Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.3.2016 15:40
Ilmanputsari puhdas ja öljytty.
21.3.2016 10:41
Mites onko liian iso vai pieni suutin ku kiihdytyksessä röpöttää mut kaasu pohjassa ajon jälkee kierrokset vähän leijuu. Suutin kokoa 88, derbi senda 14mm lortolla ja kuriton enox. Vakioilmanputsarilla. Ihmetyttää vaan ku muut puhuu yli 100 koon suuttimista ja itellä noin pieni
21.3.2016 14:12
Atteeh: Sulla on kaksi ongelmaa erillistä ongelmaa, niille ei välttämättä löydy yhteistä syytä. Jos kaasu auki kiihdytettäessä röpöttää, on pääsuutin liian iso tai ilmansaanti liian pieni ( putsari likastunut ). 88 voisi olla hyvinkin oikea suutinkoko, muilla saattaa olla isompi koska se on cool mitä isompi suutin.
Leijuminen tyhjäkäynnillä ei suoranaisesti liity pääsuuttimeen tai sen kokoon. Kone vain saa ilmaa jostain enemmän kuin tyhjäkäynnin tasaisuus edellyttäisi. Keskitytään leijumiseen. Tarkista että luisti kaasarissa pääsee vapaasti alas. ( vaijeri / kaasukahva ) . Varmista ettei tyhjäkäyntiruuvi ole säädetty liian tiukalle joka estää luistin laskeutumisen. Pienennä seosruuvista (kiinnippäin 1/2-1krs. ) tyhjäkäynnille tulevan ilman määrää. Myös tukkoinen tyhjäkäyntisuutin voi aiheuttaa tämän, mutta likaisuus kohokammiossa yleensä aiheuttaa muutakin ongelmaa...
Jos näistä ei ole apua, on syytä etsiä imuvuotoa joka ei "mene kaasarin" läpi vaan on kaasarin ja palotilan välissä. Paikkoja on imukaula, läppärunko, sylinterin alatiiviste ja kampuran stefat.
23.3.2016 20:11
Mitä mun pitäs tehä kurittomalle riejulle josta on pakokaasun hapetusjärjestelmä tukittu ongelmana on siis että en löydä sopivia säätöjö/suutinta booasi täyskaasulla kun oli 110 suutin kii nostin neulaa keskiasentoon, mutta ei tuntunut auttavan. laitoin 112 suuttimen teki samaa mutta tuntui ehkä vähän paremmalta ja kiihty ryypyllä paremmin. Nyt mopossa kiinni 115 suutin ja tekee vieläkin tuota mutta paljon vähemmän ja ryyppy huonontaa kulkua ja kiihtyvyyttä paljon nii mitä mun pitäs tehdä?
23.3.2016 22:23
Kaipaisi ehkä hieman isompaa kaasaria.
23.3.2016 22:55
Kaasuttimen koko ei aiheuta tuollaista ongelmaa.
Tarkista imuvuodot (imukaula, imutorvi, kampiakselin magneeton puoleinen stefa.. vuotaako jäähdytysnestettä palotilaan .. yms.) ensimmäisenä.
Ja tarkista, onko kaasuttimen kohokammiossa jotain epäpuhtauksia (roskaa).
Jos on; puhdista kaasutin ja laita erillinen bensasuodatin polttoaineletkuun.
24.3.2016 23:56
Mitä olette mieltä täällä kannattaako lähteä laskemaan vai nostamaan rieju mrx 07 suutin kokoa kun vireinä on kuriton enox ja 98 suutin?
paikallaan toimii todella hyvin ja käy tyhjäkäyntiä mutta heti kun lähdet ajamaan niin vauhti loppuu kun seinään eikä vaihteita voi vaihtaa kun 3 asti. Ryypyllä ei mitään vaikutusta asiaan.
25.3.2016 0:37
riejupoikaaa: Vaikuttaisi ettei saa ilmaa tarpeeksi tai puristukset kadonneet?
Jzee: Olikos kännissä ongelmia myös pienillä / keskikierroksilla vai ainoastaan täydellä kaasulla, kuten kirjoitit?
25.3.2016 0:44
Notreal911:sylinterisarja vaihdettu 5km sitten. Puristuksia kyllä löytyy. Pitää varmaan ruveta säätämään sitä kaasaria
25.3.2016 1:22
Aika metka vika, jos kerran ilmansaanti on kunnossa, puristuksia löytyy ja kaasari ( suuttimet ) puhdas.
Putken tukkoisuus luulisi vaikuttavan paikallaan kierrättämiseenkin joten ei sekään tunnu luontevalta. Eli oire on että tehot on kateissa, paikallaan kierrättäminenhän ei tehoja tarvitse. Tehot tulee kun sopiva määrä ilmaa ja bensaa ajautuu sylinteriin joten siinä sen vian täytyisi olla. Ehkä läpät falskaa jolloin osa bensa-ilmaseoksesta palaakin takaisin kaasariin päin ja hukkaa tehot? Tuo 98 suutin ei minusta vaikuta ainakaan niin pieneltä että sen takia oireilisi noin voimakkaasti.
25.3.2016 13:19
Notreal911: Läpät on ihan kunnossa nekin tuli eilen katsottua. Alkaa pikkuhiljaa usko loppua
25.3.2016 14:10
Sylinterin vaihdon yhteydessä ei tarvitse kampuraan koskea, joten oletettavasti vauhtipyörä on oikealla paikalla eikä ole päässyt liikkumaan ( sytytys pielessä? ) joten sen voi tässä vaiheessa poistaa listalta. Oliko vaihtamasi kaasari uusi vai käytetty ja jos käytetty, onko tiedossa sen historiaa?
26.3.2016 16:44
Kaasari on riejun vakio Dellorton 16mm ja siinä on kiinni se 98 suutin ja neula on keskimmäisessä lovessa. En tosiaan tiedä enää mistä sitä vikaa pitäisi etsiä?
ja ajelemaan ois jo aika hinku päästä
26.3.2016 16:49
Ei taida olla oikotietä onneen
Lueppa alla olevan linkin sisältö ja mieti löytyiskö tuosta apuja?
http://mopot.net63.net/Pikaohje%20kaasa ... 6%F6n.html
29.3.2016 0:29
.Juho: Kiitos neuvoista, tarkastan nuo kun kerkiän.
notreal911: Ei oikeastaan, mutta tuntuu välillä siltä ettei vastaisi kunnolla kaasuun.