Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

31.10.2005 19:59

mulla on tomonen pilteman kierosluku mittari ni mist sais niit taustoi niihin niit mopoon muutetui,,vai saaks jotenki muutettuuu 1 pytyseen muuten??

tarkotan tämmästä http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321349

1.11.2005 22:40

EI MUUTELLA NIITÄ TAUSTOJA! ellette oo vastuksien kaa sählännt.

7.11.2005 19:45

Mulla on tollanen bilteman kierroslukumittari jinkussa ja se ei oikeen toimi. Pariin tonniin asti menee ihan normaalisti mutta sitten se rupee vemppumaan nollan ja oikee kierrosluvun välillä. Esim jos on kierrokset 4000 niin se menee nollaan ja 4000 edes takasin. Onkohan noissa liitoksissa jotain vikaa: vihreä penkin alle mustakeltaiseen ja musta ja punanen akkuun. Onko toi mustakeltanen oikee johto?

7.11.2005 20:47

Kaverin jinkkuun asennettiin mustavihreään johtoon ja se toimi hyvin. Yleensäottaen sen kierrosmittarin vihreän johdon voi kytkeä sammutuskatkaisimelle tulevaan johtoon ja se toimii sillä.

7.11.2005 21:45

nii onko joku saanut toimimaan pv:s tollasen bilteman keirrosmittarin ilman akkuu? jos on nii vois sanoo selvät ohjeet jne.?!?

10.11.2005 0:17

nyt mittari tulee akulta asti ja taustavlot ja muut toimivat hyvin...
Kuitenkaan mittari ei näytä mitään kunnes moottori kiertää n 8k (4k mittarissa). Sitten yhtäkkiä pompsahtaa sinne yläöskiekoille aj toimii siellä ja liikkuu kaasun mukaan.

Missa vika?
Pyörä on Peugeot Xps

10.11.2005 11:46

tunturiSS kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).


mitä helv.. ai että dieselkoneessa ei ole sytytys tulppia ! syön kyllä moponipenkin jos löyät dieselmoottorin missä ei oo sytystulppia eikä sytkäpuolta!!!!

miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla

10.11.2005 21:00

Ei kai mopoissa oo hehkutulppa moottoreita?

niin osaako kukaan vastata tähän: "Nyt mittari tulee akulta asti ja taustavlot ja muut toimivat hyvin...
Kuitenkaan mittari ei näytä mitään kunnes moottori kiertää n 8k (4k mittarissa). Sitten yhtäkkiä pompsahtaa sinne yläöskiekoille aj toimii siellä ja liikkuu kaasun mukaan.

Missa vika?
Pyörä on Peugeot Xps"

mustat johdot ovat nyt akun miinusnavassa. Vaihdanko runkoon?

10.11.2005 22:16

Leppäkerttu kirjoitti:Ei kai mopoissa oo hehkutulppa moottoreita?

niin osaako kukaan vastata tähän: "Nyt mittari tulee akulta asti ja taustavlot ja muut toimivat hyvin...
Kuitenkaan mittari ei näytä mitään kunnes moottori kiertää n 8k (4k mittarissa). Sitten yhtäkkiä pompsahtaa sinne yläöskiekoille aj toimii siellä ja liikkuu kaasun mukaan.

Missa vika?
Pyörä on Peugeot Xps"

mustat johdot ovat nyt akun miinusnavassa. Vaihdanko runkoon?

Saattaa olla mittarissa vika.

13.11.2005 11:59

PV-Racing-00 kirjoitti:mulla on tomonen pilteman kierosluku mittari ni mist sais niit taustoi niihin niit mopoon muutetui,,vai saaks jotenki muutettuuu 1 pytyseen muuten??

tarkotan tämmästä http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=321349


antakaa niit taustoi vaikka s postil tai mesellä!!!!!! :!:

15.12.2005 16:54

joo eli mistä sitä tasajännitettä oikeen saa? akulta tulee 14v ja se nousee ku antaa kaasua ja valoilta tulee kans 14v! Eilen kokeilin ottaa suoraa akulta virtaa mutta tulos sama mittari sekoaa! Kyseessä oleva mopo on siis Jincheng q-7rk. ainut mistä mä nyt enää virtaa ottaisin on virtalukko ja sinne meen seuraavaksi jos sieltä vaikka sais sitä TASAJÄNNITETTÄ :D P.S mitä mieltä te ootte tosta virtalukolta ottamisesta ja mistä te ite ootte virtanne ottanu tohon kiekkamittariin?

15.12.2005 17:07

Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


ensinnäkin diesel-öljy ja toiseksi diisseliä hehkutetaan vain käynnistyksen ajan. siitä eteenpäin seos syttyy korkean puristussuhteen takia (lämpö ym. jne...) itsestään

15.12.2005 21:11

karvan0ppa kirjoitti:
Pjootor kirjoitti:
tunturiSS kirjoitti:miten sew muuten sen pensan polttas ??? ilmallako :D



hehkulla


ensinnäkin diesel-öljy ja toiseksi diisseliä hehkutetaan vain käynnistyksen ajan. siitä eteenpäin seos syttyy korkean puristussuhteen takia (lämpö ym. jne...) itsestään
Joo ei se kiisselikone mitään bensaa plta vaan naftaa. Ja toiseksi mee syömään se mopos penkki, nafta syttyy isossa puristuksessa.

15.12.2005 21:36

Tuomo90 kirjoitti:joo eli mistä sitä tasajännitettä oikeen saa? akulta tulee 14v ja se nousee ku antaa kaasua ja valoilta tulee kans 14v! Eilen kokeilin ottaa suoraa akulta virtaa mutta tulos sama mittari sekoaa! Kyseessä oleva mopo on siis Jincheng q-7rk. ainut mistä mä nyt enää virtaa ottaisin on virtalukko ja sinne meen seuraavaksi jos sieltä vaikka sais sitä TASAJÄNNITETTÄ :D P.S mitä mieltä te ootte tosta virtalukolta ottamisesta ja mistä te ite ootte virtanne ottanu tohon kiekkamittariin?

Tuleeko töötiltä 12V?
Osta siihen ylimääränen 12V regulaattori, jos ei muu auta?

ei mitään akku virityksiä

16.12.2005 14:06

kaikista helpoimmalla pääsee kun laittaa kelkan mittarin. kelkan mittarissa on vaan kaks johtoo toinen menee maihin ja toinen puolalle... ja polariksen mittarit on vielä tarkempia jos haluu ihan tarkan mittarin.


käykää kattoo mun kuvia.....