Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.9.2014 21:45
Täysin vakiopyttyä vastaava materiaalia lukuunottamatta, bolttiskamaa.
25.9.2014 22:27
Enpäs menisi aivan vakiopytyksi sanomaan. Sain kaverilta tuollaisen kilkanneen 50cc AM6 Airsalin, näytti huuhtelunlähdöt olevan isommat kuin 50cc vakiopytyssä tai jopa 70cc Airsalissa. Ja tietysti 2-osainen pakoaukko vrt. vakion 1.
On tietysti bolttiskamaa, eli ei tarvitse mihinkään koskea ellei halua hifistellä. Airsalin viimeistely yms. mielestäni ihan kelvollista, aukot on pyöristetty ja muutenkin ihan laadukkaan oloisia pyttyjä.
25.9.2014 22:36
Sanotaan sitten näin, että ei sitä persdynolla huomaa onko siellä vakiopytty vai airsal. En siis ainakaan ite huomannu mitään eroa molempia kokeilleena.
25.9.2014 22:38
Joo on vissiin ihan käypä peli alkuperäsen tilalle ja ei näytä kallliskaa oleva scootfastilta. Jostain muistinkin lukeneeni että nuo huuhtelulähdöt ei vissii osu ihan kohilleen lohkojen kanssa. Ei varmaan saa avarrettua kunnolla jossei levitä moottoria kokonaan?
25.9.2014 23:08
Ei saa avarrettua, mutta ei välttämättä tarvitsekkaan ellei nyt jotain nopeusennätyksiä lähde hakemaan.
Ja sanoisin että kyllä siinä pieni ero pitäisi tuntua. Vakiopytyn ajoitukset (pako/huuhtis) 175/115°, Airsalissa 184/130°. Vakioputkella ja muutenkin vakiolla tuskin mitään eroa, ehkä jopa huonompaan päin, mutta luulisin että pelkällä teharillakin pitäisi jo jotain eroa huomata varsinkin kierroskaistan yläpäässä verrattuna vakiopyttyyn.
25.9.2014 23:26
Joo, itellähä on noxi jonka varmaankin laitanki. Onko muuten mitään erikoista huomiota ku oon kytkinremppaa tekemässä samalla?
30.9.2014 21:39
Elikkäs onko muilla käynyt tuon am6 koneen kans niin että ootte aukassut koneen niin ei oo ollu vetoakselin prikkoja ollenkaa koneessa kiinni? No jätin ne sit pois sieltä koska olen 100% varma että niitä ei ollut konetta aukoessa ei pääsyyt karkailemaan ja näin.
ja oon ensimmäinen joka aukasi koneen tuosta vehkeestä eli tehtaalla jätetty poisa
oisin vaa kiinostusta tietää onko muilla käynyt niin. Vaihteet kyllä pelaa ilman rikkoja ja muut on paikallaan missä kuuluukin
aDDee_ kirjoitti:Mistäs kannattas lähtee etsimään vikaa kun: Laitoin eilen mopooni (HM) photeco rajottimen ja kun sain sen paikoilleen ja toimimaan nii tunti sen jälkee kipinä katosi kokonaan. Oletan että vika liittyy jollain tavalla rajottimeen ja otin sit koko rajottimen pois niin ei tullut vieläkään kipinää. Mitä neuvoksi? Toista tulppaa on kokeiltu
1.10.2014 9:55
Mikähän oli pösössä aamulla vikana kun ensimmäinen pakkasyö -5 ja sit menin laittamaan käyntiin niin ei meinannut poljin pyöriä ollenkaan ja sit sain polkastua muutaman kerran mut oli jotenkin ihmeellisen kankea ja lopuksi kumminki sain käyntiin ja toimi ihan normaalisti? Oisko kun on jäähdytinnesteenä vettä kesän jäljiltä niin päässy jäätymään ja siks ei meinannu pyörähtää?
1.10.2014 19:40
Voi olla, tai sitten vesipumpun stefa vuotanu vettä vaihteistoöljyyn ja koko mössö hyhmässä pakkasen jäljiltä. Laita nyt hyvä mies jäähytysnesteet sinne ennen ku tulee isompaa vahinkoa
1.10.2014 22:15
Osaakos kukaan kertoo että mistä voisin ostaa ton kytkin palautusjousen Stefan? Itse en löydä oikein mistään.
Ja sit pitäs tietää sekin et minkä kokonen se on.
2.10.2014 17:50
Niiniin anteeksi mikä stefa?
2.10.2014 18:13
Kytkinakseli irti, ja talttapääruuvarilla väännät stefan irti, pitäis lähteä aika kevyesti. Sit vaan stefa vaikka lompakon väliin ja kävelet etraan, vuorenmaalle tjms kauppaan joka myy laakereita ja stefoja ja pyydät uutta vastaavaa. Googlettamalla löytynee lähin kauppa mistä löytyy stefoja.
2.10.2014 18:50
Ookkei kiitos tästä
8.10.2014 21:22
Vuotaakos porukalla dt kytkinpuolelta öljyjä kampikammioon?