Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.5.2018 17:25
Mahtavaa, keskustelu oikeassa topicissa
.
Sanon tämän nyt taas: 2-tahtimoottorit ovat osittain seosjäähdytteisiä, ja laiha seos aiheuttaa lämpöleikkaamisen palotapahtuman lämpötilan noustessa ja toisaalta seoksen jäähdytysvaikutuksen heikentyessä (vähemmän lämpöä sitovia partikkeleita=polttoainepisaroita).
Aloittajalla on todennäköisesti liian pieni ps, ja enox on (omasta kokemuksesta) putki jolla on helppo vedättää moottoria, joka aiheuttaa kovaa lämpökuormaa.
Veden kierto on helppo tarkistaa kun kokeilee lämpeneekö syyläri koneen lämmetessä.
11.5.2018 18:31
Airsal 50cc oli että en tiiä kai sen pitäis olla iha kova ja laiha seos? Mielestäni laitan aina vähä enemmän kuin vähemmän.
11.5.2018 19:11
Follch kirjoitti:Airsal 50cc oli että en tiiä kai sen pitäis olla iha kova ja laiha seos? Mielestäni laitan aina vähä enemmän kuin vähemmän.
Nyt ei ihan auennut mitä tuolla tarkoitat? Mistä seoksesta nyt puhut ja mitä laitat enemmän kuin vähemmän?
15.5.2018 20:59
Moro ! Ajelin tuossa kylällä ja yhtäkkiä tehot hävisi. Alakierroksilla vähän niikuin röpöttäisi ja booaisi molempia, meinaa sammua kokoajan, mutta yläkiekat toimii normaalisti. Jos tuli pienikin mäki vastaan niin hyytyi ja joutui laittamaan pienemmälle.
Mopo on Helkama AX SHAlla, ei minkäänlaisia virejä. Tulppa oli ihan musta kun otin pois, myöskin ilmanputsari täynnä bensaa. Voisiko läpät olla loppu ? Koneremppa tehty n. 2tkm sitten.
Ilmanputsari on putsattu ja auttoi vähäsen. kipinä tulee niinkuin pitää, muutenkin tyhjäkäynti on hyvä mutta sitten ei vedä vaihde päällä alakierroksilla vaan pätkii.
Vauhtipyörässäkään ei klappia ollut.
Nyt tarttisi ehdotuksia mikä voisi olla.
16.5.2018 0:26
Yhtäkkiä alkoi kuulua kauhea krahina/kilkatus sylinterin suunnilta. Pakoaukosta katsottuani männässä oli pari kraapua. Mikä on mahtanut mennä rikki? Kyseessä siis derbi drd 08!
16.5.2018 0:39
Jos on vielä puristuksia ja lähtee mahdollisesti käyntiin niin varmaan joku kampiakselin laakereista mennyt. Sylinteri irti, katso onko mäntä leikannut ja katso kiertokangen välys. Sivuttais suuntaan saa olla, mutta ei ylös alas välystä
Sit pyörittelet kampuraa ja kuuntelet miltä laakerit kuullostaa. Jos joku laakereista mennyt niin koneen avaaminen pakollista.
20.5.2018 20:34
Tosiaan kyseessö on peogeot speedfight 2. Tekniikkana toimii airsali 70cc t6 racing pytty, stage6 intakekit imukaula, stage6 pro replica tehari, perus variaattori virit, dellorton phva 17.5 kaasari.
Ongelmana on se ettö skootteri ottaa ihan paskasti kierroksia ei ja lähtee liikkeelle iha laiskasti.. Laiskemmin ku vakio skootteri. Ja putkessa paukku nii saamaristi... Ja skootteri aivastelee hirveesti putkesta.. No tossa viikko sitten toimi normaalisti 98suuttimella ja sokka keskellä. No sitten variaattori hajos ja tilattua uuen laipan niin sain variaattorin kuntoon.. No sen jälkee skoba alkanu oireilee eikö pysty edes ajamaa normaalisti.. Ja variaattori kyllä pitäs olla ihan oikein asennettu
29.5.2018 23:47
Tommone Derbi drd Extreme 2012 tossa ja pelittäny iha hyvin kyl mut nyt o tullu jotaki vaihteissa et ku esim laittaa vapaalle ja työnnän nii yhtäkkii vaihtuu vaihteelle ja sama esim et ku koitan käynnistää nii yhtäkkii luiskahtaa vaa vaihde päälle et mikä tossa vois olla ku ite ny pahemmi ymmärrä noista paljoo viä
30.5.2018 0:09
Onko konetta avattu koskaan? Onks vaihteistoa kasattu? Voi olla mahdollisesti ne siirtäjät miten sattuu. Mahdollisesti myös se kuula voi olla kulunut?? Se varmaan pitäis avata niin sais selville
30.5.2018 6:17
Rabasan vaihderumpumekanismi on erilainen kuin minarellissa.
Epäilisin tässä kuvassa alhaalla näkyvää mustaa vartta joka pitää oikeaa pykälää päällä vaihderummun päässä olevasta tähdestä. Löytyy kun avaa kytkinkopan ja vetää vaihdeakselin pois.
Kuva lainattu Kossusukalta.
1.6.2018 19:27
Eli ropleema on seuraava:
Derbi koneremontin jälkeen toimi hyvin noin 5min mutta sitten alkoi hiipumaan ja sammui kokonaan.
Noh siinä sitten annoin hetken aikaa koneen jäähtyä ja käynnistin uudelleen. Puristuksia oli hyvin ja käynnistyi ihan kohtuu helposti mutta mopo ei kiertänyt lähes ollenkaan ja meno oli sellaista 30kmh luokkaa 6 vaihteella ja sammui noin minuutin ajon päästä. Millään vaihteella ei jaksanut vetää kunnolla. Vaikka painoi kytkimen pohjaan ja väänteli kaasua niin ei mitään vaikutusta asiaan vaan sammui hetken kuluttua.
Kokeilin 3 kertaa käynnistää ja ajaa mutta aina sama homma, sammuu n.1min päästä kun lähti ajaan.
Imukaula on melko huonossa kunnossa, yritin sitä korjata mutta uusi pitäisi kyllä tilata. Voisiko tuo rikkinäinen imukaula oireilla noin? Kun yritin sitä korjata niin mietin olisiko se korjaus sitten pettänyt 5min jälkeen jonka jälkeen mopo sammui. Vapalla kun vääntää kaasun pohjaan niin ei kierrokset nouse kyllä juuri ollenkaan.
Kiinni on enoxi, rajoittamaton cdi, dellorto 14mm 75 suuttimella. Vaihdoin siis uuden sylinterisarjan sekä kampiakselin.
Jossain luki että vika olisi bensan saannissa että kaasari tyhjenee pikkuhiljaa jolloin sammuu ja hetken päästä kun käynnistää uudelleen niin bensaa olisi valumut kaasariin sen verran että toimii hetken. Mutta voiko se imukaula tehä tollasta?
1.6.2018 21:20
Kannattaa se imukaula toki vaihtaa, mutta epäilen vähän että m-renkaat on jumittuneet uriinsa ja siksi käynti on huonoa. Pakoaukosta voi yrittää kurkkia olisko leikkautumisjälkiä.
5.6.2018 8:49
Mikä voisi olla vikana, kun ch racing ei käynnisty, mopossa ei ole paljoa puristuksia, katsoin että saa kipikää ja kaasutin on putsattu. Kun kaadoin tuplanreiästä bensaa niin ei edes lupaillut.
5.6.2018 8:54
Jos ei oo ruttuja niin m-renkaat jumissa tai poikki?
6.6.2018 11:14
mul on derbi senda 06 ja se ei lähe kun työntämällä käyntiin eikä käy tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäynnin ruuvvin pyöritys ei tee mitää. Imukaulan ei pitäis vuotaa koska vahdoin siihen just uuden.