Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.9.2012 15:59
pode24 kirjoitti:Juuh elikkäs mopo (factory bike desert yr50) sano ittensä eilen irti. Yhtäkkiä kaikki tehot hävisivät, tätä jatkui ehkä 5min jonka jälkeen sammui. Lähti vasta erittäin kovista vauhdeista mäkistartilla käyntiin, ja sain ajettua kotiin. Ei meinannut pysyä käynnissä ja vääntö oli lähes olematon verrattuna normaaliin, pakko oli kaasu pohjassa ajaa. Nyt ei lähe käyntiin. Missä vika?
Lisätään vielä että puristukset ovat lähes kokonaan kadonneet? Männän vaihto edessä?
26.9.2012 16:33
Avaappa kone ja vilase männänrenkaat.
26.9.2012 17:49
Missä on vika kun kallistaa mopoa vasemmalle niin kiekat nousee, kun oikealle niin tukehtuu? Imuvuotoa etitty mutta ei löydy. Onko koneesta joku stefa mennyt?
Suutin on sopiva.
26.9.2012 19:47
Sellasta ongelmaa, että kaasupohjassa ajossa alkaa rötäämää, pätkii eli viittaa liian isoon suuttimeen.
Mutta esim. paikalla kun kierrättää niin ei rötää/pätki yhtään ja välillä ei pätki yhtään ajossa kaasupohjassa. Kaasarihan on 17,5 lortto ja paikalla on 95 suutin, vakioputsari ja hukkaputki tukittu ja tyhjennetty putki.
Olisko vähän pienempi suutin hyvä, esim 85?90?
27.9.2012 9:06
koittaisin eka ehkä 80 ja sitte ~83 ja sitte 85. Voi olla että 80 ois liian pieni
2.10.2012 0:50
Mikä vois olla derbissä ku tahtoo tolla sähköstartilla olla vähä oma tahto?
Lähtee kylmänä ja melkein lämpimänä heti käymään mutta ku kone on lämmenny nii ei millään. Polkemalla lähtee aina helposti. Teki vanhan aprilias samaa, siinä vaan joutu aina työntään käymään ku ei poljinta ollu
Muuta onko tää joku "ominaisuus" täs piaggion sähköstartis?
Sitte sellasta, et ihan kylmänä, yön seisonnan jälkeen tekee sellasta että lähtee käymään, käy pari sekuntia ja sammuu. Paitsi jos koskee kaasuun niin sammuu heti. Tätä tekee niin kauan kunnes kone on ees vähä lämmenny ja käy taas normaalisti. Sit tosin jos työntää käymään niin käy ihan ongelmitta. Kaasarin säädöt on kutakuinki oikeet, ehkä inasen rikkaalla mutta antaa olla kun joutuis kumminki kohta vaihtaan takasin
3.10.2012 20:13
Ajoin tässä hyena evo 50kyppiselläni (halppis on tietedään) kylillä, kun huomasin liikenne ympyrässä ettei vaihteet vaihdu kunnolla. Ne jumitti nelos vaihteelle.
No ajoin siitä siiten tien vierustalle ja ihmettelin mikä vittu niitä oikeen vaivaa vähän runnomalla sain vaihteen vapaalle ja sain sain mopon käyntiin, vaihteet vaihtu normaalisti kakkoseen saakka mutta kolmoselle ei saanut vaihdettua millään konstilla.
Takaisin vapaallekkin vaihtaminen on vaikeaa. Nyt se on tossa pihassa vaihde on sella nen ihan löysä.
Elikkä jos joku tietää mikä on vaivana,mistä johtuu,miten voi korjata yms. olisin aika kiitollinen koska googlettamalla ei löytyny kunnon tietoa.
8.10.2012 15:05
Meikko kirjoitti:Mikä vois olla derbissä ku tahtoo tolla sähköstartilla olla vähä oma tahto?
Lähtee kylmänä ja melkein lämpimänä heti käymään mutta ku kone on lämmenny nii ei millään. Polkemalla lähtee aina helposti. Teki vanhan aprilias samaa, siinä vaan joutu aina työntään käymään ku ei poljinta ollu
Muuta onko tää joku "ominaisuus" täs piaggion sähköstartis?
Sitte sellasta, et ihan kylmänä, yön seisonnan jälkeen tekee sellasta että lähtee käymään, käy pari sekuntia ja sammuu. Paitsi jos koskee kaasuun niin sammuu heti. Tätä tekee niin kauan kunnes kone on ees vähä lämmenny ja käy taas normaalisti. Sit tosin jos työntää käymään niin käy ihan ongelmitta.
Nyt koitettu 100 suuttimella (ennen 90) ja samaa pitää. Mikä ihme tos vois olla?
8.10.2012 18:18
Niin mulla on tommonen derbi senda sm 05 vuoden . Elikkäs viriä on teho putki, 17.5 kaasari, rajoittamaton cdi, 14-58 välit. Mutta niin vika on että ei hae kierroksia kunnolla. Minulla oli 108 suutin ja noin 1kk sit toimi hyvin mutta nyt vika ilmeni. Nyt on vaihdettu 92 suutin ja kiersi vähän paremmin. mutta mistä toi vika johtuu? Isoilla kierroksilla vain röpöttää eikä kierrä loppuun. Voiko vika olla läpissä tai niiden tiivisteissä tai suuttimen koossa?
13.10.2012 16:19
feshon4 kirjoitti:Niin mulla on tommonen derbi senda sm 05 vuoden . Elikkäs viriä on teho putki, 17.5 kaasari, rajoittamaton cdi, 14-58 välit. Mutta niin vika on että ei hae kierroksia kunnolla. Minulla oli 108 suutin ja noin 1kk sit toimi hyvin mutta nyt vika ilmeni. Nyt on vaihdettu 92 suutin ja kiersi vähän paremmin. mutta mistä toi vika johtuu? Isoilla kierroksilla vain röpöttää eikä kierrä loppuun. Voiko vika olla läpissä tai niiden tiivisteissä tai suuttimen koossa?
Kokeiles pistää pienempää suutinta, 90 olis varmaan aika hyvä ja putsaa kaasari, itellä Derbi ei toiminu ollenkaan kun oli kaikki maailman vaijerit kaasarissa paskana, kato myös että putkessa ei kilise mikään, sillä itellä leipas sen ansoista kun Katti lähteny irti eikä ottanu kierroksia.
13.10.2012 18:10
Juu elikkä mulla on tuommoinen HM derapage rr 50cc vm 2009 ja vikahan on sellainen kun mittaristoon ei tule mitään eloa kun laittaa virrat päälle ei toimi töötti valot vilkut jne kipinä tulee ekalla polkasulla mutta toisella ei tule enää mitään jos vauhtipyörä on vielä liikkeessä hetikun odottaa että vauhtipyörä pysähtyy ja polkaisee uudellee antaa taas kipinän 3,5v itse ajattelin että olisiko cdi paskana kuitenkaan en vielä viittisi sitä ostamaan jos se ei olekkaan rikki kumminki maksaa sen 243e. Jälleen myyjältä kun kysäisin tuota CDI boksia niin alkoi kysymään että mikä vika siinä on no sitten selitin tämän hänelle hän sanoi että niillä oli sielä yksi hm huollossa ja jossakin mittarin takaosassa on anturi joka oli tässä kyseisessä hm:ssä hajonnut kun omistaja oli asennellut vilkkuja kytkennyt ne väärin oli polttanut sen anturin ja sen voihdon jälkeen toimi taas. noh katoin mittarin taakse purkasin kokomittariston sieltä ei mitään löytynyt :o Elikkä jos joku osaisi sanoa tähän jotakin niin vastatkaa toki
13.10.2012 23:42
katoppa huvikses että onko jännitteensäädin kunnossa? Tulppa kuntohon ja kyllä vois kattoa sen vauhtipyöränkin taakse että kaikki on kunnossa..itellä ei sähköt pelannu aikoinaan kun oli oikosulku jännitteensäätimen luona.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 14.10.2012 1:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
17.10.2012 21:28
Moro, täänän ollu semmosta ongelmaa että kun kouluun meni niin alkoi pätkiä ja ei tahtonut kierroksia ottaa ja sitten kun koulun jälkeen laitoin käyntiin nii sama homma jatku.Tulpan vaihoin koulun pihassa ja ei auttanut ja sitten otin ilmanputsarin irti nii pysty kotiin ajamaan, mutta mopo "hyyty" ja pätki muullakun täyskaasulla ilman tota ilmaputsaria.Nyt siis apua tarvisin mikä mahdollisesti tossa ois vikana että sais kuntoon.Oisko mahollista että kaasarissa ois paskaa tai sade jotenkin vaikuttais johonki kun kerran ennenki sateella kävi sama.ilmanputsarin puhistin nyt, mutta en laittanu vielä kiinni mutta tuskin vika siinäkää oli vaan jossain muussa.Nyt siis jos osaat auttaa niin apuja tarvittais.
18.10.2012 19:29
Derbissä taas semmoista että ei millään lähde piikille, samalla suuttimella toiminut ennenkin ja nyt ruvennut 6 vaihteella kiertämään. Tuoki ongelma tuli vain yhtäkkiä ilman mitään kummallisia muutoksia säätilassa. Ei booaa eikä röpötä vaan pätkii typerästi. Joku päivä lähti piikille jopa 3 vaihteella mutta ilo loppui lyhyeen kun pätkiminen tuli takaisin. Lähtee hyvin käyntiin ja sytytystäkin yritetty säätää muttei ole apua.
18.10.2012 20:30
^tota samaa teki mulla just toissapäivänä ja sain väliaikasesti toimimaan tolla ylläolevalla jutulla mikä tossa viestissä on