutaa, kiitti vitust" :D:D:D

3.2.2010 13:15

Jollakin oli kuulemma joskus ollut joku tosi vanha mopo (elettiin jotain 60-70-lukua muistaakseni), jossa oli kokonaan itse valmistettu 50cc pytty ja muuta hilpettä, ja meni kuulemma nii perkeleesti ja jätätti kuulemma kaikki 80cc:t sun muut tuosta vain. En kyllä usko tuohon "kokonaan ite tehtyyn pyttyyn" :lol:

3.2.2010 13:59

Olisko ollut et iskä puhu et 70-luvulla mopopojat laitto Soliferiin (kai?) 100cc Yamahan pytyn (eihän se moposta 100cc tee, mut kumminkin), kun meni pinnapulttien puolesta paikalle. Eihän ne aukot ihan kohilleen kai mennyt mutta kokeilu se kannattaa :D

3.2.2010 16:55

Lohkot varmaan piti avartaa?

4.2.2010 19:00

kersti91 kirjoitti:...kun meni pinnapulttien puolesta paikalle...

Yamaha YG-1 kone, mutta se on kylläkin 80cc. YL koneita oli 100cc, mutta ne oli 2-pyttyisiä. Ei ne sopisikaan. YG-1 : http://media.photobucket.com/image/YG-1 ... G_0082.jpg
Lisäksi kannattaa huomata, että yg-1 on luistiohjattu, joten imuaukon pyttyyn tai casereedin joutuisi tekemään.

4.2.2010 21:22

-Zone- kirjoitti:
kersti91 kirjoitti:...kun meni pinnapulttien puolesta paikalle...

Yamaha YG-1 kone, mutta se on kylläkin 80cc. YL koneita oli 100cc, mutta ne oli 2-pyttyisiä. Ei ne sopisikaan. YG-1 : http://media.photobucket.com/image/YG-1 ... G_0082.jpg
Lisäksi kannattaa huomata, että yg-1 on luistiohjattu, joten imuaukon pyttyyn tai casereedin joutuisi tekemään.

Aika hyvä havainto! Ei mitään havaintoa poikien kokeilusta eikä kaasarin toteuttamisesta, siihen aikaan kun niillä ei ollut edes kunnon työkaluja mopon korjaamiseen.

6.2.2010 21:58

Tänään kuulin aikamoista legendaa.

Kaverin isä puhel et sillä oli raisu joka kulki 120km/h moposportin 80cc setillä.Oli ajanut sen isän ohi joskus sillon alamäkeen ja kadetti ei saanut kiinni enään :)

7.2.2010 14:37

Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin, verrattuna muihin sen aikaisiin menopeleihin.

7.2.2010 16:20

Slerpa_ kirjoitti:Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin...


Wuhuu! Tämä on kyllä parasta legendaa. Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun oon Raisun kytkintä kuullu kehuttavan. Sehän oli suorastaan pahamainen luistossaan, ja tunassa ei asian kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa.

7.2.2010 17:40

Sarvi-Perkele kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin...


Wuhuu! Tämä on kyllä parasta legendaa. Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun oon Raisun kytkintä kuullu kehuttavan. Sehän oli suorastaan pahamainen luistossaan, ja tunassa ei asian kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa.


Minä ymmärsin tuon kyllä haukuiksi eikä kehuiksi. Eli raisu kulkee kun(jos) on hyvä kytkin. Se on tämä suomen kieli monimutkaista ja sekavaa.

7.2.2010 19:49

Joo kirjotin asian huonosti, eli sitä tarkotin että jos olisi hyvä kytkin. Eli todella hyvä yksilö tai muusta moposta, tai moottoripyörästä otettu.

7.2.2010 19:52

Tuo nyt on vissiin hiukan ristiriitaista, itse olen kuullut sitä haukuttavan ja kehuttavan. Ainakin 4 levyinen kytkin joka on siinä 80 luvun alun p4e:ssä virkaansa toimittanut on melkosen kova luistamaan, mutta itellä on tuon 80-luvun loppupuolen p4r:stä ja E:stä löytyvä 5 levyinen kytkin, ja se ainakin pitää todella hyvin. Eikös ainakin morinin koneella varustetuissa tunissa ole iso ongelma kytkimen luiston kanssa?

7.2.2010 19:54

-HaukiOnKala- kirjoitti:
Sarvi-Perkele kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Raisun sai kyllä hyvin kuulopuheiden mukaan kulkemaan, kun oli hyvä kytkin...


Wuhuu! Tämä on kyllä parasta legendaa. Varmaan ensimmäinen kerta ikinä kun oon Raisun kytkintä kuullu kehuttavan. Sehän oli suorastaan pahamainen luistossaan, ja tunassa ei asian kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa.


Minä ymmärsin tuon kyllä haukuiksi eikä kehuiksi. Eli raisu kulkee kun(jos) on hyvä kytkin. Se on tämä suomen kieli monimutkaista ja sekavaa.

Nii, mutta kun lukee lopunkin lauseesta luulisi sen ymmärtävän kehuksi,oli miten oli ite olen kans kuullu että raisun kytkin on huono.