Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.6.2012 20:44
Ensimmäisenä herää mielenkiinto, onko stefa laitettu koneeseen väärinpäin? Huulet kampuraan päin on oikeinpäin. Seuraavana taas mietitään onko stefa ollut kunnolla edes pohjassa. Lopuksi voidaan vielä tarkistaa, onko stefapesä kulunut kartioksi.
Pevukan koneissa näkee usein stefapesien kulumista kartioksi, erityisesti niissä mihin stefa on pistetty väärinpäin. Jos pesä vetää kartioksi, tarvitaan joko uusi lohko, välineet pesän uudelleenjyrsimiseen tai viritellä lohkoon uppokantaruuvit pitämään stefaa paikoillaan.
14.6.2012 0:55
Mikäs vois olla vikana kiksissä , kun muute toimii oikee mut välillä polkee tyhjää ja se "ottaa kiinni" paremmin , kun mopoa kallistaa oikealle.Mopossa wanhan mallinen rabasa.
14.6.2012 1:02
Osa 7 on hajonnut tai puuttuu tai mennyt pois kohiltaan
http://www.easyparts.nl/showdrawing/192 ... arter.html
14.6.2012 17:54
Saakos tota kylmäkäynnistyvyyttä miten parannettua kun ei derbi oikeen hörähdä käyntiin polkemalla aamulla tai päivän seisoneena illalla? Työntämällä kyllä lähtee. Auttaako tyhjäkäynnin nostaminen tuohon vai seos tai mahdollisesti jokin muu?
18.6.2012 1:12
Sanokaas nyt, että millä saa vanhanmallin Rabasan ensiörattaan irti? Kun tuntuu olevan melko tiukassa.
18.6.2012 2:07
Pultti auki pulttipyssyllä ja ratas pois ulosvetäjällä.
3.7.2012 8:11
Kuinkas kuumana muilla on sylinterin kylki ajon jälkeen,meinaa ton gileran pytyn kyljessä ei meinaa kättä pystyä pitämään,onko tämä normaalia kurittomalle? Suutin 95.
3.7.2012 12:58
_nigge_ kirjoitti:Kuinkas kuumana muilla on sylinterin kylki ajon jälkeen,meinaa ton gileran pytyn kyljessä ei meinaa kättä pystyä pitämään,onko tämä normaalia kurittomalle? Suutin 95.
Kyllä se ainakin täällä päin on normaalia
ja silloin näytää lämpömittari noin 80 astetta pytyn jäähdytysnesteen lämmöksi
Eikä ole ollenkaan termostaattia. pytty 70 kuutioinen ja kuriton putki, mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarkistaa, että Flekti toimii, mikäli sellainen löytyy ja vaikka laittaa kytkimen kautta menemään johdot.
3.7.2012 21:10
Jos ajat päälle ~30kmh ni tuskin se flekti auttaa yhtään
3.7.2012 22:33
Kyllä se ainakin täällä päin on normaalia
ja silloin näytää lämpömittari noin 80 astetta pytyn jäähdytysnesteen lämmöksi
Eikä ole ollenkaan termostaattia. pytty 70 kuutioinen ja kuriton putki, mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarkistaa, että Flekti toimii, mikäli sellainen löytyy ja vaikka laittaa kytkimen kautta menemään johdot.[/quote]
No hyvä sitten
kaverin derbissä oli pytty vaan lämmin ei kuuma....mutta toki polttomottori kuumenee ei siinä mtn
4.7.2012 17:52
_nigge_ kirjoitti:Kyllä se ainakin täällä päin on normaalia
ja silloin näytää lämpömittari noin 80 astetta pytyn jäähdytysnesteen lämmöksi
Eikä ole ollenkaan termostaattia. pytty 70 kuutioinen ja kuriton putki, mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarkistaa, että Flekti toimii, mikäli sellainen löytyy ja vaikka laittaa kytkimen kautta menemään johdot.
No hyvä sitten
kaverin derbissä oli pytty vaan lämmin ei kuuma....mutta toki polttomottori kuumenee ei siinä mtn
[/quote]
No se on taas vaarallista. Polttomoottoria ei ole tehty käymään kylmänä (lämpimänä), eikä liian kuumana. Liian kylmä kone kuluttaa moottorin osia nopeammin, kuin optimilämpötilassa oleva ja kaikkihan tietävät, mitä tapahtuu, kun moottori käy liian kuumana
9.7.2012 21:24
-
Viimeksi muokannut tksand päivämäärä 10.7.2012 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
9.7.2012 22:18
Ketjuista voi kuulua tuo ääni.
Ja en suosittele mottorijarruttelua.
10.7.2012 20:12
_nigge_ kirjoitti:Kuinkas kuumana muilla on sylinterin kylki ajon jälkeen,meinaa ton gileran pytyn kyljessä ei meinaa kättä pystyä pitämään,onko tämä normaalia kurittomalle? Suutin 95.
Ajappa autolla pari kilsaa ja kokeile pitää kättä lohkon kyljessä?
10.7.2012 20:38
Pitäisi vaihtaa kampuran kytkimenpuolen stefa. Osaisko joku neuvoa miten tämä tehdään?